Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sundling
Kontakt:

Re: ???

Inlägg av Sundling »

Emil svelander skrev:
drimp29 skrev: Snälla, snälla, snälla. Använd ett bättre språk när du skriver, jag med fler är otroligt trött på sådana där meddelanden. Det behöver absolut inte vara perfekt grammatik i dina meddelanden, men stor bokstav och punkt tycker jag att man kan unna andra Djurgårdare. Detta är inte Lunarstorm, utan Djurgården Hockeys forum.
EMIL! Om du ska gnälla på andra. Se då till att ditt eget språk är fritt från de fel du klankar på. Och sedan kan du ju ändra i ditt efternamn till STORT s i efternamnet. SSSSSka de va!

Vad det gäller Frylén, så gissar jag att han f.n. skulle kunna gå in som en 3-4 back efter Tjomme och Timmy.

Så håller vi på Sudden ikväll att han får sätta både ett och två mål. Vore en bra avslutning på NHL-karriären som kan ta slut ikväll.
Å så håller vi tummarna för ÅTERKOMSTEN som vi längtat efter i så många år.
HEJA SUDDEN! och välkommen hem.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

smurf02 skrev:Hejj nu e jag snabb i svängarna här men var inne på eliteprospects.com och kollade lite Markus Seikola skulle detta kunna vara något jag vet inget om denna back men han har fått in gansska många poäng i sin stattistik Richard Lintner tror jag skulle kunna vara något påväg bort från skellefteå.
Pasi Saarinen från hifk vet inte något men gör medel poäng som back Teemu Laakso ung finne från hifk har sett han spela 3 matcher i tv då var han grymm.

forwards sidan ddå??
Mikko Lehtonen ung anfallare från blues som har gjort hyffssat många poäng tessta och ta hem honnom det har jju varit snack om att finnar kommer komma över till sverige.
Ville Leino från hpk har hyffssat bra skott.
För femtielfte gången, det blir inga fler förstärkningar på forwardssidan förutom hemvändare som Sudden, Nisse etc. Vi har 12 (13 med Klasen om det är sant) forwards, vad ska vi med fler till? Vi har dessutom en hel del duktiga spelare i juniorlagen som kan ersätta vid skada.

Luoma kommer stanna i LHC, så ge upp han redan nu, för ditt eget bästa! Så du inte får några falska förhoppningar..
Bild
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fernholm går till LHC om det inte blir en vända till i Nordamerika. Det bekräftar han för Sportbladet i dag. Enligt tidnigen nobbade Fernholm ett bud från DIF på 140 000 i månaden för att skriva på för LHC. Och den killen har mage att kalla sig djurgårdare. Idiot.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

jensa öhling skrev:Fernholm går till LHC om det inte blir en vända till i Nordamerika. Det bekräftar han för Sportbladet i dag. Enligt tidnigen nobbade Fernholm ett bud från DIF på 140 000 i månaden för att skriva på för LHC. Och den killen har mage att kalla sig djurgårdare. Idiot.
Kanon! Då har vi 140.000:- att ge någon som är bra istället!
Gärna på någon som heter Jiri i förnamn!

Det finns en gud(Nisse), Amen!(Ekman)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, det låter ju faktist otroligt att man erbjudit Fernholm 140 000. Det kan inte stämma.

Jag tycker Fernholm är en stabil och bra back, men han är ju ingen stjärna. Linkan lär knappast tjäna mer än 140 000 för att jämföra.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

jensa öhling skrev:Ja, det låter ju faktist otroligt att man erbjudit Fernholm 140 000. Det kan inte stämma.

Jag tycker Fernholm är en stabil och bra back, men han är ju ingen stjärna. Linkan lär knappast tjäna mer än 140 000 för att jämföra.
Linkan tjänade väl runt 150.000:- i grundlön, men tack vare hans grymma säsong fick han runt 300.000:- i månaden.

Så mycket is tid Fernholm fick i PP och så lite poäng förstår jag inte alla som säger att han gjort så mycket poäng den här säsongen!? Jiri fick knappt hälften man direkt han kom in blev det både farliga skott om inte rent av mål! Han kunde dessutom tacklas bättre än Ferholm trots att han väger en lastbil mindre i runda slängar!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Re: ???

Inlägg av Emil Svelander »

Sundling skrev:
Emil svelander skrev:
drimp29 skrev: Snälla, snälla, snälla. Använd ett bättre språk när du skriver, jag med fler är otroligt trött på sådana där meddelanden. Det behöver absolut inte vara perfekt grammatik i dina meddelanden, men stor bokstav och punkt tycker jag att man kan unna andra Djurgårdare. Detta är inte Lunarstorm, utan Djurgården Hockeys forum.
EMIL! Om du ska gnälla på andra. Se då till att ditt eget språk är fritt från de fel du klankar på. Och sedan kan du ju ändra i ditt efternamn till STORT s i efternamnet. SSSSSka de va!

Vad det gäller Frylén, så gissar jag att han f.n. skulle kunna gå in som en 3-4 back efter Tjomme och Timmy.

Så håller vi på Sudden ikväll att han får sätta både ett och två mål. Vore en bra avslutning på NHL-karriären som kan ta slut ikväll.
Å så håller vi tummarna för ÅTERKOMSTEN som vi längtat efter i så många år.
HEJA SUDDEN! och välkommen hem.
Jag har aldrig förr gnällt över någons språk, men man kan i alla fall tänka lite på hur man skriver. Man orkar bara inte läsa när det är massa glada gubbar, massa sura gubbar, inga punkter, inga stora bokstäver när det skall vara det och inte skall vara det.

Sen att mitt efternamn är med liten bokstav, beror på att jag registrerade mig på dihockey.se när jag var 10 år, sen tog jag samma lösenord och samma användarnamn när de bytte till detta forum.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

jensa öhling skrev:Fernholm går till LHC om det inte blir en vända till i Nordamerika. Det bekräftar han för Sportbladet i dag. Enligt tidnigen nobbade Fernholm ett bud från DIF på 140 000 i månaden för att skriva på för LHC. Och den killen har mage att kalla sig djurgårdare. Idiot.
Ja jävlar, om detta är sant mår jag inte dåligt alls. 140 000 är oerhört mycket för någon av hans kaliber. Nobbar han det är han otroligt pengakåt, och borde således inte kalla sig Djurgårdare.

Erbjud Jiri 140 000. Han förtjänar pengarna mer än Ferna. Dessutom en bättre och stabilare back.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

140 000? :o

Fan, för det för vi 2 backar med hög klass från Europa.
Bild
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Säger ju det!!
Ett skepp(/röd hårig tomte) kommer lastat, med skit lhc!!! Grattis
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kan vi slippa gnagar "arne" Liwing till nästa säsong, så ska jag börja gå till kyrkan! Två arslen i en smäll vore underbart! lhc kanske kan få in han i någon femma?
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Nu låter det mest som att alla skriver skit om Ferna för att man är sur att han ska gå till LHC, vilket jag också är självklart. Faktum är att han kommer göra succe i Lhc vilket han hade gjort i vilket lag som helst.
Ni hade säkert inte blivit ledsna om han stannat i Djurgår`n?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

diffarn1 skrev:Nu låter det mest som att alla skriver skit om Ferna för att man är sur att han ska gå till LHC, vilket jag också är självklart. Faktum är att han kommer göra succe i Lhc vilket han hade gjort i vilket lag som helst.
Jag känner mig inte träffad ialf! Sa redan innan att han var skit!
Nu har bara alla andra fått uppögonen (inte så konstigt att man missat han under säsongen efter som han är totalt osynlig under matcherna).
Gör han succe i lhc så är det bara säga grattis! Men det tror jag knappst håller man inte ens AHL klass så har man även svårt i ES....
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

diffarn1 skrev:Nu låter det mest som att alla skriver skit om Ferna för att man är sur att han ska gå till LHC, vilket jag också är självklart. Faktum är att han kommer göra succe i Lhc vilket han hade gjort i vilket lag som helst.
Självklart så skulle nog majoriteten här inne se Ferna i DIF nästa år, inget snack om det.
Men det finns samtidigt gränser, han är långt ifrån ovärdelig, och att ledningen ens bjöd 140 000 i månaden tycker jag är märkligt.

Om jag fick välja mellan Jiri Marusak och Daniel Fernholm så väljer jag Jiri utan tvekan. En bättre back, som förmodligen blir kvar på Fernas bekostnad. (Förhoppningsvis)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Som sagt. Att vi erbjudit 140 000 kan inte stämma. Det vore närmast tjänstefel med tanke på vår ekonomi.

Samtidigt. Fernholm är en riktgit bra back som jag mycket gärna hade behållit.

Synd att han drar.
Skriv svar