Viggo är dock 100 gånger spelsmartare än Frondell. Fullständigt övertygad om att Viggo skulle klara den rollen bättre än Anton på seniornivå.Nypovich skrev: ↑2026-01-08 10:16:54Frondell har ju ett bredare spektra, han gick topp i draften, men kan ändå inte lyckas bära en centerroll? Nej, Viggo är bra men inte så pass erfaren eller mogen att driva en kedja som center.Knickedick skrev: ↑2026-01-07 21:24:27En hockeyspelare är en hockeyspelare och man ser det man ser. Jag vet inte om du helt missat hur Viggo bara har gått från klarhet till klarhet i vilken roll han har fått i vårt seniorlag denna säsong, han kommer klara detta också. En sak du definitivt verkar ha missat att det finns spelare i JVM som går direkt in i NHL tror du att de spelarna inte hade platsat att spela topp minuter i SHL?tadaa123 skrev: ↑2026-01-07 21:12:12Vad har JVM med SHL att göra? Du tror väl inte det är högre/samma nivå där som i SHL?Knickedick skrev: ↑2026-01-07 21:10:26Viggo och Frondell har olika egenskaper. Viggo visade under JVM att han har alla kvaliteter som en center behöver för att klara SHL och att spela honom som något annat vore bara bortkastat och han ska definitivt få förtroende för topp-6. VI får helt enkelt hoppas att Klasen spelar om vi inte vill ha honom topp-6.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Viggo inte skulle gå top -3 i draften. Vad tror du att det skulle bero på?Nypovich skrev: ↑2026-01-08 10:16:54Frondell har ju ett bredare spektra, han gick topp i draften, men kan ändå inte lyckas bära en centerroll? Nej, Viggo är bra men inte så pass erfaren eller mogen att driva en kedja som center.Knickedick skrev: ↑2026-01-07 21:24:27En hockeyspelare är en hockeyspelare och man ser det man ser. Jag vet inte om du helt missat hur Viggo bara har gått från klarhet till klarhet i vilken roll han har fått i vårt seniorlag denna säsong, han kommer klara detta också. En sak du definitivt verkar ha missat att det finns spelare i JVM som går direkt in i NHL tror du att de spelarna inte hade platsat att spela topp minuter i SHL?tadaa123 skrev: ↑2026-01-07 21:12:12Vad har JVM med SHL att göra? Du tror väl inte det är högre/samma nivå där som i SHL?Knickedick skrev: ↑2026-01-07 21:10:26Viggo och Frondell har olika egenskaper. Viggo visade under JVM att han har alla kvaliteter som en center behöver för att klara SHL och att spela honom som något annat vore bara bortkastat och han ska definitivt få förtroende för topp-6. VI får helt enkelt hoppas att Klasen spelar om vi inte vill ha honom topp-6.
- Jim Morrison
Hans storlek mest troligen. Tror många lag kommer ångra sig om några år dock.Knickedick skrev: ↑2026-01-08 12:48:03 Om Viggo inte skulle gå top -3 i draften. Vad tror du att det skulle bero på?
Skridskoåkningen har varit ett diskussionsämne också men det tycker jag han har förbättrat och var en överdriven grej från början också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är helt med dig där. Just nu tror jag bara att det handlar om storlekenJim Morrison skrev: ↑2026-01-08 13:01:27Hans storlek mest troligen. Tror många lag kommer ångra sig om några år dock.Knickedick skrev: ↑2026-01-08 12:48:03 Om Viggo inte skulle gå top -3 i draften. Vad tror du att det skulle bero på?
Skridskoåkningen har varit ett diskussionsämne också men det tycker jag han har förbättrat och var en överdriven grej från början också.
Juniorerna verkar landat iallafall.
Bedard och Viggo är båda 1.78cm. Dock har Bedard bättre skott och teknik, medans Viggo har hjärna och spelsinne.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-08 13:01:27Hans storlek mest troligen. Tror många lag kommer ångra sig om några år dock.Knickedick skrev: ↑2026-01-08 12:48:03 Om Viggo inte skulle gå top -3 i draften. Vad tror du att det skulle bero på?
Men inga juniorer med ikväll gissar jag? Sån tur har vi väl inte...
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Bör ju vara med nästa match då iaf.
Annars är Wiken och staben för frikostig med semestern.
-Det är ingen slump!
Tror inte dom är med efter att ha landat några timmar innan. Skillnaden mot Hudon var ju att han hade haft ledigt och inte kört x antal matcher innan flygresan.
In Wikegård we trust!
Hudon skulle ju inte heller ens ha lirat med facit i hand. Så nej, till och med tveksamt inför lördag tror jag.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man behöver inte en vecka ledigt efter att ha varit i USA och flugit hem. Visst det kan kännas som man tappat ett dygn i tid iaf om du flyger från västkusten. Typ börjar resa från hotellet på morgon en lördag sen kliver du ut på Arlanda då är det söndag lunch (lokala tider).
Men 1-2 dagar senare så skall du fan kunna vara på ditt "Jobb" och prestera som vanligt.
-Det är ingen slump!
Klart som fan de kan och ska lira på lördag, trams.
Nästan alla spelare ser helt livrädda ut på isen. Det saknas helt trygghet och självförtroende i laget. Att vi gör självmål är verkligen symptomatiskt för läget vi befinner oss i nu. Alla håller hårt i klubban och även det enkla blir svårt. Vi blir helt paralyserade. Nu behöver vi lite medstuds och få igång en lina som kan skapa något framåt.