Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Då är alltså 2 värvningar klara? (Holmqvist&Figren) Men inte bekräftats på hemsidan! Hoppas det kommer upp snart.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Figren känns som en spännande värvning. Sen kan jag hålla med Kall-El att vi skulle behöva lite mer tyngd framåt, spelare som typ Musse Håkansson.

Lite oroväckande med Holmqvists knäskada i går. Bara hoppas det inte var så illa som det såg ut.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Härligt med Figren, ska bli intressant att följa honom. Kan man antaga att Dick är på väg bort nu då?
DIF har väldigt många lirare nu förutom Fimpen & Ölvestad, sedan har vi några elaka backar där vi också hoppas på att Ossi ska tillkomma.

EDIT; har fått höra att man inte alls ska räkna bort Dick ur truppen.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Lyckas man få in Hannula (vilket inte är troligt dock) så har vi en RIKTIGT bra forwardsbesättning kommande säsong.

Bremberg - Holmqvist - Danielsson
Anger - Ottosson - Hannula
T.Eriksson - Engqvist - Figren
Ölvestad - Falk - Eklund

Bara backsidan som behöver förbättras (och det rejält) och man är på allvar med och fightas om SM-Guld.
Bild
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Therocket1 skrev:Lyckas man få in Hannula (vilket inte är troligt dock) så har vi en RIKTIGT bra forwardsbesättning kommande säsong.

Bremberg - Holmqvist - Danielsson
Anger - Ottosson - Hannula
T.Eriksson - Engqvist - Figren
Ölvestad - Falk - Eklund

Bara backsidan som behöver förbättras (och det rejält) och man är på allvar med och fightas om SM-Guld.

håller med dig :) hannula eller ekman.. Murray (hur det nu stavas) skulle ju inte alls sitta fel som back förstärkning
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Vet inte om det sagts, men nu står det på difhockey.se att figren och nån Jacob är klar för DIF.

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=4707

Måste säga att jag är riktigt jävla taggad på hockey. Fotbollsklacken har bra ljudtoppar och så men det blir ju fan inget tryck :o , därför ser jag fram emot en hel säsong på Hovet där vi röjjer loss lite...

Säsongskort? - JAVISST!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
mankan

Inlägg av mankan »

dif rules skrev:Vet inte om det sagts, men nu står det på difhockey.se att figren och nån Jacob är klar för DIF.

Måste säga att jag är riktigt jävla taggad på hockey. Fotbollsklacken har bra ljudtoppar och så men det blir ju fan inget tryck :o , därför ser jag fram emot en hel säsong på Hovet där vi röjjer loss lite...

Säsongskort? - JAVISST!
Men holmqvist namn står inte konstigt..
Mankan
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

mankan skrev:
dif rules skrev:Vet inte om det sagts, men nu står det på difhockey.se att figren och nån Jacob är klar för DIF.

Säsongskort? - JAVISST!
Inte alls konstigt. Helt rätt att inte komma ut med det förens allt är påskrivet. Tänk er själva om Djurgården hade skrivit att Linus Klasen var klar för oss för ett år sedan.

Vi får allt vänta tills VM är över för Sveriges del, så att Holmqvist kan komma hem och skriva på.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

blocco skrev:
mankan skrev:

Säsongskort? - JAVISST!
Inte alls konstigt. Helt rätt att inte komma ut med det förens allt är påskrivet. Tänk er själva om Djurgården hade skrivit att Linus Klasen var klar för oss för ett år sedan.

Vi får allt vänta tills VM är över för Sveriges del, så att Holmqvist kan komma hem och skriva på.
Somför övrigt blev skadad(?) i matchen mot sweich(Stavas?), tror det var knät...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Nån Jacob är DIF:s mest lovande spelare alla kategorier. Vårens viktigaste "värvning". Riktigt bra!
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Höhö, ursäkta uttrycket :P Låter fint om det stämmer det du säger :D
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Östgöten skrev:
Nån Jacob är DIF:s mest lovande spelare alla kategorier. Vårens viktigaste "värvning". Riktigt bra!
Rankas han högre än William Wallén?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Josefson är mer komplett än Wallén medans Wille har en bättre offensiv spets än Josefson. Dock är Wallén en humörspelare medans Josefson kämpar oavsett vad som händer på isen. Instämmer med Östgöten, Josefson är vår bästa talang inom organisation just nu. Mycket kan hända på ett par månader dock.
Bild
Kalle

Inlägg av Kalle »

Josefsson är något bättre allround, men jag tror att Wallén kommer bli större (inte fysiskt). Det känns som att Wallén (om han bara lägger på sig mera muskler) har god chans att bli en bra NHL-spelare med tanke på hans spetskompetenser. Men som sagt, både Josefsson och Wallén kan/kommer bli grymma och båda har goda chanser att bli bra NHL-spelare.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Jag kan också förstå att dom inte har gått ut med holmqvist värvningen. Han spelar ju Vm just nu och kritar säkert på efter vm.. så d kommer att ta ett tag innan dom går ut med den värvningnen.
Låst