Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

KapZ skrev:Var ingen rolig läsning i dagens Aftonblad inte.
Men inte heller oväntat. löser det sig för Ferna där borta så spelar han i LHC nästa år.. ville spela i en klubb som slåss om SM-guldet.

är väl många som sagt detta redan men... :P
Hittar inget på Aftonbladet.se... Fy fan vad illa om det stämmer...
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stocky skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 54,00.html

Hoppas han ger upp där borta!
Tjata sönder honom efter att dom åkt ut tack! Så fyller vi hovet i 70 matcher eller va det blir med slutspel! Kommer han får vi lättare att värva andra spelare helt klart.
Tror Sudden är så sugen på att få vinna Cupen att han väljer att ge det hela en chans till och går till det lag som har störst chans att vinna med och därmed spela för småpengar. Så hade i alla fall jag agerat och jag tror knappast han blir stoppad heller. Gamla hjältar brukar inte bli det over there. Tyvärr tror jag inte heller Sudden är så sugen på spel i elitserien, men man kan ju alltid hoppas.
KapZ

Inlägg av KapZ »

DIF_Soldier skrev:
Men inte heller oväntat. löser det sig för Ferna där borta så spelar han i LHC nästa år.. ville spela i en klubb som slåss om SM-guldet.

nja, hittade inte heller på nätet... men står i dagens tidning.. tyvärr.. klart att han lämnar DIF iaf...
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Om detta e sannt med Ferna så är det jävligt tråkigt tycker jag :cry:
Men vi kommer få fler stålar till att behålla Jiri
sammtidigt kan man snacka med Louma han har inget påskrivet för lhc så man kan jju göra ett försök!!
Frylen = stabil i mina ögon han kan ta Liwings platts!!

Senn på forwards fronten tror jag Blomdhal skulle plattsa in i vårat spel
Jämtin en billigare varriant på Hannula men är inte säker på att han vill spela för klubben kan jju alltid försöka??
Nisse skulle vara roligt att se i diftröjjan igen men det är bara rykten änn så länge :?

Men som sagt ingen skulle inte tacka nejj till Sudden och Rhenis men då käns ekman lite mer som en vi kan lyckas med :wink:
djjjj

Inlägg av djjjj »

KapZ skrev:
DIF_Soldier skrev:

nja, hittade inte heller på nätet... men står i dagens tidning.. tyvärr.. klart att han lämnar DIF iaf...
menade du läsningen om sundin????eller var det nåt om ferna???
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Vem ska Blomdahl peta? Fimpen? Ask? Blomdahl konkurrerar inte ut någon ur vår trupp. Samma sak med Jämtin.

Det som bör prioriteras nu är backar, backar av klass. Frylén ska de glömma. Louma kommer stanna i LHC för femtielfte gången.
Bild
KapZ

Inlägg av KapZ »

Står att ferna är klar för LHC. om det löser sig i NHL. Han kommer iaf inte spela mer i DIF. anledningen var att han vill vinna SM-guld
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag tror att anledningen är 8 miljoner, men vad vet jag?
Bild
djjjj

Inlägg av djjjj »

KapZ skrev:Står att ferna är klar för LHC. om det löser sig i NHL. Han kommer iaf inte spela mer i DIF. anledningen var att han vill vinna SM-guld
ge mig länken så an kan läsa d!!!
djjjj

Inlägg av djjjj »

Therocket1 skrev:Vem ska Blomdahl peta? Fimpen? Ask? Blomdahl konkurrerar inte ut någon ur vår trupp. Samma sak med Jämtin.

Det som bör prioriteras nu är backar, backar av klass. Frylén ska de glömma. Louma kommer stanna i LHC för femtielfte gången.
Frylen är ett väldigt bra val!!mycke bättre än liwing o ericsson o mer rutin än dennis persson
KapZ

Inlägg av KapZ »

djjjj skrev:
KapZ skrev:Står att ferna är klar för LHC. om det löser sig i NHL. Han kommer iaf inte spela mer i DIF. anledningen var att han vill vinna SM-guld

Spring och köp aftonbladet då. kostar 10:- hittar det inte på internet.
Användarvisningsbild
Oulf
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Kommer ihåg när Fernholm kom till Djurgården. Han blev plåtad framför Globen och påstod sig vara Djurgårdare sen födseln. Haha. Säkert! Lika pengakåt som alla andra.

Hoppas verkligen vi lösgör mycket pengar på det här och värvar minst en bra back och forward.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
djjjj

Inlägg av djjjj »

KapZ skrev:
djjjj skrev:

Om dessa uppgifter nu stämmer så kan Fernholm dra åt..., jag kan förstå att han vill tjäna penga o vinna guld, men som sagt djurgården har nått riktigt stort på gång + killen påstår att han ståt i djurgårdsklacken o har djurgårds hjärta rätta mig om jag har fel? svar NEJ han har inget djurgårds hjärta väljer man pengar förre så har man inget hjärta
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

djjjj skrev:
KapZ skrev:
djjjj skrev:

Om dessa uppgifter nu stämmer så kan Fernholm dra åt..., jag kan förstå att han vill tjäna penga o vinna guld, men som sagt djurgården har nått riktigt stort på gång + killen påstår att han ståt i djurgårdsklacken o har djurgårds hjärta rätta mig om jag har fel? svar NEJ han har inget djurgårds hjärta väljer man pengar förre så har man inget hjärta
Är du allvarlig? Något stort på gång? Snälla, vi kom knappt undan kvalet under denna säsong. Finns ingenting som talar för att vi ska bli bättre.

Vad väljder du själv? Medioker lön, samtidigt som du under 3 månader komma tvingas ut i något förort för att kunna träna med laget. Eller att få väldigt bra betalt, spela i en arena som ägs av klubben, och komma till ett lag som satsar på riktigt.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Remy Lebeau skrev:
Är du allvarlig? Något stort på gång? Snälla, vi kom knappt undan kvalet under denna säsong. Finns ingenting som talar för att vi ska bli bättre.

Vad väljder du själv? Medioker lön, samtidigt som du under 3 månader komma tvingas ut i något förort för att kunna träna med laget. Eller att få väldigt bra betalt, spela i en arena som ägs av klubben, och komma till ett lag som satsar på riktigt.
Håller med, precis som med Challe så är det tråkigt att DIF inte kan behålla en person som säger sig ha hjärta för klubben, men samtidigt kan man inte klandra dem för att ta de chanser som bjuds.

Nån som undrat varför DIF inte presenterat värvningen av Klasén förresten? Man tycker ju att om det kontraktet verkligen var klart så borde de gått ut med det direkt efter att Huddinge hade spelat klart, men icke. Kan det vara så att det är ett falskt rykte? Klasén var ju på gång till Timrå och Luleå förra säsongen, och om de klubbarna är med och rycker i honom i år så lär DIF inte ha vunnit den dragkampen.
Skriv svar