Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:Tröttsamt att gnället på Adam redan börjar. Dessutom efter ha gjort en hyfsad säsong ifjol.
Problemet var väl mer att Tellan tyvärr sög då. Det ska inte Adam lastas för.
Har inte sett matchen idag så kan inte uttala mig hur det såg ut idag.

Ni som såg matchen. Vilka var bra? Vilka var inte så bra? Vilka spela pp och bp? Hur såg Davidssonkedjan ut?
Hade du sett matchen hade du förstått. Gnället började nog för att Adam började. Släppte sjukt billigt 3-3-mål som nån Almtuna-spelare föste iväg från blå.
Givetvis ska han ha kritik som alla andra. Men det är ju ingen annan som får negativ kritik i den utsträckningen. Ifjol var det väldigt många i DIF som gjorde sämre ifrån sig.än Adam.

Sen är inte Adam någon förstaslips på shl-nivå än. Men den pressen får Jocke (som faktiskt hade sämre räddnings% ifjol) ha på sig.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:Sen är inte Adam någon förstaslips på shl-nivå än. Men den pressen får Jocke (som faktiskt hade sämre räddnings% ifjol) ha på sig.
Dock lite synd att han inte kan hantera pressen av att vara reservmålvakt och starta i träningsmatcher mot Almtuna.

Min kritik var däremot riktad mot Jocke och inte Adam. Adam gör sitt bästa, men Jocke bär ansvaret för felrekryteringen och det faktum att han vägrar reparera skadan och ta in en duglig back-up. Mantas hade varit ett perfekt komplement till Joacim. Då hade vi haft en målvaktssituation med två spännande spelare som kan utmana varandra om förstaspaden. Nu är vi i samma situation som ifjol där vi står och faller med hälsan och prestationen från förstamålvakten. Adam gjorde några dugliga matcher under våren men så fort han får någon som helst press på sig så faller han som ett korthus.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:Tröttsamt att gnället på Adam redan börjar. Dessutom efter ha gjort en hyfsad säsong ifjol.

Ni som såg matchen. Vilka var bra? Vilka var inte så bra? Vilka spela pp och bp? Hur såg Davidssonkedjan ut?
Hade du sett matchen hade du förstått. Gnället började nog för att Adam började. Släppte sjukt billigt 3-3-mål som nån Almtuna-spelare föste iväg från blå.
Givetvis ska han ha kritik som alla andra. Men det är ju ingen annan som får negativ kritik i den utsträckningen. Ifjol var det väldigt många i DIF som gjorde sämre ifrån sig.än Adam.

Sen är inte Adam någon förstaslips på shl-nivå än. Men den pressen får Jocke (som faktiskt hade sämre räddnings% ifjol) ha på sig.
Det är möjligt att kritiken i allmänhet är överhängande på Adam. Min poäng var att du tillstod att du inte kunde uttala dig om något för att du inte sett matchen, men försvarar ändå Adam... när du inte sett matchen. Däri ligger det märkliga.

Jag tycker att Vejdemo och bröderna D gjorde det bra, samt Fagerudd.
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
mb81 skrev:Sen är inte Adam någon förstaslips på shl-nivå än. Men den pressen får Jocke (som faktiskt hade sämre räddnings% ifjol) ha på sig.
Dock lite synd att han inte kan hantera pressen av att vara reservmålvakt och starta i träningsmatcher mot Almtuna.

Min kritik var däremot riktad mot Jocke och inte Adam. Adam gör sitt bästa, men Jocke bär ansvaret för felrekryteringen och det faktum att han vägrar reparera skadan och ta in en duglig back-up. Mantas hade varit ett perfekt komplement till Joacim. Då hade vi haft en målvaktssituation med två spännande spelare som kan utmana varandra om förstaspaden. Nu är vi i samma situation som ifjol där vi står och faller med hälsan och prestationen från förstamålvakten. Adam gjorde några dugliga matcher under våren men så fort han får någon som helst press på sig så faller han som ett korthus.
Han spelade med press hela våren. Då var det i princip vinna eller försvinna varje match. Så det är väl inte helt sant. Han var inte så långt ifrån rekordet i hålla nollan längst tid av alla i shls historia när vi spelade med massa press.

Vad säger att Mantas skulle vara ett bättre val? Han kommer från en katastrofal säsong ifjol.

Vet att vi tycker olika och vi lär inte komma så.mycket längre här. Kul att säsongen äntligen är igång igen.
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:

Det är möjligt att kritiken i allmänhet är överhängande på Adam. Min poäng var att du tillstod att du inte kunde uttala dig om något för att du inte sett matchen, men försvarar ändå Adam... när du inte sett matchen. Däri ligger det märkliga.

Jag tycker att Vejdemo och bröderna D gjorde det bra, samt Fagerudd.
Jag var inte emot kritiken i sig mot Adam och hur han presterade under matchen utan slentriangnället.
Kul att Fagerudd såg bra ut. Tror han kan överraska.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:Han spelade med press hela våren. Då var det i princip vinna eller försvinna varje match. Så det är väl inte helt sant. Han var inte så långt ifrån rekordet i hålla nollan längst tid av alla i shls historia när vi spelade med massa press.

Vad säger att Mantas skulle vara ett bättre val? Han kommer från en katastrofal säsong ifjol.
Då hade vi spelat upp oss ur kvalgraven och hade i princip inget att förlora längre. Förtroendet för Adam var dessutom kört i botten hos de flesta, både fans och experter. Då hade han själv inte heller något att förlora längre. När han hade hållit nollan ett par matcher och vi tog oss till slutspel fick han plötsligt press på sig igen och började släppa lika enkla puckar som vanligt.

Mantas hade en bra säsong sist han var i DIF. Då var han på god väg att konkurrera ut vår etablerade förstamålvakt. Ser inte varför han inte skulle kunna fortsätta där han lämnade om han får komma in som uttalad back-up till Joacim.
Avgå Jocke.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Håll er till ämnet!! Tre sidor nu om vem som va bra/dålig idag. Spekulera nyförvärv, hitta på ett rykte, men skriv snälla inte i denna tråden om vem som gjorde vad i dagens match!!

PS är Norman klar snart? :D
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Bengan08 skrev:Håll er till ämnet!! Tre sidor nu om vem som va bra/dålig idag. Spekulera nyförvärv, hitta på ett rykte, men skriv snälla inte i denna tråden om vem som gjorde vad i dagens match!!

PS är Norman klar snart? :D
Semilätt att hålla sig till ämnet när vi inte får någon matchtråd...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Målvakten (Mantas) lämnar Nordamerika – blickar tillbaka mot SHL
http://www.aftonbladet.se/a/wqWaL

Är väl inte mycket att tveka på för Jocke och Tjomme?
mb81

Inlägg av mb81 »

sPTNC skrev:Målvakten (Mantas) lämnar Nordamerika – blickar tillbaka mot SHL

Nä precis. De har nog redan tackat nej.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag ser inget behov av Mantas. Vi har större behov av en forward och back isåfall.
Avskaffa tre mot tre.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Mattias_87 skrev:

Jag ser inget behov av Mantas. Vi har större behov av en forward och back isåfall.

Så länge Jocke håller och orkar med hela säsongen plus eventuellt slutspel så ska det väl i och för sig inte vara någon fara.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

TICK TACK TICK TACK Jocke???
mb81

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:TICK TACK TICK TACK Jocke???
Nu är det iofs träningsmatcher men känns oroväckande att inte ha full trupp när säsongen har börjat.
Tycker det är konstigt att man inte kunnat hitta en ersättare på Brodin på 4 månader(sen skadan) och redan innan dess så ryktades han ju till NHL/KHL så man borde varit förberedd redan innan.

Gör inte en "Bosse" då vi inte hade full trupp när tävlingssäsongen började och sumpade cupen.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev:
Bengan08 skrev:TICK TACK TICK TACK Jocke???
Nu är det iofs träningsmatcher men känns oroväckande att inte ha full trupp när säsongen har börjat.
Tycker det är konstigt att man inte kunnat hitta en ersättare på Brodin på 4 månader(sen skadan) och redan innan dess så ryktades han ju till NHL/KHL så man borde varit förberedd redan innan.

Gör inte en "Bosse" då vi inte hade full trupp när tävlingssäsongen började och sumpade cupen.
Jag håller med dig, är väl ingen jättekris men som du säger har det ju gått 4månader och som du säger aviserades det tidigt innan skadan att Brodin skulle bort.

Och givetvis väntar jag hellre på något bra än köper grisen i säcken!
Låst