Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Är inte den texten identisk till den på hockeykanalen?Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7045162.ab
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns såJanzoo skrev:Är inte den texten identisk till den på hockeykanalen?Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7045162.ab

DIF!
Denna information om att Wesslau skulle vara klar för Blue Jackets kom från en bloggare som skriver om Blue Jackets. Finns ingen som helst information om att Wesslau skulle vara klar på Blue Jackets hemsida.
Tror Gustaf är tillbaka inom en snar framtid, om jag ska vara ärlig. Eller i alla fall så hoppas jag det! Det skulle ju varit grymt att ha honom här ett år till åtminstone, och det skulle nog varit bra för honom själv. Nu är väl hoppet att Tellan skriver på för oss, annars vete gudarna hur detta slutar..
- Daniel942
Kentta skrev:Tror Gustaf är tillbaka inom en snar framtid, om jag ska vara ärlig. Eller i alla fall så hoppas jag det! Det skulle ju varit grymt att ha honom här ett år till åtminstone, och det skulle nog varit bra för honom själv. Nu är väl hoppet att Tellan skriver på för oss, annars vete gudarna hur detta slutar..
Okej, det där var väl lite väl.

Nä, men sticker Wesslau så kommer nog Tellan. Annars kommer vi traska i träsket nästa säsong.
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Wesslau lyfter sig rejält från föregående säsong & gör en helt ok grundserie.
Sedan i slutspelet förvånar han all expertis & övriga (jag själv inräknad) & gör ett sanslöst bra slutspel, minst en klass bättre än i grundserien.
Om Gustav skulle stanna i DIF, har han på känn då att nästa säsong inte blir lika bra, så det är bäst att krita på nu för "nån" NHL-klubb medan intresse fortfarande visas?
Känns lite panik över det hela tycker jag.
Han kommer dessutom till en klubb som redan har 2st NHL-målvakter ...var av en är Mason!
Tuff utmaning
Ja ja lycka till iaf Gustaf
Sedan i slutspelet förvånar han all expertis & övriga (jag själv inräknad) & gör ett sanslöst bra slutspel, minst en klass bättre än i grundserien.
Om Gustav skulle stanna i DIF, har han på känn då att nästa säsong inte blir lika bra, så det är bäst att krita på nu för "nån" NHL-klubb medan intresse fortfarande visas?
Känns lite panik över det hela tycker jag.
Han kommer dessutom till en klubb som redan har 2st NHL-målvakter ...var av en är Mason!
Tuff utmaning
Ja ja lycka till iaf Gustaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wesslau är bra ibland, men att han skulle platsa i NHL med sina returer?
No way!
No way!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Daniel942
Känns som detta har spridit sig ganska bra nu..
http://www.eurosport.se/ishockey/nhl/20 ... tory.shtml
http://www.eurosport.se/ishockey/nhl/20 ... tory.shtml
DIF!
Tycker inte att det gör någonting om Wesslan sticker, om det betyder att Tellan kommer.
Tycker Wesslan har blivit SJUKT överskattad på sistonde.
Men det tråkiga för Wesslan är att, sticker han och Tellan kommer hem, så finns det ingen plats åt han när han kommer hem om 1år, för i NHL har han inget och göra
Tycker Wesslan har blivit SJUKT överskattad på sistonde.
Men det tråkiga för Wesslan är att, sticker han och Tellan kommer hem, så finns det ingen plats åt han när han kommer hem om 1år, för i NHL har han inget och göra
Wesslau har ingeting i NHL och göra , tyvärr för hans del. Han har chansen att sticka över nu när hans namn är hett så självklart skall han sticka ! Synd för oss bara som står utan en förstemålvakt, men han kan ju alltid hoppas att Tellan är på ingång så har Hardy hämtat hem en drös med spelare från guldåren.
Lycka till Wesslan over there (om nu detta stämmer )
Tyngsta förslusten förövrigt tycker jag är Timmy , hoppas verkligen han kommer tillbaka nästa säsong, Danielsson ser man gärna också igen i DIF dressen
Lycka till Wesslan over there (om nu detta stämmer )
Tyngsta förslusten förövrigt tycker jag är Timmy , hoppas verkligen han kommer tillbaka nästa säsong, Danielsson ser man gärna också igen i DIF dressen
http://hockeysverige.se/news_show_gusta ... id=9881359
Inget är klart, men om han har så många erbjudanden som agenten hävdar så känns han ju förlorad. Då får man hoppas på Tellan som sagt.
Inget är klart, men om han har så många erbjudanden som agenten hävdar så känns han ju förlorad. Då får man hoppas på Tellan som sagt.
- Daniel942
och aftonblaskan:
"– Det är klart till 99 procent, säger källan till Sportbladet. "
DIF!
Inte att glömma är ju att Aftonhorans källor oftast inte är något annat än någon random ute på gatan.Daniel942 skrev:och aftonblaskan:
Wesslau var otrolig i slutspelet, men relativt osäker i grundserien. Han har inget stabilt grundspel och det kan bli lite hursomhelst när han spelar. Jag vill gärna behålla honom, men ifall det finns möjlighet att få Tellqvist istället hade jag varit jättenöjd!