Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jockmaniac »

spiik skrev:
Jockmaniac skrev:
Lucas skrev:[quote="Frasse Kommer som sagt att sakna Anger med sina sköna intervjuer/kommentarer och positiva inställning. Wille får nog jobba extra hårt för att hitta "ersättare" för Anger och Figge som stod för komedin i laget, i alla fall framför kameran.
Hyr in Robban Gustafsson som bänknötare då :P

Jag håller dock med om att Ölvestad borde offras alla dar i veckan för Anger. Men Anger vs Linkan eller Mackan(eller båda)? Tyvärr Anger, packa väskan säger jag.
Delar inte den uppfattnigen alls. Angers och Ölvestads löneanspråk skiljer sig väsentligt åt och Ölve (i form vill säga) gör betydligt mer nytta än Anger.
Problemet är ju att Ölvestad aldrig är i form. Han glider runt och drar ner applåder någon gång per match då han smäller på. Resten av tiden sitter han antingen i sjukstugan eller i utvisningsbåset efter en av sina tusentals slashings eller hakningar. Anger kommer istället i form
iallafall då och då. Då sprutar han dessutom in mål.
100% DJURGÅRDSJ***L
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Oroande är dock att Engström i artikeln säger om vi nu får återbud ifrån Mackan eller Linkan, då kan vi tänka oss och värva Anger. Ungefär något i den stilen iallafall, och Anger ska inte vara ibland ett ES lag top 3 forward...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Intervju med Hardy, mest iögonfallande är följande kommentar:
" Linkan gjorde 57 poäng i vintras. Det är de yngres uppgift att sätta press och spela till sig speltid och göra poäng så att han inte behöver kommma dit upp. Det viktigaste är att den totala poängen ökar, så att vi gör en 30-40 poäng mer även om Linkan gör tio poäng färre än han brukar."

Jaha, räknar her Nilsson kallt med att Linkan stannar?

http://stockholm.city.se/sport/ishockey ... offensiven
snobbas

Inlägg av snobbas »

-daniel- skrev:Intervju med Hardy, mest iögonfallande är följande kommentar:
" Linkan gjorde 57 poäng i vintras. Det är de yngres uppgift att sätta press och spela till sig speltid och göra poäng så att han inte behöver kommma dit upp. Det viktigaste är att den totala poängen ökar, så att vi gör en 30-40 poäng mer även om Linkan gör tio poäng färre än han brukar."

Jaha, räknar her Nilsson kallt med att Linkan stannar?

Var något fel på länken, verkar som de lagt in en längre vesrion nu. den här länken funkar

mer om hardy här också
http://hockeybloggen.city.se/17730/hardy_
snobbas

Inlägg av snobbas »

I den nya (längre versionen) som de lagt ut så säger Hardy så här om Linkan också...

– Länge och länge... det ligger väl lite i bådas intresse att de måste bestämma sig någon gång de också. Som Linkan, han har haft en förhoppning om KHL hela våren men det känns som att ju längre tiden går desto mer minskar den möjligheten. Om de inte var intresserade i mars, april, varför skulle de vara mer intresserade nu? Från vår sidan känns det som att de har fått sina slutbud och att det är svar på det som vi väntar på.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mmjepp, såg det nu.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Gissar på att det är typ 100% omöjligt att vi skaffar Francois Beauchemin (Back som jag gissar är ganska defensiv med tanke på poängen han producerar), men vafan, det skulle verkligen vara något att skryta med.. :wink:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8529
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lucas skrev:Gissar på att det är typ 100% omöjligt att vi skaffar Francois Beauchemin (Back som jag gissar är ganska defensiv med tanke på poängen han producerar), men vafan, det skulle verkligen vara något att skryta med.. :wink:

Vad fan skulle han ha och hämta här?

Nä - det kan nog vara den här killen, eller vad tror ni? Inte helt omöjligt iallafall.

Hade hoppats på en rörligare back, om DIF nu gett sig in i leken.
Säg den glädje som varar
Lucas

Inlägg av Lucas »

DIF_Soldier skrev:
Lucas skrev:Gissar på att det är typ 100% omöjligt att vi skaffar Francois Beauchemin (Back som jag gissar är ganska defensiv med tanke på poängen han producerar), men vafan, det skulle verkligen vara något att skryta med.. :wink:

Vad fan skulle han ha och hämta här?

Nä - det kan nog vara den här killen, eller vad tror ni? Inte helt omöjligt iallafall.

Hade hoppats på en rörligare back, om DIF nu gett sig in i leken.
Den frågan kan man lika gärna ställa när det gäller Hlavac/Hlinka och en massa andra stjärnor som på något vänster hamnat här. Kolla på Ossi, han kom ju hit för att han ville ha en ledande roll i sitt lag. Den värvningen var ju helt jävla otippad trots allt.. Men jag ser vad du menar.

Melichar slipper jag väldigt gärna.. Vad jag minns av honom (om jag inte nu blandar ihop honom med Majesky) är att han för det mesta var klumping och oftast för offensiv. Vi har redan en sådan back, han heter Andreas Holmqvist.

Jag lever med hoppet om Staffan Kronwall. Han skulle vara en riktig drömvärvning i mina ögon. Rörlig (?), stabil, och ruggit defensiv back som kommer här ifrån. Bättre blir det inte. Tyvärr tror jag vi är lite svaga i den kampen, finns nog många som följer Staffan efter den senaste säsongen där han kröntes till mästare och slutspelets bästa back/mest poäng (en av dom i alla fall, tror ja). Och i princip alla har säkert mer att locka med än vi har. Dock tror jag att om vi ska ha hit honom, så är det nu; med veteraner han lirat med: Linkan, Otto, Falken etc. Samt ES bästa back, Ragge.

Apropå backar inför framtiden; jag vet att det ligger ett antal Silly Säsonger framåt i tiden, men kan man räkna med att Douglas Murray, Niklas Kronwall, Daniel Tjärnqvist, och sist men verkligen inte minst, Johnny Oduya vänder hem igen?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lucas skrev: Den frågan kan man lika gärna ställa när det gäller Hlavac/Hlinka och en massa andra stjärnor som på något vänster hamnat här. Kolla på Ossi, han kom ju hit för att han ville ha en ledande roll i sitt lag. Den värvningen var ju helt jävla otippad trots allt.. Men jag ser vad du menar.

Apropå backar inför framtiden; jag vet att det ligger ett antal Silly Säsonger framåt i tiden, men kan man räkna med att Douglas Murray, Niklas Kronwall, Daniel Tjärnqvist, och sist men verkligen inte minst, Johnny Oduya vänder hem igen?
Jag förstår också vad du menar, men Beauchemin är några klasser högre än Ossi, och när det gäller Hlinka/Hlavac snackar vi pengar vi inte har.

Douglas Murray vänder hem, han har själv sagt att han vill avsluta sin karriär här.

D. Tjärnqvist vill ju enligt de senaste rapporterna "stanna utomlands ett tag till".
Han är jävligt luddig om ni frågar mig och tror inte han återvänder till Sverige någonsin.

N. Kronwall inledde karriären i DIF J20 vad jag minns och besökte ju som bekant DIF förra sommaren efter att ha vunnit Stanley Cup. Utöver det finns det inget konkret som talar för en återkomst (det skulle vara runt 35-snåret isåfall)

Johnny Oduya är bajare i grunden (donerade till och med pengar till bajen när de var konkurshotade) och lämnade ju som vi alla vet DIF i förmån för Frölunda. Min gissning är att när (om) han väl vänder hem så blir det i Göteborg han hamnar.
Säg den glädje som varar
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

DIF_Soldier skrev:
Lucas skrev: Den frågan kan man lika gärna ställa när det gäller Hlavac/Hlinka och en massa andra stjärnor som på något vänster hamnat här. Kolla på Ossi, han kom ju hit för att han ville ha en ledande roll i sitt lag. Den värvningen var ju helt jävla otippad trots allt.. Men jag ser vad du menar.

Jag förstår också vad du menar, men Beauchemin är några klasser högre än Ossi, och när det gäller Hlinka/Hlavac snackar vi pengar vi inte har.

Douglas Murray vänder hem, han har själv sagt att han vill avsluta sin karriär här.

D. Tjärnqvist vill ju enligt de senaste rapporterna "stanna utomlands ett tag till".
Han är jävligt luddig om ni frågar mig och tror inte han återvänder till Sverige någonsin.

N. Kronwall inledde karriären i DIF J20 vad jag minns och besökte ju som bekant DIF förra sommaren efter att ha vunnit Stanley Cup. Utöver det finns det inget konkret som talar för en återkomst (det skulle vara runt 35-snåret isåfall)

Johnny Oduya är bajare i grunden (donerade till och med pengar till bajen när de var konkurshotade) och lämnade ju som vi alla vet DIF i förmån för Frölunda. Min gissning är att när (om) han väl vänder hem så blir det i Göteborg han hamnar.
Jag tror nog att Oduya vill till stockholm. Han har grunderna här och så grym som han är flyttar han tillbaka när det är hans sista år vilket menas att familjen ska trivas och så. På så sätt tror jag att de blir stockholm och då har han inget annat val än att gå till DIF...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Oduya har många år kvar där borta, Devils lär ge honom ett riktigt bra bud, han är en spelare som kommer att spela i deras 1:a backpar. Sedan när det är dags, när han väl vill hem så tror jag att det blir till Stockholm. Då lär ju inte Wikegård (plantan Wikegård förstörde Oduya, så han var tvungen att gå någon annanstans) finnas i DIF, så då kanske han kan tänka sig DIF igen. Men det är långt, långt dit..
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Caveman skrev:Oduya har många år kvar där borta, Devils lär ge honom ett riktigt bra bud, han är en spelare som kommer att spela i deras 1:a backpar. Sedan när det är dags, när han väl vill hem så tror jag att det blir till Stockholm. Då lär ju inte Wikegård (plantan Wikegård förstörde Oduya, så han var tvungen att gå någon annanstans) finnas i DIF, så då kanske han kan tänka sig DIF igen. Men det är långt, långt dit..

Tror inte han återvänder till D.I.F.... Men hoppas jag har fel :)
snobbas

Inlägg av snobbas »

Hallman har pratat med jacob som blir kvar minst ett år till.

http://stockholm.city.se/sport/ishockey ... komma_dit_
Låst