Behöver ju inte vara tänkt förstacenter. DIF har ju under flera år jobbat utan att ha en riktig förstecenter. Även om det givetvis vore en dröm att ha.NorpaN skrev:Andreas Falk, är han verkligen tillräckligt bra för att vara första center för oss nästa år?
Killen är stockholmare vilket är bra. Har inte kollat på så många hv matcher i år, men mitt intryck är att han är stabil i defensiven men inte lika bra framåt. Men, har vi bra wingers kanske dom kan göra det offensiva jobbet.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
Det har ju varit en av våra större akilleshälar också. Den enda riktigt bra säsongen vi gjort de senaste 5-6 åren var när vi hade en formstark Otto och Engqvist som blommade ordentligt, plus Josefson som vi verkligen saknade denna säsong. Det kanske är lite talande att det gått klart sämre när vi saknat en toppcenter...SirDIFalot skrev:Behöver ju inte vara tänkt förstacenter. DIF har ju under flera år jobbat utan att ha en riktig förstecenter. Även om det givetvis vore en dröm att ha.NorpaN skrev:Andreas Falk, är han verkligen tillräckligt bra för att vara första center för oss nästa år?
Killen är stockholmare vilket är bra. Har inte kollat på så många hv matcher i år, men mitt intryck är att han är stabil i defensiven men inte lika bra framåt. Men, har vi bra wingers kanske dom kan göra det offensiva jobbet.
Hoppas innerligt på att det blir klart med Hannula. Han betyder oerhört mycket för oss och jag hoppas han har hjärta att stanna, när vi hjälpt honom med rehabträning.
- SirDIFalot
Japp Japp... En toppcenter är prio ett i sommar definitivt. Trodde Oscar Möller skulle bli perfekt men, vågar inte riktigt hoppas lika hårt längre. Vad finns det för andra tydliga alternativ därute egentligen? Vet inte.. Men känns som det kan bli en säsong som den tidigare med brist på centrar. Falk är för mig en prisfråga men ändå en spelare jag är sugen på att se i DIF.AMMC skrev:Det har ju varit en av våra större akilleshälar också. Den enda riktigt bra säsongen vi gjort de senaste 5-6 åren var när vi hade en formstark Otto och Engqvist som blommade ordentligt, plus Josefson som vi verkligen saknade denna säsong. Det kanske är lite talande att det gått klart sämre när vi saknat en toppcenter...SirDIFalot skrev:Behöver ju inte vara tänkt förstacenter. DIF har ju under flera år jobbat utan att ha en riktig förstecenter. Även om det givetvis vore en dröm att ha.NorpaN skrev:Andreas Falk, är han verkligen tillräckligt bra för att vara första center för oss nästa år?
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just nämnde Barta kan vara en sån. Men nu när hv gett sig in i leken (även Modo) så kanske det inte är så mycket att hoppas på.
29 pinnar är ändå rätt starkt av Falk. Med en bra omgivning är han nog inte så oäven offensivt.
29 pinnar är ändå rätt starkt av Falk. Med en bra omgivning är han nog inte så oäven offensivt.
Säg den glädje som varar
Han är ju helt klart en habil center av god Elitserieklass. Det som får mig att tveka är att han tydligen inte alls levererat när han fått spela med de bästa yttrarna och fått PP-tid i HV. Han har istället varit som bäst och presterat mer när han varit i tredjekedjan och lirat "energihockey".DIF_Soldier skrev:Just nämnde Barta kan vara en sån. Men nu när hv gett sig in i leken (även Modo) så kanske det inte är så mycket att hoppas på.
Tvekar gör jag då för att vi redan har hyfsade killar för just den tredje-fjärdekedjarollen. Men vi saknar just den där "toppcentern" som lyfter lagets PP och skapar för yttrarna.
- Datsyuk_13
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Det var som fan. Jag har inte sett något av den här killen. Ung, lovande? Vad gör han här? Nån som har lite kunskap omkring Bartley?Datsyuk_13 skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... es-bartley
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Håller med. Enligt uppgifter till HockeyExpressen.se så är Victor Bartley klar. Hur är han ? Någon som vet? Jag är rädd om det är en bom bom typ för jag gillar inte bom bom. Men den här snubben verkar vara rätt bra: Bartley som gjorde 34 poäng (11 mål, 23 assist) på 52 matcher. Men som sagt bom bom har också gjort en jävla massa assist och ändå inte lyckats i DIFtröjan eligt mig. Jag är rädd om det är en spelare i klass med bom bom ! 

- DIF_Soldier
VI har faktiskt redan en riktigt bra center i Zibanejad - kanske att man lägger stor tilltro till honom kommande säsong? Han snittade faktiskt 0,39 poäng i år på 26 spelade. Om vi jämför med Jacob Josefson, som snittade 0,32 sin första riktiga säsong, där han spelade 50 matcher.
Ifjol snittade Josef 0,46 poäng på sina 43 spelade. Om vi ska jämföra de båda, och utgå ifrån att Zibanejad spelar alla matcher (förutom JVM), och vi följer utvecklingskurvan, säger logiken att Zibanejad gör 25 poäng på 48 matcher säsongen 11/12. Något säger mig att det faktiskt blir fler än så.
Ifjol snittade Josef 0,46 poäng på sina 43 spelade. Om vi ska jämföra de båda, och utgå ifrån att Zibanejad spelar alla matcher (förutom JVM), och vi följer utvecklingskurvan, säger logiken att Zibanejad gör 25 poäng på 48 matcher säsongen 11/12. Något säger mig att det faktiskt blir fler än så.
Säg den glädje som varar
- Datsyuk_13
Kortfattad beskrivning av Bartley för alla som är nyfikna:
Spetskvaliteter:
- Skridskoåkningen
- Vinnarmentaliteten
- Spelsinnet
- Aggressiviteten
- Fysiken
Svagheter:
- Skottet
- Spelar väldigt mycket på chans/inspiration, vilket ibland leder till billiga baklängesmål.
- Tar ofta onödigt dumma utvisningar på grund av sitt heta temperament.
Summa summarum:
Att han håller elitserieklass rent offensivt råder det ingen som helst tvekan om. Det man dock ställer sig en aning frågande till är hur bra hans defensiv är, där man i elitserien blir betydligt hårdare straffad för sina misstag än i en serie som Hockeyallsvenskan.
Detta till trots så är jag ändå försiktigt positiv till denna värvning (om den nu stämmer, vill säga). Bartley är fortfarande bara 23 år gammal och med rätt inskolning i DIF-dressen så är jag övertygad om han kommer att bli ännu bättre till nästa säsong.
Ännu så länge är han bara en oslipad diamant med vissa brister i framförallt försvarsspelet, men denna kille har helt klart potentialen i sig att förr eller senare utvecklas till en riktigt kompetent ES-back.
Överlag en intressant värvning, men samtidigt också väldigt oviss. Känns onekligen som att gränsen mellan dundersuccé och fiasko är ytterst hårfin. Hoppas verkligen - av hela mitt hjärta - att han inte blir "en ny Lassen"...
Spetskvaliteter:
- Skridskoåkningen
- Vinnarmentaliteten
- Spelsinnet
- Aggressiviteten
- Fysiken
Svagheter:
- Skottet
- Spelar väldigt mycket på chans/inspiration, vilket ibland leder till billiga baklängesmål.
- Tar ofta onödigt dumma utvisningar på grund av sitt heta temperament.
Summa summarum:
Att han håller elitserieklass rent offensivt råder det ingen som helst tvekan om. Det man dock ställer sig en aning frågande till är hur bra hans defensiv är, där man i elitserien blir betydligt hårdare straffad för sina misstag än i en serie som Hockeyallsvenskan.
Detta till trots så är jag ändå försiktigt positiv till denna värvning (om den nu stämmer, vill säga). Bartley är fortfarande bara 23 år gammal och med rätt inskolning i DIF-dressen så är jag övertygad om han kommer att bli ännu bättre till nästa säsong.
Ännu så länge är han bara en oslipad diamant med vissa brister i framförallt försvarsspelet, men denna kille har helt klart potentialen i sig att förr eller senare utvecklas till en riktigt kompetent ES-back.
Överlag en intressant värvning, men samtidigt också väldigt oviss. Känns onekligen som att gränsen mellan dundersuccé och fiasko är ytterst hårfin. Hoppas verkligen - av hela mitt hjärta - att han inte blir "en ny Lassen"...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Enligt mrmadhawk så har skrevs Bartleys kontrakt med DIF på för redan en vecka sedan och allt ska vara klart. Officiella versionen kommer väl efter kvalserien eller nåt..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Kul att man nämnde Vic Bartley först här på forumet, borde få jobb som scout i DIF...Hehe 

Var inte Bartley ansvarig för 2-3 mål bakåt mot ssk?
Har väldigt bra fart och väldigt bra tajming i tacklingarna. Bra spelsinne men en riktigt dålig defensiv.
Senaste matcherna har han varit grym. Det som fastnat på näthinnan var väl hans direktskott i PP av någon anledning. Inget fjanteri, bara pang pang pang!
Tror inte han har förlorat en man mot man tackling på hela säsongen. Den bästa backen enligt mig som spelat i RBK på allsvensk nivå förutom #19 o 35 givetvis.
Hans tacklingar, puckbehandling och fina skridskoåkning har gjort mig glad många gånger under denna säsongen.
men om jag fick välja mellan Bartley och Persson så behåller jag hellre Persson.
"Stoffe" Persson i all ära, är hur stabil som helst, men Vic's prestationer hittills i KS gör honom i det närmaste oersättlig!
Ge honom vad han än vill ha - precis vad som helst!
Har väldigt bra fart och väldigt bra tajming i tacklingarna. Bra spelsinne men en riktigt dålig defensiv.
Senaste matcherna har han varit grym. Det som fastnat på näthinnan var väl hans direktskott i PP av någon anledning. Inget fjanteri, bara pang pang pang!
Tror inte han har förlorat en man mot man tackling på hela säsongen. Den bästa backen enligt mig som spelat i RBK på allsvensk nivå förutom #19 o 35 givetvis.
Hans tacklingar, puckbehandling och fina skridskoåkning har gjort mig glad många gånger under denna säsongen.
men om jag fick välja mellan Bartley och Persson så behåller jag hellre Persson.
"Stoffe" Persson i all ära, är hur stabil som helst, men Vic's prestationer hittills i KS gör honom i det närmaste oersättlig!
Ge honom vad han än vill ha - precis vad som helst!
När man läser om Bartleys stil här så känns han inte direkt som en ersättare för O.Eklund. Jag undrar om inte denna värvning betyder att Boumedienne får gå. Redan i år kändes stabiliteten bakåt som backuppsättningens största problem och jag vet inte om den biten kommer bli bättre med 3 offensivt lagda backar (Holmqvist, Boumedienne och Bartley).
Nästa värvning vill jag se en riktigt stabil back, någon som kan ersätta Ragges roll, åtminstone till en viss del. Vi har totalt saknat en ledande back som känns stabil och kan spela i avgörande situationer denna säsong. I mitt tycke är en sådan värvning t.o.m viktigare än en vass center, även om det också är högprioriterat.
Nästa värvning vill jag se en riktigt stabil back, någon som kan ersätta Ragges roll, åtminstone till en viss del. Vi har totalt saknat en ledande back som känns stabil och kan spela i avgörande situationer denna säsong. I mitt tycke är en sådan värvning t.o.m viktigare än en vass center, även om det också är högprioriterat.