DIF i Media
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: DIF i Media
Det säger han nu... Det sa ju jag innan säsongen började.Daniel942 skrev:Tomas Ros:
Jag tror Frölunda vinner serien. Men att DIF tar hem guldet.
Fet-Ros.
Säg den glädje som varar
På tal om fetton och Frölunda...DIF_Soldier skrev:Det säger han nu... Det sa ju jag innan säsongen började.Daniel942 skrev:Tomas Ros:
Fet-Ros.
Den där jävla dansken alltså, vad i helvete?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Han som spikar igen?Edin skrev:På tal om fetton och Frölunda...DIF_Soldier skrev:Det säger han nu... Det sa ju jag innan säsongen började.Daniel942 skrev:Tomas Ros:
Fet-Ros.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Han som sitter i målet och får nyper puckarna mellan bilringarna, ja.Magnutz skrev:Han som spikar igen?Edin skrev:På tal om fetton och Frölunda...DIF_Soldier skrev:Det säger han nu... Det sa ju jag innan säsongen började.Daniel942 skrev:Tomas Ros:
Fet-Ros.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Även Boork tror på guld för DIF. (sa det igår i Canal+ studion).Daniel942 skrev:Tomas Ros:
Micke Renberg tror också hårt på oss även om han har Luleå som vinnare.
Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter. Vi saknar spetskvalite framåt och bredd på backsidan. Sedan återstår att se om Wesslau kan fortsätta hålla en jämn nivå och förhoppningsvis höja sig lite till. Trodde före säsongen på en 5-6:e plats. Jag står kvar vid det tipset, men känner med 11 matcher spelade att det kan vara något optimistiskt tippat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Helt ofattbart att man tror att vi har chans mot ett lag som Frölunda en slutspelsserie... Måste antingen vara från en annan planet, eller allmänt snestekt. Frölunda är sorgligt nog allt vi inte är. Fruktansvärt stabilt försvarsspel plus en målvakt som är snudd på omänsklig. Lägg därtill spelare som är beredda att offra könsorganet för att vinna!
Har sagt det förut(innan säsongen) och säger det igen, Frölunda kommer faktiskt leka hem guldet den här säsongen. Finns just nu ingen som ens är nära att hota!
Hemskt då jag verkligen avskyr måsarna från väst, men fan vad de värvat smart i år!
Har sagt det förut(innan säsongen) och säger det igen, Frölunda kommer faktiskt leka hem guldet den här säsongen. Finns just nu ingen som ens är nära att hota!
Hemskt då jag verkligen avskyr måsarna från väst, men fan vad de värvat smart i år!
100% DJURGÅRDSJ***L
Det är väl inte så konstigt? När experterna tippar så gör dom det utifrån ett lags toppnivå som rimligtvis ska sitta på sin plats när slutspelet drar igång. Det spelet som vi visade upp igår mot Linköping är just det som gör att vi är topptippade, för att spelar vi på det sättet (med Honken skadefri) plus med Zibanejad (eller en annan bra ersättare) i laget så är det ingen lätt uppgift att besegra oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter.
Frölunda går som tåget nu inledningsvis, men dom kommer knappast att vinna SM-guld. Dom påminner om fjolårets Luleå. Andersen och hela Frölunda har ett enormt självförtroende, och när det börjar avta, vilket det kommer att göra, så kommer Frölunda tappa rejält, både prestationsmässigt och poängmässigt. Sen är det lätt att blunda för tabellen. Skellefteå har t.ex. ett högre poängsnitt än Frölunda, och vinner vi på lördag så är vi fem poäng efter Frölunda, trots att dom spelat över all förväntan samtidigt som vi har underpresterat hela säsongen i princip.
Det är lätt att glömma bort att enbart en femtedel av grundserien är spelad. Färjestad ligger just nu sist, men när grundserien är slut så lär dom ändå ligga top 4, precis som om att vi Djurgårdare med all sannolikhet lär göra det, samtidigt som lag som aik, Frölunda och Skellefteå tappar placeringar.
Serien är ännu ung, och det mesta lär va i dess rätta ordning när 55 omgångar är spelade.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vet inte om jag tycker att vi visat någon märkvärdigare toppnivå än övriga lag. Alla lag (utom möjligen TIK och FBK) har gjort toppinsatser. De vi hittills visat är att vi har exakt samma svårighet detta år jämfört med föregående, nämligen att vi inte kan göra flera bra insatser i rad. Det fällde oss mot Luleå i kvarten och lär bli samma visa i år. Det är de bra lagen som kan prestera på topp flera matcher i följd. Lag i mellanregionen kan blixtra till enstaka matcher.Salas skrev:Det är väl inte så konstigt? När experterna tippar så gör dom det utifrån ett lags toppnivå som rimligtvis ska sitta på sin plats när slutspelet drar igång. Det spelet som vi visade upp igår mot Linköping är just det som gör att vi är topptippade, för att spelar vi på det sättet (med Honken skadefri) plus med Zibanejad (eller en annan bra ersättare) i laget så är det ingen lätt uppgift att besegra oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter.
Frölunda går som tåget nu inledningsvis, men dom kommer knappast att vinna SM-guld. Dom påminner om fjolårets Luleå. Andersen och hela Frölunda har ett enormt självförtroende, och när det börjar avta, vilket det kommer att göra, så kommer Frölunda tappa rejält, både prestationsmässigt och poängmässigt. Sen är det lätt att blunda för tabellen. Skellefteå har t.ex. ett högre poängsnitt än Frölunda, och vinner vi på lördag så är vi fem poäng efter Frölunda, trots att dom spelat över all förväntan samtidigt som vi har underpresterat hela säsongen i princip.
Det är lätt att glömma bort att enbart en femtedel av grundserien är spelad. Färjestad ligger just nu sist, men när grundserien är slut så lär dom ändå ligga top 4, precis som om att vi Djurgårdare med all sannolikhet lär göra det, samtidigt som lag som aik, Frölunda och Skellefteå tappar placeringar.
Serien är ännu ung, och det mesta lär va i dess rätta ordning när 55 omgångar är spelade.
Snacket om att det "bara" gått en femtedel köper jag inte. det var samma visa förra säsongen. vi hittade aldrig någon jämnhet efter den sega starten då heller.
FBK lär klättra i tabellen men har samtidigt blivit rejält försvagade till denna säsong. Saik imponerar mest av alla lag. Trots tappad förstafemma fortsätter det med sitt fartfyllda och energifyllda spel, match efter match.
Jaja, vi får väl se vad framtiden visar. Ska jag bli något mer hoppfull behöver vi imorgon visa att gårdagen inte var en tillfällighet. Klarar vi 2 matcher i rad med bra spel? Tror inte det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bästa jag läst på flera veckor.Salas skrev:Det är väl inte så konstigt? När experterna tippar så gör dom det utifrån ett lags toppnivå som rimligtvis ska sitta på sin plats när slutspelet drar igång. Det spelet som vi visade upp igår mot Linköping är just det som gör att vi är topptippade, för att spelar vi på det sättet (med Honken skadefri) plus med Zibanejad (eller en annan bra ersättare) i laget så är det ingen lätt uppgift att besegra oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter.
-
+1Rallarn skrev:Bästa jag läst på flera veckor.Salas skrev:Det är väl inte så konstigt? När experterna tippar så gör dom det utifrån ett lags toppnivå som rimligtvis ska sitta på sin plats när slutspelet drar igång. Det spelet som vi visade upp igår mot Linköping är just det som gör att vi är topptippade, för att spelar vi på det sättet (med Honken skadefri) plus med Zibanejad (eller en annan bra ersättare) i laget så är det ingen lätt uppgift att besegra oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter.
Sluta negga! Förhoppningsvis, som dom senaste säsongerna skärper sig spelet till det nya året. Och i slutspelet är vi ett annat lag! Då blire´guuld.

Jag ser ett mönster...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ehh, från vilken planet har du nyligen återvänt från?HomeOfSvenTumba skrev:+1Rallarn skrev:Bästa jag läst på flera veckor.Salas skrev:Det är väl inte så konstigt? När experterna tippar så gör dom det utifrån ett lags toppnivå som rimligtvis ska sitta på sin plats när slutspelet drar igång. Det spelet som vi visade upp igår mot Linköping är just det som gör att vi är topptippade, för att spelar vi på det sättet (med Honken skadefri) plus med Zibanejad (eller en annan bra ersättare) i laget så är det ingen lätt uppgift att besegra oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter.
Sluta negga! Förhoppningsvis, som dom senaste säsongerna skärper sig spelet till det nya året. Och i slutspelet är vi ett annat lag! Då blire´guuld.

Menar du att vårt spel förra säsongen var bra efter nyår?
Det var visserligen bättre, men ojämnheten var vårt signum.
Silversäsongen satt spelet redan när serien drog igång.
Men vi på forumet delas just nu in i två läger. Ett som menar att det "bara gått en femtedel av serien så det ordnar sig säkert senare". Det andra lägret "tycker det är oroväckande att vi inleder serien så här svagt och ser stora likheter med föregående säsong som blev ett fiasko med tanke på spelartruppen vi hade".
Ställer mig till den oroade sidan!BOMBOM BOUCHARD skrev:Ehh, från vilken planet har du nyligen återvänt från?HomeOfSvenTumba skrev:+1Rallarn skrev:Bästa jag läst på flera veckor.Salas skrev:Det är väl inte så konstigt? När experterna tippar så gör dom det utifrån ett lags toppnivå som rimligtvis ska sitta på sin plats när slutspelet drar igång. Det spelet som vi visade upp igår mot Linköping är just det som gör att vi är topptippade, för att spelar vi på det sättet (med Honken skadefri) plus med Zibanejad (eller en annan bra ersättare) i laget så är det ingen lätt uppgift att besegra oss.BOMBOM BOUCHARD skrev:Personligen fattar jag verkligen inte hur man kan se oss som guldaspiranter.
Sluta negga! Förhoppningsvis, som dom senaste säsongerna skärper sig spelet till det nya året. Och i slutspelet är vi ett annat lag! Då blire´guuld.![]()
Menar du att vårt spel förra säsongen var bra efter nyår?
Det var visserligen bättre, men ojämnheten var vårt signum.
Silversäsongen satt spelet redan när serien drog igång.
Men vi på forumet delas just nu in i två läger. Ett som menar att det "bara gått en femtedel av serien så det ordnar sig säkert senare". Det andra lägret "tycker det är oroväckande att vi inleder serien så här svagt och ser stora likheter med föregående säsong som blev ett fiasko med tanke på spelartruppen vi hade".
-
- Säsongskort: Ja
Var silver säsongens start så mycket att hurra för? Som jag minns det var vi i nedre mitten någonstans ett bra tag in på säsongen, men kanske bara är mitt minne som sviker mig, som vanligt dessa dagar...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu kommer vi att få betala polisnotan, 920kr/h per polis blir det. I vårat senaste ishockeyderby fanns ca 300 poliser på plats vilket blir ca 276.000kr/h att betala för klubben. Derbyn blev dyrt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3794712.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3794712.ab
Avskaffa tre mot tre.