Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vi får inte vara för sentimentala nu bara. Det här laget har varit fantastiskt dåligt i år. Hade vi inte haft Wesslau hade vi tagit typ 15p på hela grundserien....
Behåll de fem bästa spelarna och skicka resten åt skogen. Nytt, hungrigt blod måste in i truppen annars kommer vi aldrig kunna ta oss upp igen, än mindre hålla oss kvar.
Och snälla, byt lagkapten, lol. Så här bra gick det med en retarderad loser som kapten. Han kan inte åka skridskor, peppa sina lagkompisar, ta intervjuer, vara ett föredöme. Nada. Dessutom har han haft konstant förtroende i Sveriges sämsta power play. Tack för årets insatser Mackan, du höll nästan div 2 nivå. Hej då!
Printz, Åberg, Otto, Jimpa, Brodin, Kempe... Nåt sånt. Resten måste vi bara våga släppa. Det kommer inte gå annars! In med krigare och spelare med skills. Inte tjugo spelare som kan varken eller.
Behåll de fem bästa spelarna och skicka resten åt skogen. Nytt, hungrigt blod måste in i truppen annars kommer vi aldrig kunna ta oss upp igen, än mindre hålla oss kvar.
Och snälla, byt lagkapten, lol. Så här bra gick det med en retarderad loser som kapten. Han kan inte åka skridskor, peppa sina lagkompisar, ta intervjuer, vara ett föredöme. Nada. Dessutom har han haft konstant förtroende i Sveriges sämsta power play. Tack för årets insatser Mackan, du höll nästan div 2 nivå. Hej då!
Printz, Åberg, Otto, Jimpa, Brodin, Kempe... Nåt sånt. Resten måste vi bara våga släppa. Det kommer inte gå annars! In med krigare och spelare med skills. Inte tjugo spelare som kan varken eller.
- SkönaDjurgårn
Ja, sen en helt ny styrelse såklart. Prio 1.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Modo och Linköping kommer rycka i några spelare, men många av dem är för dåliga för flera av lagen. Vem skulle råttorna ha nytta av? Printz är gnagare, han kan bli aktuell. Fimpen vill stanna kvar och för mig får han gärna det.
JAG vill att hela jävla djurgården jobbar för o få hem linkan som en general till alla nya som kommer komma in kille har mer hjärta för hela föreningen en hela dagens DiF lag att blivit pissad o fönedrad i media o endå stå o bli besviken för nedflytten vi kommer behöva Spelare me stort DiF hjärta för o komma tillbaks snabbt
Det vore fruktansvärt om någon spelare hamnade i ajk. Det kanske funkade för ett antal år sedan, men idag framstår det som snudd på omöjligt. Det vore en stor otjänst mot spelaren. Jag tror knappt att någon ajkare skulle acceptera det. Lika lite som vi skulle göra det.
Tänk er Bång eller Sandberg i Djurgården, glöm det.
Om han nu inte vill va kvar i laget han spelade ur får han söka sig till något plastlag eller utomlands, leva med skammen för alltid.
Om han går till ajk tar karriären slut. Spela ut det enda Stockholmslaget, hoppa av till värsta konkurrenten i solna.
Det är i sådana här situationer man hoppas att spelarna har proffsiga rådgivare/ agenter.
Tänk er kultstatusen att vara kvar och spela tillbaka Djurgården till elitserien trots anbud från andra klubbar.
Jag tror dessutom att Gozzi (verkar förståndig) förstår problematiken, han försöker nog värna sina egna fans.
Tänk er Bång eller Sandberg i Djurgården, glöm det.
Om han nu inte vill va kvar i laget han spelade ur får han söka sig till något plastlag eller utomlands, leva med skammen för alltid.
Om han går till ajk tar karriären slut. Spela ut det enda Stockholmslaget, hoppa av till värsta konkurrenten i solna.
Det är i sådana här situationer man hoppas att spelarna har proffsiga rådgivare/ agenter.
Tänk er kultstatusen att vara kvar och spela tillbaka Djurgården till elitserien trots anbud från andra klubbar.
Jag tror dessutom att Gozzi (verkar förståndig) förstår problematiken, han försöker nog värna sina egna fans.
-
Man ska komma ihåg att det inte lär bli lättare för det här laget att ta sig upp nästa säsong. Pressen lär inte bli mindre, om man säger så, och med tanke på det dåliga psyke man gång på gång visat upp lär inte räcka långt. Det i sig är en fruktansvärt stor anledning till att göra sig av med så många som möjligt. De som kämpar kan få vara kvar, d.v.s. Kempe, Jimpa, Fimpen, Åberg. Typ. Sedan bör man fylla på med bra karaktärer utifrån som kan bidra med bra och avslappnat spel samt en positiv attityd. Det kommer garanterat att smitta av sig på de få som stannar kvar.
Wikegård som sportchef <3
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Mattias_87
En tanke jag har haft. Skulle verkligen vara intressant att se det.Morwin skrev:Wikegård som sportchef <3
Avskaffa tre mot tre.
- Lakrisal
Claesson och Kempe stod tydligen och hängde utanför Solidaritet vid fyra snåret inatt... Jävla bra inställning grabbar, spela ner oss i HA och gå sen ut och festa. Bortskämda jävla brats.
De kanske behövde barterapi. Men lite tveksamt är det.
- Remy Lebeau
Skulle inte ha något emot att se Josh Soares i Allsvenskan nästa år. Fick väl inte riktigt till det i Elitserien, även om 21 poäng (11+10) är helt okej.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11436
Borde inte vara en helt omöjlig värvning samtidigt som han knappast är stekhet på marknaden.
Tyckte han hade hyffsad fart på rören, men är kanske lite för vek i närkampsspelet.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11436
Borde inte vara en helt omöjlig värvning samtidigt som han knappast är stekhet på marknaden.
Tyckte han hade hyffsad fart på rören, men är kanske lite för vek i närkampsspelet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Vad talar för Linkan Till Expressen sa han att han flyttar hem till Stockholm eftersom det inte fungerar med familjen.
- Mattias_87
Jag tror att det är möjligt att han kommer hem. Men vill han ha en allsvensk lön?XantE skrev:Vad talar för Linkan Till Expressen sa han att han flyttar hem till Stockholm eftersom det inte fungerar med familjen.
Avskaffa tre mot tre.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Han re-tweetar alla som skriver till honom på twitter att de vill ha honom i DIF nästa säsong. Varför han gör så låter jag vara osagt.XantE skrev:Vad talar för Linkan Till Expressen sa han att han flyttar hem till Stockholm eftersom det inte fungerar med familjen.
2014-04-07, vad hände?
Han ska ju tydligen ta en fika med Dicken och prata framtid också. Det jag tänker nu kommer inte ske dockJepe skrev:Han re-tweetar alla som skriver till honom på twitter att de vill ha honom i DIF nästa säsong. Varför han gör så låter jag vara osagt.XantE skrev:Vad talar för Linkan Till Expressen sa han att han flyttar hem till Stockholm eftersom det inte fungerar med familjen.