Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Mycket hellre 5-3 än ett straffslag. ( under förutsättning att 5-3 spelet varar i minst 50 sekunder )
Avd. sågning. Ovanligt att läsa.- Det är klart att man vill ta tre poäng, men då kan man inte spela som Mario Kempe och ge ett gratismål efter fyra minuter, säger Montén om den indianare som Kempe lade i början av tredje peroden.
Helt rätt. Att Micke kan säga att Mario gör en bra match är att håna övriga spelare. Visst ska man skydda sitt lag, men det får inte bli för mycket gulle-gull.Crashmash skrev:Avd. sågning. Ovanligt att läsa.- Det är klart att man vill ta tre poäng, men då kan man inte spela som Mario Kempe och ge ett gratismål efter fyra minuter, säger Montén om den indianare som Kempe lade i början av tredje peroden.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Om kriteriet för att göra en bra match är att inte göra några misstag så kommer vi ha rätt många fega spelare. Jag tycker Kempes kedja va riktigt bra och Kempe själv va helt ok. Tror aldrig Hardy hade sagt en sån kommentar som den Montén nu gjortMäklaren skrev:Helt rätt. Att Micke kan säga att Mario gör en bra match är att håna övriga spelare. Visst ska man skydda sitt lag, men det får inte bli för mycket gulle-gull.Crashmash skrev:Avd. sågning. Ovanligt att läsa.- Det är klart att man vill ta tre poäng, men då kan man inte spela som Mario Kempe och ge ett gratismål efter fyra minuter, säger Montén om den indianare som Kempe lade i början av tredje peroden.
Lite ovanligt faktiskt, men sen vet ju Kempe såklart att det var en megatavla. Ingen idé att hyckla om det.Crashmash skrev:Avd. sågning. Ovanligt att läsa.- Det är klart att man vill ta tre poäng, men då kan man inte spela som Mario Kempe och ge ett gratismål efter fyra minuter, säger Montén om den indianare som Kempe lade i början av tredje peroden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tror att Mackan kommer blixtra till snart. Idag gjorde han en relativt bra match jämfört med dom tidigare, så jag tror att det bara är en tidsfråga innan han också börjar göra poäng igen.
Kanske lagom till ett eventuellt slutspel?
Mackan blixtrar till ganska ofta. Det jag vill se är en Mackan som spelar sina byten iklädd ett konstruktivt ursinne utan motstycke som i sin tur drar med sig resten av laget... Väckarklocka modell muy grande!Kentta skrev:Tror att Mackan kommer blixtra till snart. Idag gjorde han en relativt bra match jämfört med dom tidigare, så jag tror att det bara är en tidsfråga innan han också börjar göra poäng igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det blir på måndag, tillsammans med Hannula kommer dom två köra över fiskrenset totalt.Magnutz skrev:Mackan blixtrar till ganska ofta. Det jag vill se är en Mackan som spelar sina byten iklädd ett konstruktivt ursinne utan motstycke som i sin tur drar med sig resten av laget... Väckarklocka modell muy grande!Kentta skrev:Tror att Mackan kommer blixtra till snart. Idag gjorde han en relativt bra match jämfört med dom tidigare, så jag tror att det bara är en tidsfråga innan han också börjar göra poäng igen.
Kom ihåg var ni hörde det först! (Lefflan style)
Jag fick precis en bild i mitt huve, somsa att vi kommer vinna men jag vill inte spoila något så jag berättar vilka siffror jag såg på bilden i huvet först efter matchen! - Lefflan Style
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu får Krüger-hyllarna säga vad ni vill, men jag har ägnat hela förmiddagen åt att titta på klipp från förra säsongen, för att liksom bekräfta mina tankar om att Krüger var oerhört mycket bättre ifjol. Det är tamigfan två helt olika spelare. Förra säsongen gick han ofta på in på mål, hade högre fart i spelet och slog hela tiden snabba enkla passningar. Det gjorde att han fick ett väldigt bra flyt i sitt spel och gjorde att han på så sätt också kunde göra de svåra passningarna enklare. Han var också oerhört mycket bättre på att täcka pucken och var starkare längs sargerna.
Denna säsong gör han egentligen allt annorlunda och det tycker jag är fruktansvärt synd. Han verkar tro att han blivit någon veteran som hela tiden skall söka svåraste passningen och inte behöver jobba lika hårt som under fjolåret. Jag är övertygad om att han hade dominerat i Elitserien denna säsong om han hade spelat samma spel som under förra säsongen. Det är liksom ingen tvekan om att han är mycket sämre i år.
Han gjorde ifjol elva mål i grundserien trots mindre speltid. Denna säsong har han gjort tre riktiga mål plus en i öppen kasse. Något är fel.
Förlåt om jag ältar detta, men Marcus Krüger är ett stort mysterium.
Denna säsong gör han egentligen allt annorlunda och det tycker jag är fruktansvärt synd. Han verkar tro att han blivit någon veteran som hela tiden skall söka svåraste passningen och inte behöver jobba lika hårt som under fjolåret. Jag är övertygad om att han hade dominerat i Elitserien denna säsong om han hade spelat samma spel som under förra säsongen. Det är liksom ingen tvekan om att han är mycket sämre i år.
Han gjorde ifjol elva mål i grundserien trots mindre speltid. Denna säsong har han gjort tre riktiga mål plus en i öppen kasse. Något är fel.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det känns som att ovanstående stämmer in på hela lagets prestation. Det är inte alls samma fart och känsla i spelet den här säsongen. Många gånger känns det osynkat och puckhållaren saknar ofta passningsalternativ och hamnar därför i tidsnöd.Mäklaren skrev:Nu får Krüger-hyllarna säga vad ni vill, men jag har ägnat hela förmiddagen åt att titta på klipp från förra säsongen, för att liksom bekräfta mina tankar om att Krüger var oerhört mycket bättre ifjol. Det är tamigfan två helt olika spelare. Förra säsongen gick han ofta på in på mål, hade högre fart i spelet och slog hela tiden snabba enkla passningar. Det gjorde att han fick ett väldigt bra flyt i sitt spel och gjorde att han på så sätt också kunde göra de svåra passningarna enklare. Han var också oerhört mycket bättre på att täcka pucken och var starkare längs sargerna.
Jo, ja, men Krüger skall vara den spelaren som ändå hittar lösningar - ungefär som Linkan har varit i alla år. En spelare som nystar upp ett försvar trots att lagkamraterna är under isen. Det har han absolut inte varit denna säsong och jag tycker snarare att han har varit en av dem som dragit ner tempot i spelet.antti-pekka skrev:Det känns som att ovanstående stämmer in på hela lagets prestation. Det är inte alls samma fart och känsla i spelet den här säsongen. Många gånger känns det osynkat och puckhållaren saknar ofta passningsalternativ och hamnar därför i tidsnöd.Mäklaren skrev:Nu får Krüger-hyllarna säga vad ni vill, men jag har ägnat hela förmiddagen åt att titta på klipp från förra säsongen, för att liksom bekräfta mina tankar om att Krüger var oerhört mycket bättre ifjol. Det är tamigfan två helt olika spelare. Förra säsongen gick han ofta på in på mål, hade högre fart i spelet och slog hela tiden snabba enkla passningar. Det gjorde att han fick ett väldigt bra flyt i sitt spel och gjorde att han på så sätt också kunde göra de svåra passningarna enklare. Han var också oerhört mycket bättre på att täcka pucken och var starkare längs sargerna.
-
- Säsongskort: Ja
Att klaga på killen som leder vår interna poängliga + dödar utvisningar kanske bäst av alla forwards är att gå fel väg. Men sitt du och gnäll på Kruger när det finns andra som inte kommer upp i nivå och dessutom inte är 20 år gamla.
Om någon för 6-7 år sen sa att en 20 årig skulle leda vår interna poängliga hade man jublat men du sitter och jämför videoklipp och letar fel på honom istället
Om någon för 6-7 år sen sa att en 20 årig skulle leda vår interna poängliga hade man jublat men du sitter och jämför videoklipp och letar fel på honom istället
Djurgårdens IF
Men eftersom jag nu gjorde ett konstruktivt inlägg där ''gnäll'' är fel stämpel, tycker jag att du kan kontra med ett konstruktivt eftersom du tycker annorlunda. Visst leder han vår poängliga, men han är fortfarande rejält sämre än förra säsongen. Det är ju det jag jämför med.DIFVästertorp skrev:Att klaga på killen som leder vår interna poängliga + dödar utvisningar kanske bäst av alla forwards är att gå fel väg. Men sitt du och gnäll på Kruger när det finns andra som inte kommer upp i nivå och dessutom inte är 20 år gamla.
Krüger sliter ju hur mycket som helst varje byte samtidigt som han tar ett större ansvar defensivt i år. Visst kan jag hålla med om att han inte nått upp till nivån han hade förra året men som man säger, andra året är alltid svårast. Tror mycket sitter i huvudet att han numera ses som ett passningsgeni likt Linkan och ska försöka göra det oförutsägbara. Ju mer säsongen har gått ju mer har hans passningar hittat fram. Jag kommer ihåg i början av denna säsongen när han slog felpass efter felpass. Han är en sån spelartyp som måste våga för att lyckas. Jag tycker dock han varit en av våra bästa spelare änsålänge.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.