Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:
diftobbe89 skrev:Och Rundqvist på ingång, ytterligare en Übersnäll och korrekt spelare på alla sätt, det är liksom inte sånna spelare man vill lägga sina slantar på att se.

Nyström, Rundqvist. Känns sådääär.
Nej för vem ville slanta upp för en snäll Linkan där 2006 när vi låg i skiten. Med ditt resonemang hade vi legat i Allsvenskan redan då. Grattis! "Man" vill lägga sina slantar på? Var försiktig att ta in övriga skribenter bakom dina uttalanden. Förhoppningsvis håller ingen med dig...

Rundqvist är en bra värvning såvida han inte får för stor roll första säsongen. Låt honom ligga och pumpa i bakvattnet till en början så tror jag han kommer blomma upp till en storcenter i framtiden. Viktigt att knyta till sig sådana spelare tidigt. Färjestad sliter sitt hår. Bra Challe! Deilert däremot, hur tänkte du där? Minst sagt problematisk i defensiven. Att han lyckats i Bik är inte konstigt, vem gör det inte? Nej nej det luktar illa.
Haha, va upprörd du blev. Jag köper Rundqvist som en eventuell ersättare för Ljungh, vart ska han annars spela?
Vi har Honken som en gjuten fjärdecenter, om han bara vill.

Jag är skeptisk till Rundqvist, men vi får se.

Nu presenterades Deilert, bara att acceptera, men jag är också tveksam.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
Manijock skrev:
diftobbe89 skrev:Och Rundqvist på ingång, ytterligare en Übersnäll och korrekt spelare på alla sätt, det är liksom inte sånna spelare man vill lägga sina slantar på att se.

Nej för vem ville slanta upp för en snäll Linkan där 2006 när vi låg i skiten. Med ditt resonemang hade vi legat i Allsvenskan redan då. Grattis! "Man" vill lägga sina slantar på? Var försiktig att ta in övriga skribenter bakom dina uttalanden. Förhoppningsvis håller ingen med dig...

Rundqvist är en bra värvning såvida han inte får för stor roll första säsongen. Låt honom ligga och pumpa i bakvattnet till en början så tror jag han kommer blomma upp till en storcenter i framtiden. Viktigt att knyta till sig sådana spelare tidigt. Färjestad sliter sitt hår. Bra Challe! Deilert däremot, hur tänkte du där? Minst sagt problematisk i defensiven. Att han lyckats i Bik är inte konstigt, vem gör det inte? Nej nej det luktar illa.
Haha, va upprörd du blev. Jag köper Rundqvist som en eventuell ersättare för Ljungh, vart ska han annars spela?

Mycket händer på en säsong. Skador. Spelare kommer. Spelare försvinner. Spelare floppar. Spelare är bättre än väntat. Se bara på vårt lag ifjol. Typ ett helt annat lag som avslutade säsongen än det som började. Spelare hade fått andra roller och nya hade tillkommit och den tilltänkta Huddinge-kedjan existerade inte.
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Deilert som ersättare för Nisse känns ändå helt ok. Nisse är inte oersättlig på något sätt och dessutom var hans spel i egen zon ingen höjdare heller. Har Nisse dessutom gått och fått hybris efter en hyfsat bra säsong i HA och ska ha en rejäl löneökning ser jag ingen som helst anledning till att förlänga med honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgårn skrev:Deilert som ersättare för Nisse känns ändå helt ok. Nisse är inte oersättlig på något sätt och dessutom var hans spel i egen zon ingen höjdare heller. Har Nisse dessutom gått och fått hybris efter en hyfsat bra säsong i HA och ska ha en rejäl löneökning ser jag ingen som helst anledning till att förlänga med honom.
Alla spelare ska ju ha en löneökning så det vore väl inte så konstigt. Nu har vi ju inga konkreta siffror att gå efter så ska nog inte kapa Nils vid fotknölarna.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Djurgårn skrev:Deilert som ersättare för Nisse känns ändå helt ok. Nisse är inte oersättlig på något sätt och dessutom var hans spel i egen zon ingen höjdare heller. Har Nisse dessutom gått och fått hybris efter en hyfsat bra säsong i HA och ska ha en rejäl löneökning ser jag ingen som helst anledning till att förlänga med honom.
Nils har säkert haft bra erbjudande från modo eller Örebro. Då kan han ju kräva samma av DIF. Isf är det ju hans marknadsvärde. Kanske inte i DIF då. Sen vet vi ju inte om det stämmer.
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev:
Manijock skrev:

Irriterad är att ta i. Men för guds skull vad trött jag blir på det där eviga tjatet om att alla inte är "elaka". Vill du bara ha elaka spelare så kommer du få stötta ditt lag i betydligt lägre ligor i framtiden. Var Jakobs en elak spelare? Sören? Nepp men det är ändå dessa spelare som var tungan på vågen i KS. Målkungar och poängkungar. Det var inte Hank eller Ahlén som klev fram och skickade in 4-3 mot Rögle när publiken var i upplösningstillstånd. Det var inte Hank som klev fram mot råttorna och blev tvåmålsskytt. Dessa "snälla" spelare behövs minst lika mycket som dina råskinn. Det är bara att inse! Tuffa spelare behövs och det kommer vi att få. Ungefär 3-fyra stycken skulle jag gissa. Perfekt mängd för en fjärdekedja!
Användarvisningsbild
knaZen

Inlägg av knaZen »

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jimmy Peterson ?@petersonjimmy 1m
Nä, men om man skulle presentera en till spelare efter Deilert då. #utarbetad

Börja förbereda era inlägg om Rundqvist då...
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Alvarez? Verkligen? ...
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nemen på riktigt? Säga vad man vill, men vi är ju verkligen ett Allsvenskt dreamteam :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ärligt talat, ska vi BARA värva spelare från HA? Som nykomling i SHL?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Hoppas verkligen jag har fel...
Men varför värvar vi för toppen i HA när vi spelar i SHL?
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
knaZen

Inlägg av knaZen »

Tror det är dags att presentera lite tunga namn nu för att lugna lägret. ;-)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Gissar dock att butiken stänger för idag nu. Men nu vill jag ha en bekräftelse på Tellan, och en förlängning på Honken.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Nu får man ju börja förutsätta att spelare som Ljungh, Johner, Jakobs och Saviano lämnar. Annars kommer vi ha ett felkomponerat lag med allsvenska kvalitéer.
Avgå Jocke.
Låst