Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Nu måste vi väl ändå släppa topp 3? Vi ska fokusera på fjärdeplatsen även om den också blir fruktansvärt tung att nå. Anledningen stavas Lasse Johansson vs Chet Pickard!
Äh vi kan ju lika gärna komma 6:a. Ska ju ändå vinna samtliga matcher i förkvalet så då spelar det ingen roll om vi e 4:a ellet 6:a, även 7:a borde gå då vår målskillnad lär vara bäst efter 6 raka segrar 

Allsvenskan 2012/13
Bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna bågen eller hur fan det var. Topp 3 i sikte!
Antar direkt att du inte vet om de bonuspoäng man får beroende på placering 4-7.crike skrev:Äh vi kan ju lika gärna komma 6:a. Ska ju ändå vinna samtliga matcher i förkvalet så då spelar det ingen roll om vi e 4:a ellet 6:a, även 7:a borde gå då vår målskillnad lär vara bäst efter 6 raka segrar
Allsvenskan 2012/13
Läs vad Crike skriver och räkna igen...Stentuff skrev:Antar direkt att du inte vet om de bonuspoäng man får beroende på placering 4-7.crike skrev:Äh vi kan ju lika gärna komma 6:a. Ska ju ändå vinna samtliga matcher i förkvalet så då spelar det ingen roll om vi e 4:a ellet 6:a, även 7:a borde gå då vår målskillnad lär vara bäst efter 6 raka segrar
2014-04-07, vad hände?
Hehe, oops. Lite sliten såhär fredagkväll.Jepe skrev:Läs vad Crike skriver och räkna igen...Stentuff skrev:Antar direkt att du inte vet om de bonuspoäng man får beroende på placering 4-7.crike skrev:Äh vi kan ju lika gärna komma 6:a. Ska ju ändå vinna samtliga matcher i förkvalet så då spelar det ingen roll om vi e 4:a ellet 6:a, även 7:a borde gå då vår målskillnad lär vara bäst efter 6 raka segrar
Hade vi bara gjort vårat jobb och spöat Tingsryd och Karlskrona hade vi varit 4 poäng efter BIK. 

Man kommer ingenstans med sådant tänkande. "Hade vi bara gjort vårat jobb" tidigare hade vi inte spelat i den här skitserien. Men nu gör vi det.Glory1 skrev:Hade vi bara gjort vårat jobb och spöat Tingsryd och Karlskrona hade vi varit 4 poäng efter BIK.
Ingenting i det förflutna komer att ändra på sig så det är lika bra att släppa det.
EDIT: Men jag förstår självklart din frustration.
Struten skrev:Man kommer ingenstans med sådant tänkande. "Hade vi bara gjort vårat jobb" tidigare hade vi inte spelat i den här skitserien. Men nu gör vi det.Glory1 skrev:Hade vi bara gjort vårat jobb och spöat Tingsryd och Karlskrona hade vi varit 4 poäng efter BIK.
Ingenting i det förflutna komer att ändra på sig så det är lika bra att släppa det.
EDIT: Men jag förstår självklart din frustration.
Word! Sluta leva i det förflutna, det är en jävla drös matcher vi borde förlorat, och en kvarts som vi borde vunnit.
Tar vi oss tillsammans kan vi knipa 3e, det är en vision. Lev för det och sluta grina.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Å andra sidan, vad spelar målskillnaden för roll efter 6 raka segrar? Om vi nu ska snacka matte.Jepe skrev:Läs vad Crike skriver och räkna igen...Stentuff skrev:Antar direkt att du inte vet om de bonuspoäng man får beroende på placering 4-7.crike skrev:Äh vi kan ju lika gärna komma 6:a. Ska ju ändå vinna samtliga matcher i förkvalet så då spelar det ingen roll om vi e 4:a ellet 6:a, även 7:a borde gå då vår målskillnad lär vara bäst efter 6 raka segrar

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
tar man inte med sig målskillnaden till Kvalserien? 

- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Nej så är det väl ändå inte. Kvalserien är ju en helt ny serie där alla lag börjar på noll. Eller har jag missuppfattat nått?
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Du har helt rätt, allt startar på noll. Jag skojade till det lite bara, på ämnet "invecklade seriesystem" och fortsatte på skämtspåret med att målskillnaden skulle vara viktig när man har vunnit alla matcher i en serie 

Lite det jag skrev också, eller hur?BOMBOM BOUCHARD skrev:Å andra sidan, vad spelar målskillnaden för roll efter 6 raka segrar? Om vi nu ska snacka matte.Jepe skrev:Läs vad Crike skriver och räkna igen...Stentuff skrev:Antar direkt att du inte vet om de bonuspoäng man får beroende på placering 4-7.crike skrev:Äh vi kan ju lika gärna komma 6:a. Ska ju ändå vinna samtliga matcher i förkvalet så då spelar det ingen roll om vi e 4:a ellet 6:a, även 7:a borde gå då vår målskillnad lär vara bäst efter 6 raka segrar

Dock är det ju faktiskt så att Örebro som har färre vinster än oss ändå har bättre målskillnad.
Nu är det ändå lite löjligt då jag inte tror att vi kommer 7:a utan som sämst 5:a och får ett rätt bra utgångsläge...dock inte lika bra som om vi gått direkt till kvalserien.
Exakt 3/4 delar av serien spelad nu förutom att Bofors och västerås ska spela mot varandra och leksand och mora har spelat en extramatch med det där skiteventet i globen! Hur är möjligheterna nu när alla ska möta alla en sista gång?
Vi ligger 7 eller 10 poäng efter Bofors. Känns rätt omöjligt att ta in! Vår match mot dem är dessutom på bortaplan! Rätt säker att Bofors blir trea
Västerås ligger alltså 2 eller 5 poäng efter. De är inget dåligt lag utan nhl-spelarna heller men typ ett mittenlag. Dock med en bra målis. Vi borde gå om.
Annars är jag mest rädd för örebro som har hög potential men fortfarande letar efter spelet. Kan bli livsfarliga i ett förkval om de fått igång spelet!
Tippar att topp sju blir såhär!
1. Leksand
2. SSK
3. Bofors
4. DIF
5. VIK
6. Örebro
7. Malmö
Mora och Oskarshamn slåss nog in i det sista med malmö men tror malmö drar längsta strået!
Vi ligger 7 eller 10 poäng efter Bofors. Känns rätt omöjligt att ta in! Vår match mot dem är dessutom på bortaplan! Rätt säker att Bofors blir trea
Västerås ligger alltså 2 eller 5 poäng efter. De är inget dåligt lag utan nhl-spelarna heller men typ ett mittenlag. Dock med en bra målis. Vi borde gå om.
Annars är jag mest rädd för örebro som har hög potential men fortfarande letar efter spelet. Kan bli livsfarliga i ett förkval om de fått igång spelet!
Tippar att topp sju blir såhär!
1. Leksand
2. SSK
3. Bofors
4. DIF
5. VIK
6. Örebro
7. Malmö
Mora och Oskarshamn slåss nog in i det sista med malmö men tror malmö drar längsta strået!