Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=8231

Törs man hoppas på en upprepning? ;)
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Challen »

Vad kostade tröjan? Kan någon länka bilderna också. Nu ska jag fan skramla ihop mynt om det ska behövas. Klart grabben ska spela
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Sahliano
Inlägg: 29
Blev medlem: 2012-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Sahliano »

Ser ut som att Ölvestad och Fimpen börjar gå emot Ros lite nu på twitter va? :D
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Challen skrev:Vad kostade tröjan? Kan någon länka bilderna också. Nu ska jag fan skramla ihop mynt om det ska behövas. Klart grabben ska spela
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3947

Här finns både infon och bilderna du ville ha. :)
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av bastis7 »

Kan ni inte sätta flayers på sitt platserna runt hela stadion?
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av nevyn »

cCat skrev:Ny fråga:

Någon/några här som kan tänka sig att stå utanför insläppet till stadion den 29:e och dela ut flyers? Jag kan bidra med att skriva ut ett antal hundra och skicka till den som kan tänka sig ställa upp!?
Hade gärna hjälpt till men är tyvärr bortrest då. Ska försöka övertyga några DIF-polare att göra det istället!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Challen »

cCat skrev:
Challen skrev:Vad kostade tröjan? Kan någon länka bilderna också. Nu ska jag fan skramla ihop mynt om det ska behövas. Klart grabben ska spela
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3947

Här finns både infon och bilderna du ville ha. :)
Tack du store mästare
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Aggie_66 »

nevyn skrev:
cCat skrev:Ny fråga:

Någon/några här som kan tänka sig att stå utanför insläppet till stadion den 29:e och dela ut flyers? Jag kan bidra med att skriva ut ett antal hundra och skicka till den som kan tänka sig ställa upp!?
Hade gärna hjälpt till men är tyvärr bortrest då. Ska försöka övertyga några DIF-polare att göra det istället!
BRB (Be Right Back) har fått tillstånd från fotbollssektionen att vara på matchen på söndag i syfte att värva fler säsongskortare till hockeyn. Vi kommer att dela ut flyers vid de olika ingångarna. Kanske det vore bra om utdelning av flyers för insamlingen görs vid nästa match eller vid annat tillfälle så att besökarna inte blir överösta med flyers.
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av vr6power »

Magnutz: Hur menar du?

Otto behövs? Ni som hävdar annat vet inte va ni pratar om?? Är det inte så att alla får ha sin egna åsikt och inte bara din? Vem tror du att du är? Alla kanske inte tycker som dig att Otto är så jävla bra och förtjänar hur mkt betalt som helst.

Jag tror iaf att DIF klarar sig fint utan Otto oxå tror inte att laget/föreningen faller med Otto finns ju fler spelar än en i ett lag.

Men nog vill jag oxå ha Otto i laget men inte till vilket pris som helst är nästan samma sits som med Mackan.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tessan »

cCat skrev:Ny fråga:

Någon/några här som kan tänka sig att stå utanför insläppet till stadion den 29:e och dela ut flyers? Jag kan bidra med att skriva ut ett antal hundra och skicka till den som kan tänka sig ställa upp!?
Jag skulle gärna hjälpa till. Blir det inget nu eftersom BRB skulle vara där? Jag ska på matchen och hjälper dem som behöver hjälp - BRB eller Rädda Otto. Hör av er hur det blir!

Kämpa Djurgårn!
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Aggie_66 »

Tessan skrev:
cCat skrev:Ny fråga:

Någon/några här som kan tänka sig att stå utanför insläppet till stadion den 29:e och dela ut flyers? Jag kan bidra med att skriva ut ett antal hundra och skicka till den som kan tänka sig ställa upp!?
Jag skulle gärna hjälpa till. Blir det inget nu eftersom BRB skulle vara där? Jag ska på matchen och hjälper dem som behöver hjälp - BRB eller Rädda Otto. Hör av er hur det blir!

Kämpa Djurgårn!
Tessan du får gärna hjälpa till! Gå in på Be Right Back - forum på FB.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av nevyn »

Det ena borde väl inte utesluta det andra....?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

vr6power skrev:Magnutz: Hur menar du?

Otto behövs? Ni som hävdar annat vet inte va ni pratar om?? Är det inte så att alla får ha sin egna åsikt och inte bara din? Vem tror du att du är? Alla kanske inte tycker som dig att Otto är så jävla bra och förtjänar hur mkt betalt som helst.

Jag tror iaf att DIF klarar sig fint utan Otto oxå tror inte att laget/föreningen faller med Otto finns ju fler spelar än en i ett lag.

Men nog vill jag oxå ha Otto i laget men inte till vilket pris som helst är nästan samma sits som med Mackan.
Jag hävdar att de som tror vi inte behöver Otto, en mycket rutinerad tvåvägscenter, i laget inte förstår läget. Och jämför inte Otto med Mackan. Inte värdigt. Otto har lirat med oss i över 600 matcher.

Otto kan tänka sig spela för en summa vi inte får annat än oprövade unga spelare för. I läget vi är nu behövs rutin, hjärta och klass. Det kostar mer än 100kkr att köpa in. Och med inköp kommer sällan hjärta - Linkan och Tellan undantagna.

Tyck du att vi klarar oss utan Otto. Jag håller inte med.

Edit: För en spelare av Ottos kaliber ska signa på för oss krävs mycket mer pengar än det belopp Otto har som gräns. Låt oss säga att Otto inte spelar för under 100kkr (REN HYPOTES, jag VET INTE vad Otto har för gräns) - vilken annan tvåvägs-center i hans klass gör det? Han är utan tvekan en BRA ES-center. De kostar. Att hävda att vi "klarar oss utan Otto i laget" är fan inte genomtänkt. Tills den post kommer som visar en likvärdig spelare för max 100kkr som är villig att spela i HockeyAllsvenskan så är Otto det enda alternativet, i min bok. Dessutom går Ottos hjärta inte att återskapa med pengar. (Tvivlar någon på Ottos DIF-hjärta tvivlar jag på den personens förstånd.)

Edit: fäll in hornen också.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Aggie_66 »

nevyn skrev:Det ena borde väl inte utesluta det andra....?
Självklart behöver det inte göra det. Jag har bara påtalat att BRB kommer att vara där för att värva säsongskortsinnehavare. Detta event är planerat sen en tid tillbaka och är godkänt av fotbollssektionen. Känner du att du vill prata med fotbollssektionen och få tillstånd att göra något för Otto-insamlingen på söndagens match ska du självklart göra det.

Djurgården Hockey - vi ska tillbaka!
sensei
Inlägg: 5537
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
vr6power skrev:Magnutz: Hur menar du?
Jag hävdar att de som tror vi inte behöver Otto, en mycket rutinerad tvåvägscenter, i laget inte förstår läget. Och jämför inte Otto med Mackan. Inte värdigt.

Otto kan tänka sig spela för en summa vi inte får annat än oprövade unga spelare för. I läget vi är nu behövs rutin, hjärta och klass. Det kostar mer än 100kkr att köpa in. Och med inköp kommer sällan hjärta - Linkan och Tellan undantagna.

Tyck du att vi klarar oss utan Otto. Jag håller inte med.
Jag köper ditt resonemang i kontextet "Kristofer Ottosson-Insamling", jag menar ni som kör på och för övrigt gör ett imponerande jobb har den åsikten och det är er plattform så att säga.

Jag hade dock personligen hellre sett en rädda Nilson-insamling då jag tycker att det är en mer komplett och vass ishockeyspelare som jag tror skulle öka våra chanser markant att gå upp. Men helst skulle jag vilja att DIFs ledning väljer ut ett lag utan öronmärkta resurser.

För att gå upp i eliten igen tror jag att laganda och professionalism kombinerat med utpräglade vinnarskallar som inte tvekar att offra en tand eller två är vad som krävs. Detta kan mycket väl "köpas in" -- det görs varje dag i NHL. Ofta förväxlas dessa egenskaper felaktigt med hjärta, vilket får en rörig innebörd i sammanhanget.

Anyway, det är otroligt häftigt att se folk gå från ord till handling i och med denna insamling och det värmer djurgårdsjälen. Med det sagt så skall jag hålla mig borta från er tråd :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar