Billig ersättare till Vejde. Om vi nu vill få in spets på forwardssidan kommer vi inte ha råd med nån bättre center än så, och anser att vi kommer behöva en center till nu när Vejde inte är kvar, för litar inte alls på att Ante kan spela nåt mer. Bara slängde ur mig nåt namn som kändes rimligt.Morwin skrev:Weigel? vad ska vi med han till?Skidlöparn skrev:Nu blev man något oroad över centersidan helt plötsligt. Om inte Ante klarar av SHL-spel står vi plötsligt kvar med JJ, McD, Strandberg (och Bemström).mb81 skrev:Precis. Och nu är vi en man kort. Så minst en värvning måste göras.Puckey skrev:mb81 skrev:Vejdemo förlorad enligt hockeynews. Så nu blir nog Kuken klar vilken dag som helst.
Det känns som ett väldigt logiskt beslut. Ante, Josefson och Marcus kommer att gå före, och Vejdemo behöver mer speltid än i en fjärdelina. Klart att han kunnat gå som vinge, men vad jag förstått är det centerrollen han vill satsa på.
Bra att vi fick veta i god tid i alla fall.
Edit: Dags att sno Weigel från råtta?
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag är så jävla trött på det här. All respekt för Vejdemo är bortblåst, hoppas han misslyckas å det grövsta i NHL. Varför signar han ett nytt avtal om han ändå har för avsikt att harva runt i knäpptysta hallar i AHL? Tror han på fullaste allvar att han ska ta en plats i NHL? Han är inte i närheten.
Nu sätter han oss i skiten som tack för den utveckling som Djurgården gett honom. Är en sorglig utveckling detta, när ska svensk hockey en gång för alla bara pissa NHL rakt i ansiktet och kräva en rättmätig övergångssumma? Sluta upp med patetiska loseravtal med de korrupta businesspamparna och ställ ultimatum till våra juniorer. Stanna eller stick till till Nordamerika som 15-åringar.
Nu sätter han oss i skiten som tack för den utveckling som Djurgården gett honom. Är en sorglig utveckling detta, när ska svensk hockey en gång för alla bara pissa NHL rakt i ansiktet och kräva en rättmätig övergångssumma? Sluta upp med patetiska loseravtal med de korrupta businesspamparna och ställ ultimatum till våra juniorer. Stanna eller stick till till Nordamerika som 15-åringar.
Det är bara att inse det enkla faktumet att om man lyckas få fram spelare som är bra, men inte tillräckligt bra för NHL måste man gör allt för att behålla dem.
Man måste troligtvis även vara villig att ta det tuffa beslutet att offra unga spelare som högst troligen kommer lämna klubben efter en säsong eller så.
Vejdemo är troligtvis inte heller den enda spelare som kommer lämna under sommaren.
En avslutande liten undran; Nog för att Montreal har en svag centersida, men inte sjutton kommer Vejdemo att hamna någon annanstans än i AHL eller?
Man måste troligtvis även vara villig att ta det tuffa beslutet att offra unga spelare som högst troligen kommer lämna klubben efter en säsong eller så.
Vejdemo är troligtvis inte heller den enda spelare som kommer lämna under sommaren.
En avslutande liten undran; Nog för att Montreal har en svag centersida, men inte sjutton kommer Vejdemo att hamna någon annanstans än i AHL eller?
Med prestationen detta år ska Vejdemo va glad om han platsar i AHL
Dick - Ante - Brodin
Bergfors - Josefson - Lilja
Davidsson - Davidsson - Possler
Hank - Strandberg - Ågren
Bemström
Högström - Pettersson
Hultström - Urbom
Bernhardt - Nilsson
Alsing/Johansson
Adam
Robin
Med dendär uppställningen får vi nog börja SHL 18/19
Bergfors - Josefson - Lilja
Davidsson - Davidsson - Possler
Hank - Strandberg - Ågren
Bemström
Högström - Pettersson
Hultström - Urbom
Bernhardt - Nilsson
Alsing/Johansson
Adam
Robin
Med dendär uppställningen får vi nog börja SHL 18/19
PP1: Hultström, Ante, Brodin, Dick, Lilja
PP2: Högström, Josefson, Davidsson x2, Bergfors
Där har ni våra PP formationer
PP2: Högström, Josefson, Davidsson x2, Bergfors
Där har ni våra PP formationer
Gillar inte att det är så tyst kring Jonte. Otroligt viktigt om vi kan få ha kvar honom ett år till.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Verkligen. Klart större uppsida än exempelvis Vejde. Skulle kunna bli vår bästa vinge nästa säsong.jsson skrev:Gillar inte att det är så tyst kring Jonte. Otroligt viktigt om vi kan få ha kvar honom ett år till.
Beträfffande Vejdemo så kunde det varit värre. Nu kommer besked tidigt och beredskap för att det kunde ske har säkerligen funnits hela tiden.
För hans egen del så kan jag förstå att han tar chansen. Läget blir nog inte mkt bättre än så här då Habs är på nedgång och mycket tyder väl på att det blir en hel del nytt. Med det sagt så tror jag inte han är redo heller men han har egenskaper som absolut kan ge honom chansen framöver och då är det ju ingen nackdel att redan finnas på plats.
Sen behövs förmånligare avtal och regelverk gentemot nhl men det är ju en annan fråga.
För egen del hoppas jag det går bra och att vi får hem en vass Vejdemo i framtiden.
För hans egen del så kan jag förstå att han tar chansen. Läget blir nog inte mkt bättre än så här då Habs är på nedgång och mycket tyder väl på att det blir en hel del nytt. Med det sagt så tror jag inte han är redo heller men han har egenskaper som absolut kan ge honom chansen framöver och då är det ju ingen nackdel att redan finnas på plats.
Sen behövs förmånligare avtal och regelverk gentemot nhl men det är ju en annan fråga.
För egen del hoppas jag det går bra och att vi får hem en vass Vejdemo i framtiden.
NHL går ju dock inte alltid efter prestationer en säsong utan på potential och statistik. I rätt miljö så är har Vejdemo alla förutsättningar för att klara spel i NHL vilket jag även skrivit tidigare.HavrenDIF skrev:Med prestationen detta år ska Vejdemo va glad om han platsar i AHL
Motivation är ju en knepig bit för en idrottsman. Det är bara kolla på hur mycket det för vissa kan betyda att få "möjligheten" för att de skall steppa upp och blomma ut. Kolla på William Karlsson borta i NHL. Från en duglig assistlirare med halvdant tvåvägslir i SHL, lite harvande i AHL och plötsligt en målspruta och poängmaskin med tvåvägsspel som till och med är bättre än målskyttet. Eller en kille som Jesper Bratt som gjorde nästan lika många poäng under sin första säsong i NHL som under de två föregående i Allsvenskan kombinerat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Aaron Palushaj till Örebro.... vad fan gör du Jocke??? Sover du?
När han väljer bort topplagen och laget han spelat i tidigare får man förmoda att de slantade upp som satan.#10 skrev:Aaron Palushaj till Örebro.... vad fan gör du Jocke??? Sover du?
Bästa polare med Ante. Går till Örebro. Vad händer med pengarna vi fick in för nyemissionen?? Vakna Jocke!
-
Men seriöst, nog måste vi haft pengar kvar att signa Palushaj om nu Örebro har det? Sjukt svagt av Jocke faktiskt...
-
Lungna i stormen nu, Jocke har säkert en riktig topp 5 forward från björklöven på ingång som passar in på pigg poänggörare på 66 kg