Hoppas han inte är kvar nästa år i alla fall. Har ett rykte och lönecheck som säger att han ska vara en av seriens bästa och i verkligheten är han bara en bra målskytt för topp sex. Inte alls den förstacentern han påstods vara när han värvades. Skön kille dock. Till rätt lön hade jag gärna haft kvar honom. Nu behåller jag mycket hellre Saviano.SkönaDjurgårn skrev:Mmm, vad är det för fel på Dustin i år egentligen? Han är egentligen min favorit i laget men jag känner inte alls igen honom. Trampar på bra stundtals men trampar oftast vatten tyvärr.JohanPez skrev:Visst håller jag med om att Sörensen gärna får visa sina otroligt fina sidor oftare men om det nu ska gnällas kan jag tycka att Johner ligger före på listan när det gäller vad som uträttas på isen, framförallt sett till lön. Även han har en hel del hockey i sig men är, i min mening blek på tok för ofta.
Allsvenskan 2013/2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Expert.
Håller med, jag hade mycket högre förväntningar på Johner. Saviano vill man gärna ha kvar, kanske går om hans tjej fortfarande pluggar i Stockholm eller hur det nu var.SirDIFalot skrev:Hoppas han inte är kvar nästa år i alla fall. Har ett rykte och lönecheck som säger att han ska vara en av seriens bästa och i verkligheten är han bara en bra målskytt för topp sex. Inte alls den förstacentern han påstods vara när han värvades. Skön kille dock. Till rätt lön hade jag gärna haft kvar honom. Nu behåller jag mycket hellre Saviano.SkönaDjurgårn skrev:Mmm, vad är det för fel på Dustin i år egentligen? Han är egentligen min favorit i laget men jag känner inte alls igen honom. Trampar på bra stundtals men trampar oftast vatten tyvärr.JohanPez skrev:Visst håller jag med om att Sörensen gärna får visa sina otroligt fina sidor oftare men om det nu ska gnällas kan jag tycka att Johner ligger före på listan när det gäller vad som uträttas på isen, framförallt sett till lön. Även han har en hel del hockey i sig men är, i min mening blek på tok för ofta.
Jag tror även att Saviano trivs här, det känns så iallafall. Risken finns att Johner kan rycka med sig Steve till ett annat lag om han själv lämnar eftersom dem är väldigt tighta.Rix skrev:Håller med, jag hade mycket högre förväntningar på Johner. Saviano vill man gärna ha kvar, kanske går om hans tjej fortfarande pluggar i Stockholm eller hur det nu var.SirDIFalot skrev:Hoppas han inte är kvar nästa år i alla fall. Har ett rykte och lönecheck som säger att han ska vara en av seriens bästa och i verkligheten är han bara en bra målskytt för topp sex. Inte alls den förstacentern han påstods vara när han värvades. Skön kille dock. Till rätt lön hade jag gärna haft kvar honom. Nu behåller jag mycket hellre Saviano.SkönaDjurgårn skrev:Mmm, vad är det för fel på Dustin i år egentligen? Han är egentligen min favorit i laget men jag känner inte alls igen honom. Trampar på bra stundtals men trampar oftast vatten tyvärr.JohanPez skrev:Visst håller jag med om att Sörensen gärna får visa sina otroligt fina sidor oftare men om det nu ska gnällas kan jag tycka att Johner ligger före på listan när det gäller vad som uträttas på isen, framförallt sett till lön. Även han har en hel del hockey i sig men är, i min mening blek på tok för ofta.
- SirDIFalot
Re: Allsvenskan 2013/2014
Inte jag tänkt på. Men Philip Holm är den enda spelaren som spelade i kvalserien för oss när vi åkte ur som fortfarande är kvar i laget. Vi är verkligen ett helt annat lag nu alltså.
Expert.
Ganska sjukt endå!SirDIFalot skrev:Inte jag tänkt på. Men Philip Holm är den enda spelaren som spelade i kvalserien för oss när vi åkte ur som fortfarande är kvar i laget. Vi är verkligen ett helt annat lag nu alltså.
Hela säsongen har varit upp och ner, och när man tidigare trott att en plats bland de tre bästa lagen ska vara omöjlig, så känns det helt plötsligt återigen realistiskt.
Men vi går in i en avgörande fas nu, då vi ställs mot två av de lagen vi ska ta oss förbi om vi ska nå en direktplats till kvalserien. Karlskoga borta på torsdag, Karlskrona hemma på tisdag. Två tuffa matcher, men likväl två matcher som vi nog måste vinna om vi ska vara med där uppe.
Kommer bli riktigt nervöst på torsdag hur som helst. Jag skulle nog vilja påstå att det är viktigaste matchen hittills den här säsongen. Seger och vi är 8 poäng bakom med en match mindre spelad. Förlust och avståndet är 15 poäng. Så kort och gott, blir en ångestladdad kväll i tv-soffan på torsdag. Bara att be till högre makter att vi tar ännu en trea ute i skogen.
Men vi går in i en avgörande fas nu, då vi ställs mot två av de lagen vi ska ta oss förbi om vi ska nå en direktplats till kvalserien. Karlskoga borta på torsdag, Karlskrona hemma på tisdag. Två tuffa matcher, men likväl två matcher som vi nog måste vinna om vi ska vara med där uppe.
Kommer bli riktigt nervöst på torsdag hur som helst. Jag skulle nog vilja påstå att det är viktigaste matchen hittills den här säsongen. Seger och vi är 8 poäng bakom med en match mindre spelad. Förlust och avståndet är 15 poäng. Så kort och gott, blir en ångestladdad kväll i tv-soffan på torsdag. Bara att be till högre makter att vi tar ännu en trea ute i skogen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns som vi kommer göra fyra fantastiska matcher i rad nu från och med torsdag, eftersom jag inte kan se dem.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Om så är fallet så kan du gärna flytta någonstans där det inte finns vare sig TV eller internet på heltid.
- minalman
Enbom skrev:Om så är fallet så kan du gärna flytta någonstans där det inte finns vare sig TV eller internet på heltid.

-
Såhär kommer topp 5 bli om alla lagen behåller sina nuvarande poängsnitt säsongen ut:
KHK - 101 p
BIK - 99 p
MIF - 96 p
VIK - 93 p
DIF - 85 p
Vi skulle behöva hålla ett poängsnitt på 2,26 poäng per match för att nå 97 poäng. Att förvänta sig att toppkonkurrenterna ska sänka sina poängsnitt kan vi inte heller göra. Tror bara KHK sänker sitt snitt. Så det är upp till oss att höja vårt.
KHK - 101 p
BIK - 99 p
MIF - 96 p
VIK - 93 p
DIF - 85 p
Vi skulle behöva hålla ett poängsnitt på 2,26 poäng per match för att nå 97 poäng. Att förvänta sig att toppkonkurrenterna ska sänka sina poängsnitt kan vi inte heller göra. Tror bara KHK sänker sitt snitt. Så det är upp till oss att höja vårt.
Senast redigerad av Alberget4A den 2014-01-07 17:40:16, redigerad totalt 1 gånger.
Kul att Mora kan komma så högt. Hehe. Fattar att du menar mif.Alberget4A skrev:Såhär kommer topp 5 bli om alla lagen behåller sina nuvarande poängsnitt säsongen ut:
KHK - 101 p
BIK - 99 p
MIK - 96 p
VIK - 93 p
DIF - 85 p
Klart tabellen slutar exakt som den ser ut nu om man räknar snittpoäng(förutom att malmö då går förbi vik med tanke på att de har färre matcher)
Men vi ligger bara 5 poäng bakom vik och 9 bakom malmö(om de går fullt i deras hängmatcher). Känns klart möjligt att ta in de poängen på 19 omgångar.
Jag tror allsvenskan slutar såhär just nu. Topp 7
1. Malmö
2. Karlskrona
3. Bofors
4. DIF
5. Västerås
6. Rögle
7. Mora
-
Hehe oj då, ska självklart stå MIF. Självklart blir placeringarna det samma, men var mer poängen som var i fokus här =)mb81 skrev:Kul att Mora kan komma så högt. Hehe. Fattar att du menar mif.Alberget4A skrev:Såhär kommer topp 5 bli om alla lagen behåller sina nuvarande poängsnitt säsongen ut:
KHK - 101 p
BIK - 99 p
MIK - 96 p
VIK - 93 p
DIF - 85 p
Klart tabellen slutar exakt som den ser ut nu om man räknar snittpoäng(förutom att malmö då går förbi vik med tanke på att de har färre matcher)
Men vi ligger bara 5 poäng bakom vik och 9 bakom malmö(om de går fullt i deras hängmatcher). Känns klart möjligt att ta in de poängen på 19 omgångar.
Jag tror allsvenskan slutar såhär just nu. Topp 7
1. Malmö
2. Karlskrona
3. Bofors
4. DIF
5. Västerås
6. Rögle
7. Mora
Jag tror det slutar såhär:
1. Karlskoga 100 p
2. Malmö 99 p
3. Karlskrona 96 p
4. Djurgårdens IF 93 p
5. Västerås 92 p
Är bara en känsla jag har.
Malmö avslutade förra säsongen riktigt svagt 0,90p på de sista 21 matcherna.
1,52p året desförinnan på samma antal matcher.
De går nu in i en riktigt tuff månad med många matcher. Deras två hängmatcher är dessutom på bortaplan. Skador på fel spelare under den här tiden kan bli jobbigt för dem.
Bara att hoppas att dom upprepar förra årets avslutning
DIF hade 1 poäng mer (55) efter 33 matcher förra säsongen
snittade 1,95 på de avslutande 19 omgångarna.
Med de nya förstärkningarna så kanske det går att höja.
Snitt tabellen som jag brukar lägga ut i matchtråden visar hemma/borta total snitt för lagen.
Samt en uträkning på slutpoäng / mål.
De går nu in i en riktigt tuff månad med många matcher. Deras två hängmatcher är dessutom på bortaplan. Skador på fel spelare under den här tiden kan bli jobbigt för dem.
Snitt tabellen som jag brukar lägga ut i matchtråden visar hemma/borta total snitt för lagen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- minalman
Om både vi och några lag under oss höjer snittet måste lag över oss sänka sina snitt. Poäng i ishockey är som bitcoins, alltid lika många. I fotboll är det inte så då matcher slutar oavgjorda.
-
Ja vi avslutade ju även riktigt dåligt. Vi hade chans på topp 3 men gjorde en katastrofal avslutning om jag inte minns fel. Så nog kan vi ha chans på topp 3, men det kommer bli svårt och vi får inte hamna i en formsvacka ens några matcher.Honken skrev:Malmö avslutade förra säsongen riktigt svagt 0,90p på de sista 21 matcherna.