DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Edin »

Mattias_87 skrev:Nu kommer vi att få betala polisnotan, 920kr/h per polis blir det. I vårat senaste ishockeyderby fanns ca 300 poliser på plats vilket blir ca 276.000kr/h att betala för klubben. Derbyn blev dyrt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3794712.ab
Jag kokar fan av ilska, det är helt jävla absurt. Detta innebär i praktiken att jag som Djurgårdare betalar för polismyndigheten två gånger, en gång via skatten och en gång via DIF Hockey. Att man dessutom skiljer på vilka klubbar som ska betala beroende på vilken företagsform föreningen drivs i är bortom all jävla rimlighet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Om den siffran som skrivits här åvan stämmer är det ju mer ekonomiskt att inte ha en enda polis på matchen och istället ta den böteslappen man får. Å andra sidan så känne det ju kanske tryggare att matcherna har polisövervakning ur en vanlig åskådares synvinkel så där skulle man kanske tappa intäkter också.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Stulle skrev:Om den siffran som skrivits här åvan stämmer är det ju mer ekonomiskt att inte ha en enda polis på matchen och istället ta den böteslappen man får. Å andra sidan så känne det ju kanske tryggare att matcherna har polisövervakning ur en vanlig åskådares synvinkel så där skulle man kanske tappa intäkter också.
I en artikel i AB står det såhär "Den skulle enligt Götblad kosta 891 200 kronor, men tack vare nedsättningen blir notan nu 222 800 kronor."

AIK planerar tydligen att spela inför tomma läktare då man skulle gå minus med detta beslut.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Så det är polisens uppgift att bestämma hur många poliser det skall vara på en match för att säkerheten skall uppfyllas? I normala fall delas det ju ut böter till klubbarna som inte har tillräkligt med bevakning. Om det spelas en match och dem poliser som är där inte räcker till och det blir oroligheter, kan man då som klubb kräva skadestånd av polismyndigheten för dåligt utfört arbete? Eventuellt fakturera bötesbeloppet man fått till polisen?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det kommer sluta med att publik ej är välkommen och att alla får följa matcherna på TV/dator.

Kanske ställa upp en DIF-TV och en AIK-TV på varsin sida av en park och klackar vid respektive TV. Då kan man fortfarande få klackstämningen och kanske lite fighter, men klubbarna slipper betala för polisen. 8)
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Snacka om att man mördar idrotten. Fyfan.
Rix

Inlägg av Rix »

Är det någon som kommer ihåg vilken låt som spelade i Falks hyllningsvideo som DIF visade mot Modo? Vet att det är en random fråga som fan, men den var bra och jag vet att jag har hört den. Likförbannat kommer jag inte på vilken det är.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det är bara så tragiskt att vår regering, som påstår sig arbeta för att förbättra svensk idrott, nu gör allt i sin makt för att förstöra den.
Jag skulle gärna vilja veta hur många miljontals kronor Djurgården Hockey inbringar till staten via skatter varje år. Det är synd att vi inte får ta del av den kakan längre som alla andra verksamheter utanför idrotten får göra.

Jag kan köpa att vi betalar snutarna själva, men då ska det gälla för alla.
- Blir man rånad och ringer snuten ska det kosta någon tusenlapp.
- Blir det ett väpnat bankrån ska banken ifråga bli ruinerad av skyhöga militärpoliskostnader.
- Blir det bråk på en nattklubb så ska varje polisinsats betalas.

Ovanstående är som det ser ut helt absurt, precis som det är att idrottsföreningar ska betala snutarna själva.

Men nå väl, om vi nu ska betala dom, varför i helvette ska vi betala 920 kronor i timmen för en snut under en halvdöd match mot Timrå? Är tanken att snutarna ska bli miljonärer, eller vad fan är grejen? Varför i helvette ska dom få 920 kronor i timmen, dvs runt 4000 kronor för att bara stå och glo på en hockeymatch? Det är inte bara konstigt, det är helt jävla absurt. 200kr/timmen, det kan jag köpa, men snutarna ska fan heller bli miljonärer tack vare svenska idrottsföreningar.
Men antagligen så är det väl ett sätt för regeringen att kompensera snutarna. Deras löner är annars rätt pissiga i jämförelse med vad dom gör varje dag, så då tycker väl regeringen att det är lämpligt att idrottsföreningar ska betala 50% av deras löner.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Fattade det iof som att staten tar varenda krona, poliserna får inte en spänn...

Horribelt jävla idiotiskt förslag (? eller är skiten redan spikad?) ... . kan fan inte ens kommentera det... men lycka till att pejja en mille per derby mot AIK, lätt att vi ska spela med tomma läktare i Hovet istället, det går vi ju mindre minus på! :evil:
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Båda lagen kan väl skita i att spela istället. Så får vi väl se hur jävla attraktivt stockholms idrotten blev.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Skulle inte ha något emot om några derbyn lirades utan publik, för att visa hur jävla korkat det här förslaget är.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:Skulle inte ha något emot om några derbyn lirades utan publik, för att visa hur jävla korkat det här förslaget är.
Varför inte dra det längre än så? 4 matcher återstår, lämna WO två gånger var.

Läste debattartikeln på Hockeyligans hemsida och det är ju bara att tacka gudarna att vi har åtminstone en förbundsorganisation i det här landet som vet vafan dom håller på med.

Tack Hockeyligan för att ni står på rätt sida!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Fyra miljoner om året räknas det kosta enligt Expressen. Hur fan ska det kunna gå ihop? Det kommer inte finnas ett enda stockholmslag i fotboll eller ishockey om det här står sig.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Vi kanske (tillsammans med ajk) ska kontakta kommuner i närområdet och höra om de vill ha ett Stockholmsderby i hockey. Kommunen betalar poliskostnaderna så får de några miljoner i momsintäkter samt ökad försäljning för de lokala restaurangerna, pubarna, bensinmackarna m.fl. Får vi med oss Linköpings kommun spelar vi derbyt i Cloetta Center eller Gävle kommun (Läckerol Arena). ;)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Karin Götblad (se bild nedan) påstår att man enligt lag måste ta betalt, samtidigt som idrottsminister Lena Adehlson Liljeroth tycker att beslutet är fel.

Frågan är ju vem av dem som är mest efterbliven.

Bild
Skriv svar