Hata aik
Re: Hata aik
Jag måste bara skriva av mig lite snabbt:
Viktor Fasth, din jävla fuskande horunge!
Viktor Fasth, din jävla fuskande horunge!
Chat från AB.
12:05
Kommentar från MackieDub
Vad kan vi som fans göra för att stoppa urförsäljningar av stjärnor?
Tomas Ros: AIK-fansen kan ju börja med att gå på AIK:s matcher.

12:05
Kommentar från MackieDub
Vad kan vi som fans göra för att stoppa urförsäljningar av stjärnor?
Tomas Ros: AIK-fansen kan ju börja med att gå på AIK:s matcher.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Bra av Aik att känga poliskostnaderna men jag tror att försäljningen av Linus Videll har minst lika mycket att göra med bristen på publik.
Man hade nog budgeterat med betydligt fler.
Man hade nog budgeterat med betydligt fler.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Klart som Bullens korvspad att polisnotan blev spiken i kistan. Säga vad man vill om solnas finest men detta är skit.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Ja balanserar man på den tunna knivsegg som de gjort så länge så kan det ha varit droppen, men jag tror verkligen att deras publiktillströmning som blivit "något" mindre än budgeterat ger ett sjukt mycket större utslag än 2st derbynotor (som jag dock som tidigare nämnts i sig är fullständigt förkastliga).Magnutz skrev:Klart som Bullens korvspad att polisnotan blev spiken i kistan. Säga vad man vill om solnas finest men detta är skit.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Det är inte bara ett ajk-problem. Det är dåligt för alla att publiken väljer andra saker att spendera tid på.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Undermåliga arenor (hovet!), långsamt och defensivt spel utan fysisk kontakt (för då kan man få utvisning..), sönderblåsta matcher, disciplinnämnder m.m. Det ser inte speciellt ljust ut om man säger så.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Ja, fast största orsaken är att man som betalande supporter vill se sitt lag vinna. Således är det inte långtifrån att DIFs hemmamatcher så småningom börjar eka tomma också.sensei skrev:Det är inte bara ett ajk-problem. Det är dåligt för alla att publiken väljer andra saker att spendera tid på.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Undermåliga arenor (hovet!), långsamt och defensivt spel utan fysisk kontakt (för då kan man få utvisning..), sönderblåsta matcher, disciplinnämnder m.m. Det ser inte speciellt ljust ut om man säger så.
Hear hear. Barockt att det tillåts denna "häxjakt" på sporten... Så går det när degmagarna och chipshakorna sitter på beslutandeposter i kommunerna. De fick aldrig spela hockey eller fotboll, de ville men var för dåliga eller för hönsmammade och nu tar de hämnd. (helt ogrundade spekulationer från min sida, förutom det där om chipshakor och degmagar. Finns det yrkeskategorier med fler fetton än politiken så är det inte många.).sensei skrev:Det är inte bara ett ajk-problem. Det är dåligt för alla att publiken väljer andra saker att spendera tid på.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Och därför är det DUBBELT olyckligt att folket på detta forum börjar prata om bojkott etc.
Jag är inte så säker på det! Kan du hänvisa till någon undersökning el. dyl?-daniel- skrev:Ja, fast största orsaken är att man som betalande supporter vill se sitt lag vinna. Således är det inte långtifrån att DIFs hemmamatcher så småningom börjar eka tomma också.sensei skrev:Det är inte bara ett ajk-problem. Det är dåligt för alla att publiken väljer andra saker att spendera tid på.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Jag själv är på gränsen. Vill gärna 1) bli underhållen och 2) vinna. Att vinna blir dock allt viktigare ju närmare slutspelet man kommer, naturligtvis -- "till varje pris" även om det är icing-puckar i hela 3:e.
Men i grundserien så vill jag att det ska vara bekvämt, smidigt och roligt att gå på hockey. Det är det inte idag, och det har inget med vårt lags aktuella form att göra.
Jag tror att många resonerar som mig, speciellt den kategori åskådare som är på plats med familj och vänner som ett event så att säga.
Edit:
Prio för mig: 1) Eventet i sin helhet 2) Se mitt lag vilja vinna till varje pris 3) Vinna
- -daniel-
Jag tycker det är så självklart att det knappt behöver diskuteras om, det går liksom lite hand i hand. Vinner det lag man håller på så är det oftast en underhållande hockey.sensei skrev:Jag är inte så säker på det! Kan du hänvisa till någon undersökning el. dyl?-daniel- skrev:Ja, fast största orsaken är att man som betalande supporter vill se sitt lag vinna. Således är det inte långtifrån att DIFs hemmamatcher så småningom börjar eka tomma också.sensei skrev:Det är inte bara ett ajk-problem. Det är dåligt för alla att publiken väljer andra saker att spendera tid på.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Jag själv är på gränsen. Vill gärna 1) bli underhållen och 2) vinna. Att vinna blir dock allt viktigare ju närmare slutspelet man kommer, naturligtvis -- "till varje pris" även om det är icing-puckar i hela 3:e.
Men i grundserien så vill jag att det ska vara bekvämt, smidigt och roligt att gå på hockey. Det är det inte idag, och det har inget med vårt lags aktuella form att göra.
Jag tror att många resonerar som mig, speciellt den kategori åskådare som är på plats med familj och vänner som ett event så att säga.
Edit:
Prio för mig: 1) Eventet i sin helhet 2) Se mitt lag vilja vinna till varje pris 3) Vinna
Förstår inte riktigt vart du vill komma, menar du att du hellre går och ser en match på Hovet som är grymt underhållande men att DIF förlorar? Tror det är extremt få som tycker så om jag skall vara ärlig.
Sen att Hovet är en sunkarena som behöver totalrenoveras håller jag fullständigt med om, och att man absolut behöver jobba för att förgylla hela eventet.
Nej det går inte hand i hand. Se bara på Luleå som är väldigt framgångsrika poängmässigt men spelar ett spel som inte attraherar hemmapubliken. Arenan är halvtom på en typisk hemmamatch i Luleå. Finns många exempel. Ska man gå på 25-30 hemmamatcher så ska man ha kul och det ska vara smidigt, så är det bara.-daniel- skrev:Jag tycker det är så självklart att det knappt behöver diskuteras om, det går liksom lite hand i hand. Vinner det lag man håller på så är det oftast en underhållande hockey.sensei skrev:Jag är inte så säker på det! Kan du hänvisa till någon undersökning el. dyl?-daniel- skrev:Ja, fast största orsaken är att man som betalande supporter vill se sitt lag vinna. Således är det inte långtifrån att DIFs hemmamatcher så småningom börjar eka tomma också.sensei skrev:Det är inte bara ett ajk-problem. Det är dåligt för alla att publiken väljer andra saker att spendera tid på.-daniel- skrev:HERREGUD det där med Videll kom faktiskt som en chock. Naturligtvis tar man tillfället i akt och skyller på polisnotorna men det har uppenbarligen att göra med den smått pinsamt usla publiktillströmningen laget haft hittils.
Edit:
Förstår inte riktigt vart du vill komma, menar du att du hellre går och ser en match på Hovet som är grymt underhållande men att DIF förlorar? Tror det är extremt få som tycker så om jag skall vara ärlig.
Sen att Hovet är en sunkarena som behöver totalrenoveras håller jag fullständigt med om, och att man absolut behöver jobba för att förgylla hela eventet.
Vi måste börja med att hockeyn i sig attraherar publiken -- därefter kommer "bonuspubliken" när det går bra.
- -daniel-
Man kan ju vända på det där precis dit man vill, jag tror fortfarande det finns en oerhört stark korrelation till marginalpublik som kommer på matcher och hur bra ett lag presterar. Oavsett vad du säger.sensei skrev:
Nej det går inte hand i hand. Se bara på Luleå som är väldigt framgångsrika poängmässigt men spelar ett spel som inte attraherar hemmapubliken. Arenan är halvtom på en typisk hemmamatch i Luleå. Finns många exempel. Ska man gå på 25-30 hemmamatcher så ska man ha kul och det ska vara smidigt, så är det bara.
Vi måste börja med att hockeyn i sig attraherar publiken -- därefter kommer "bonuspubliken" när det går bra.
Du svarade inte heller på frågan som berör själva kärnan; ser du hellre att Djurgården förlorar matcher på Hovet om de enligt dina kriterier är underhållande?
Så, nu tycker jag att vi flyttar diskussionen till en passande tråd. "Hata aik" är det inte.