ciirree skrev:Johan Mattsson har i skrivande stund 80% i en J20 match och Timmy va inne på första FBK målet. Bra vibbar man får. Eller inte!
Det är ju så bra Mattsson är det är vi ju redan! Och på backsidan har vi ju sån bredd att vi klarar det utan Timmy även att hans rutin skulle vara viktig.
Känns inte direkt som Timmy är aktuell även om alla skadebekymmer är borta. Han är oerhört långsam och hänger inte med ens i allsvensk grundserie, spelarna kommer åka åttor runt honom i en kvalserie. Och det är inte direkt så att hans fysiska spel väger upp för det.
Klart man hoppas att så många som möjligt är spelklara nu när kvalserien börjar. Med Holm borta är det ju extra viktigt med mycket folk vid eventuella skador under kommande matcher.
Tar emot alla friska spelare med öppna armar, sedan får tränaren ta ut bästa laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Just spolat igenom matchen på viaplay. Både Johner och Heinerö är väl i omklädningsrummet efter matchen och ser ganska pigga ut. Tror i alla fall det är Heinerö, vete fan vem det annars skulle vara.
Nu är jag ingen doktor men det känns som att man tog av dom i förebyggande syfte. Både Johner och Heinerö spelade ju vidare efter om jag inte minns fel, och av bilderna att döma i omklädningsrummet så såg i alla fall Johner pigg och glad ut, vad det nu kan innebära.
Stulle skrev:Nu är jag ingen doktor men det känns som att man tog av dom i förebyggande syfte. Både Johner och Heinerö spelade ju vidare efter om jag inte minns fel, och av bilderna att döma i omklädningsrummet så såg i alla fall Johner pigg och glad ut, vad det nu kan innebära.
Eeh, nej.
Dom spelade inget mer efter smällarna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Stulle skrev:Nu är jag ingen doktor men det känns som att man tog av dom i förebyggande syfte. Både Johner och Heinerö spelade ju vidare efter om jag inte minns fel, och av bilderna att döma i omklädningsrummet så såg i alla fall Johner pigg och glad ut, vad det nu kan innebära.
Heinerö gjorde ETT byte efter smällen men bytte nästan direkt. Hade svårt att ta sig över sargen.
Bara hoppas på det bästa.
Men ingen ide att gräva ned sig. Med två av våra bästa backar ute ur spel gick det ju bra ändå. Det gäller bara att andra kliver fram, tänker på killar som Sörensen, Jakobs och Lundberg.
Jakobs hittade till en del bra lägen igår och borde väl ha satt dit en puck. Sörensen såg jag knappt till. Lundberg gjorde en toppmatch borta Rögle, mer anonym i kvalserien.
Så nog finns det killar som kan gå in och ta för sig och kan mer än de visat.
Oroande är väl att vi nu blir än mer känsliga för skador på forwardssidan. Blir det någon till kommer det ändå till slut att märkas av tror jag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm