Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av MarcusDaze »

diftobbe89 skrev:
MarcusDaze skrev:
mb81 skrev:För alla som var så sugna på ha kvar Jakobs. Han öser ju inte direkt in poäng i allsvenskans bästa lag. 5+5 på 25 matcher är inte direkt imponerande.
Jag hade gärna skippat Trukhno, Alvarez och Deilert för Johner, Jakobs och Nils.
Möjligen Nils istället för Deilert.

Ser dock inte riktigt vad Johner och Jakobs skulle kunna tillföra SHL som inte Alvarez gör lika bra/dåligt, men Alvarez har bra storlek och som jag ser det endel potenial, en spännande spelare som inte riktigt fått till det ännu, även om det sett bättre ut på slutet.
Exakt det jag menar, när Challe ändå valde att satsa på killar från HA så hade han lika gärna kunnat köra på med flera killar från den starka gruppen som tog oss tillbaka till SHL.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

MarcusDaze skrev:
diftobbe89 skrev:
MarcusDaze skrev:
mb81 skrev:För alla som var så sugna på ha kvar Jakobs. Han öser ju inte direkt in poäng i allsvenskans bästa lag. 5+5 på 25 matcher är inte direkt imponerande.
Jag hade gärna skippat Trukhno, Alvarez och Deilert för Johner, Jakobs och Nils.

Ser dock inte riktigt vad Johner och Jakobs skulle kunna tillföra SHL som inte Alvarez gör lika bra/dåligt, men Alvarez har bra storlek och som jag ser det endel potenial, en spännande spelare som inte riktigt fått till det ännu, även om det sett bättre ut på slutet.
Exakt det jag menar, när Challe ändå valde att satsa på killar från HA så hade han lika gärna kunnat köra på med flera killar från den starka gruppen som tog oss tillbaka till SHL.
Jag tro och kommer fortsätta tro hårt på Alvarez, han besitter egentligen allt för att bli en bra SHL-spelare och kommer säkert bli det också så fort han börjar ta för sig lite mer, jag köper den värvningen.

Trukhno som kom från en risig säsong i Luleå samt Deilert som egentligen aldrig varit särskilt bra förutom en sväng i BIK där alla lyckas för att sen misslyckas hade vi gärna kunnat skita i och lagt de på mer spets istället.
Spela fult
Debacle

Inlägg av Debacle »

Fast samtidigt, det skar sig mellan Nils och både gruppen samt staben, så absolut inget ont mot Sir Charles där. Slava har förutom sejouren i Luleå mycket imponerande stats, tror att Challe ansåg att uppsidan på Trukhno möjligtvis var högre än på tex Jakobs. Dessutom tycker jag att ryssen fått oförtjänt lite cred senaste tiden.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Anledningen till att Nils inte ville var väl för att DIF inte kunde garantera att han skulle bli en topp 4-back och få mycket speltid?

Det är förståeligt från båda sidor, DIF förväntade sig att få in en bra PP-back och Nils ville inte riskera att inte få speltid. Hade gärna sett honom i Elitserien dock, vi borde försöka få in honom till nästa säsong enligt mig!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Senaste tiden har både Trukhno och Alvarez sett bra ut, vilket är väldigt kul.
Spela fult
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Debacle skrev:Fast samtidigt, det skar sig mellan Nils och både gruppen samt staben, så absolut inget ont mot Sir Charles där.Slava har förutom sejouren i Luleå mycket imponerande stats, tror att Challe ansåg att uppsidan på Trukhno möjligtvis var högre än på tex Jakobs. Dessutom tycker jag att ryssen fått oförtjänt lite cred senaste tiden.
Kan du berätta lite mer? Hade ingen koll på det där faktiskt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Cirith Ungol skrev:
Debacle skrev:Fast samtidigt, det skar sig mellan Nils och både gruppen samt staben, så absolut inget ont mot Sir Charles där.Slava har förutom sejouren i Luleå mycket imponerande stats, tror att Challe ansåg att uppsidan på Trukhno möjligtvis var högre än på tex Jakobs. Dessutom tycker jag att ryssen fått oförtjänt lite cred senaste tiden.
Kan du berätta lite mer? Hade ingen koll på det där faktiskt.
Inte hört det snacket förut heller. Rykten som går eller bekräftat någonstans?
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Gick flera rykten om att Nisse sagt sig vara värd mer pengar, speltid och annat. Något som känns som det inte stämmer när han går till Malmö och är ledsen att det sket sig med DIF.

Jag tror att Challe ansåg att Nisse behöver mer tid i HA, något resterande 11 shl sportchefer också verkar tycka.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Han sa väl att pengar inte spelade någon större roll ändå? Han ville ha speltid!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev:Han sa väl att pengar inte spelade någon större roll ändå? Han ville ha speltid!
Speltid är ju dock inget som man kan kräva om man inte heter Malkin el dyl. Det är garanterat inget som någon sportchef i SHL är beredd att skriva in i ett kontrakt i alla fall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Det är rätt lätt att försöka rädda sitt eget skinn när man helt enkelt gjort sig ovälkommen där man varit.. Fanns spelare i truppen som störde sig enormt på Nils samt att han gick runt och trodde sig själv vara väldigt mycket mer värd än vad han egentligen var. Kan säga att han i Malmö nästan dubblat sin lön, så det där med att pengar inte spelade någon roll är skitsnack.

Det ligger inte i mitt intresse att smutsa ner Nils, men att säga att han var en liten duvunge som det är synd om och att man borde satsat på honom är i min mening helt fel.
difanda

Inlägg av difanda »

diftobbe89 skrev:
MarcusDaze skrev:
diftobbe89 skrev:
MarcusDaze skrev:

Jag tro och kommer fortsätta tro hårt på Alvarez, han besitter egentligen allt för att bli en bra SHL-spelare och kommer säkert bli det också så fort han börjar ta för sig lite mer, jag köper den värvningen.

Trukhno som kom från en risig säsong i Luleå samt Deilert som egentligen aldrig varit särskilt bra förutom en sväng i BIK där alla lyckas för att sen misslyckas hade vi gärna kunnat skita i och lagt de på mer spets istället.

Tror också på Alvarez, men han behöver lite mer tid. Sen finns lite mer utvecklingspotential i honom än det som finns i Johner som jag tror nått sin maxnivå. Tror att det fällde avgörandet där. Jakobs hade jag gärna sett vara kvar men där känns det som Lyxfällan ville ha mer pengar för att släppa till just oss, därav valet Trukhno som säkert var billigare från Luleå.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Debacle skrev:Det är rätt lätt att försöka rädda sitt eget skinn när man helt enkelt gjort sig ovälkommen där man varit.. Fanns spelare i truppen som störde sig enormt på Nils samt att han gick runt och trodde sig själv vara väldigt mycket mer värd än vad han egentligen var. Kan säga att han i Malmö nästan dubblat sin lön, så det där med att pengar inte spelade någon roll är skitsnack.

Det ligger inte i mitt intresse att smutsa ner Nils, men att säga att han var en liten duvunge som det är synd om och att man borde satsat på honom är i min mening helt fel.
Allvarligt talat. Det här låter som rent skitsnack. En jävla massa svammel. Jag tror inte ett dugg på det.

Det heter för övrigt dununge och ingenting annat.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bild

För övrigt har gamla DIF-junioren Jesper Eriksen fått ett kontrakt med Mora
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

android skrev:Bild

För övrigt har gamla DIF-junioren Jesper Eriksen fått ett kontrakt med Mora
Härligt! Bra snubbe det där som kan vara värd att hålla ett öga på. Han verkar fortfarande ta steg i sin utveckling (baserat på stats)
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Skriv svar