AMMC skrev:Ja ja, lugna ner er nu. Säljarklacken på AS har ju redan egon stora som luftballonger...
BlueBrigade samt några av oss andra på AS sjunger ständigt varje match, varje ramsa samtidigt som oftast nedre delen av klacken står/sitter med armarna i kors. Även en del av den övre delen av klacken tar i. Oftast dom som startar alla sånger, så vårat snack är nog inte så mycket bullshit som jag får en känsla av att du tycker
Skulle vara kul att ni som oftast står på övre ställer sig på nedre någon match och drar i, få dom där nere att hänga med
denna här ramsan:
Här é mesta mästarna - hurra - hurra!
Vi é dom som vunnit mest - hurra - hurra!
Nu är det ganska länge sen
men snart så är det dags igen
...för vi é Djurgår´n - Sveriges nummer ett!
La-la-la-la-la-la-la-la-la - la-la!
La-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la
-Vi é Djurgår´n - Sveriges nummer ett!
Ere bara jag eller förstör "La-la-la-la-la-la-la" ramsan? Det är ju ett ruskigt tryck när versen sjungs, men så fort "la-la-la" kommer, så dör ramsan.
Curvaa15 skrev:denna här ramsan:
Här é mesta mästarna - hurra - hurra!
Vi é dom som vunnit mest - hurra - hurra!
Nu är det ganska länge sen
men snart så är det dags igen
...för vi é Djurgår´n - Sveriges nummer ett!
La-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la
-Vi é Djurgår´n - Sveriges nummer ett!
Ere bara jag eller förstör "La-la-la-la-la-la-la" ramsan? Det är ju ett ruskigt tryck när versen sjungs, men så fort "la-la-la" kommer, så dör ramsan.
"Lallandet" i sig förstör inte ramsan. Det är alla som slutar sjunga under de partierna som förstör den.
Det är mer eller mindre precis samma problem i "Här är Djurgårn's tunga grabbar" och "Vi är från stockholm". Förstår ärligt talat inte varför folk tystnar under de partierna och väntar in nästa vers. Texten bör ju inte direkt vara ett problem. Man kan ju tycka att det borde va de partierna i sångerna som skapar bäst tryck....
Curvaa15 skrev:Ere bara jag eller förstör "La-la-la-la-la-la-la" ramsan? Det är ju ett ruskigt tryck när versen sjungs, men så fort "la-la-la" kommer, så dör ramsan.
Det är precis som Bobhead säger. La-la-la-la delen är den bästa delen av ramsan när folk sjunger rätt, men dessvärre så gör endast några procent av klacken det.
Vill bara rikta ett tack till mina medmänniskor i klacken idag, egentligen borde vi bränt Hovet i frustration men vi lyckades skoja bort det.
Nummer tre, nummer tre, Nisse är nummer tre! När han slår på armen så går den av, NISSE É NUMER TRE!
Edin skrev:Vill bara rikta ett tack till mina medmänniskor i klacken idag, egentligen borde vi bränt Hovet i frustration men vi lyckades skoja bort det.
Nummer tre, nummer tre, Nisse är nummer tre! När han slår på armen så går den av, NISSE É NUMER TRE!
Hur fan gick den andra, "Hugger för att döda, ja Nisse hugger för att döda, hugger för att dööda!" ? Underbar match trots allt, jävlar vad arg man kan bli
Edin skrev:Vill bara rikta ett tack till mina medmänniskor i klacken idag, egentligen borde vi bränt Hovet i frustration men vi lyckades skoja bort det.
Hur fan gick den andra, "Hugger för att döda, ja Nisse hugger för att döda, hugger för att dööda!" ? Underbar match trots allt, jävlar vad arg man kan bli
Visst var den bra? jag och min kompis stod och diskuterade i periodpaus nr 2 om vi skulle testa den i tredje perioden ... haha som sagt en av de roligaste stunder jag haft i klacken, tack för alla garv!
Visst var den bra? jag och min kompis stod och diskuterade i periodpaus nr 2 om vi skulle testa den i tredje perioden ... haha som sagt en av de roligaste stunder jag haft i klacken, tack för alla garv!
Sjukt bra prestation idag på läktaren, tillslut fick vi med hela kortsidan. Hade varit kul om hela AS också hade hängt med på ramsan i 3:de. Hade varit det ultimata.
Dock så ska inte denna sjungas varje match, som någon sa i matchtråden, låt Blue Brigade sköta denna ramsa.
Så länge vi höll i ramsan är helt ofattbart. Riktigt bra jobbat hela kortsidan.
Vi har Sveriges bästa ståplats, Sveriges bästa ståplats, ja vi har Sveriges ståplats!
Mash skrev:Dock så ska inte denna sjungas varje match, som någon sa i matchtråden, låt Blue Brigade sköta denna ramsa.
Jag menade inte att den ska sjungas 4-5 gånger/match. Ofta ur mitt perspektiv är kanske en gång varannan match, och givetvis på helgmatcherna samt eventuella storsatsningar.
Kan bli riktigt skönt gung om vi kör den mot solna. B-läktaren växlar med A-läktaren. Kommer bli sjukt snyggt ur ett visuellt perspektiv.
Mash skrev:Dock så ska inte denna sjungas varje match, som någon sa i matchtråden, låt Blue Brigade sköta denna ramsa.
Jag menade inte att den ska sjungas 4-5 gånger/match. Ofta ur mitt perspektiv är kanske en gång varannan match, och givetvis på helgmatcherna samt eventuella storsatsningar.
Kan bli riktigt skönt gung om vi kör den mot solna. B-läktaren växlar med A-läktaren. Kommer bli sjukt snyggt ur ett visuellt perspektiv.
Helgmatcher och storsatsningar ska den sjungas, håller jag fullständigt med.
Dock så tycker jag inte den ska sjungas varje match, lika med ole ole ole ola, den sjungs inte heller alltför ofta nu.
Självklart till derby, dock så är det krav på halsduk i så fall