DIF_Soldier skrev:
Tror du på allvar att DIF kollar upp honom, vem det nu är?
Ta det lilla lugna nu.. Det kommer att ordna sig..
Det är det det inte kommer att göra. Jag har en obehaglig känsla att vi har ytterligare en sparkapital-säsong framför oss, där Frylén blir den stora back-värvningen (om det nu vill sig illa). Under tiden blir vi Mesta Mästarna allt mindre.
Frylen tycker jag käns som en bra värvning han e stabil i sitt spel men bara inte detta är till storsattsningen då blir det pinsamt!!
Louma tror jag skulle plattsa in i truppen men det är väll som många säger svårt att få hit honnom??
På forwards fronten Tycker jag det skulle vara kul om Nisse kom men det är än så länge bara rykten verkar det som.
Andreas Jämtin kanske skulle vara en billigare varriant på hannula men då får vi räkna med att killen inte e lika bra.
Patric Blomdahl skulle jag villja se i dif tröjjan gillar sådanna kämpar!!
Men jag skulle inte tacka nejj till Sudden och Rhenis för spel i djurgården, men där tror jag faktiskt Nisse är mer realistiskt.
DIF_Soldier skrev:
Det är det det inte kommer att göra. Jag har en obehaglig känsla att vi har ytterligare en sparkapital-säsong framför oss, där Frylén blir den stora back-värvningen (om det nu vill sig illa). Under tiden blir vi Mesta Mästarna allt mindre.
Jag tror faktiskt att Frylén är påtänkt som en 3-4 back. Låt han istället spela med Ronnie och flytta upp Eklund med Jiri så har vi två bra backpar.
Ge sen Timmy en högerfattad lekkamrat och vi är good to go.
DIF_Soldier skrev:
Jag tror faktiskt att Frylén är påtänkt som en 3-4 back. Låt han istället spela med Ronnie och flytta upp Eklund med Jiri så har vi två bra backpar.
Ge sen Timmy en högerfattad lekkamrat och vi är good to go.
Hmm, hoppas du har rätt. Så du tror att det blir
R. Pettersson - Frylén
Marusak - Eklund
Johansson - (Ferna)
T. Pettersson - ______
om jag förstått det rätt?
Therocket1 skrev:Edvin Frylén är väl en 5-6 back. Tycker dock att det räcker med Ronnie och Eklund. Satsa istället på Jiri och ytterliggare en duktig högerfattad tvåvägsback.
Inköpslistan borde alltså se ut såhär (Utan någon särskild ordning):
1. En offensiv spelare av klass, helst högerfattad så vi kan få två producerande kedjor.
2. En högerfattad tvåvägsback av klass.
3. En 3-4 back.
Det är 3 spelare utifrån som behövs i mina ögon, man bör dessutom behålla Jiri. DÅ ser det bra ut. Just NU ser det inte bra ut.
´
Du är helt rätt ute. Dock tror jag tyvärr att ledningen räknat med att Ragnarsson skulle bli backen av klass samt att Robin Jonsson skulle bli back 3-4.
Tyvärr är jag inte å säker på att Jiri bli kvar heller. Verkar inte som att vi har mod / kapital att behålla några viktiga spelare.
Ekman har jag svårt att se i Sverige. Skulle bli förvpånad om killen inte väljer fina euro istället. Renberg hoppas jag bara är ett elakt rykte precis som Anger. Vi har ingen nytta av gamlingar som dessutom tenderar att vara skadade ofta.
Frylén skulle inte göra mig glad alls att återse i DIF. Vil ha snabba backar inte långsamma.
Frylen tycker jag käns som en bra värvning han e stabil i sitt spel men bara inte detta är till storsattsningen då blir det pinsamt!!
Louma tror jag skulle plattsa in i truppen men det är väll som många säger svårt att få hit honnom??
På forwards fronten Tycker jag det skulle vara kul om Nisse kom men det är än så länge bara rykten verkar det som.
Andreas Jämtin kanske skulle vara en billigare varriant på hannula men då får vi räkna med att killen inte e lika bra.
Patric Blomdahl skulle jag villja se i dif tröjjan gillar sådanna kämpar!!
Men jag skulle inte tacka nejj till Sudden och Rhenis för spel i djurgården, men där tror jag faktiskt Nisse är mer realistiskt.
peter johansson skrev:Är det inte bättre att vänta och se innan dom flesta på denna gb:n tror att det går åt hel-te???jag trodde att vi Djurgårdare aldrig gav upp men det verkar som om vi skall göra detta redan innan vi vet vem eller vilka som kommer!!!
Nä gaska upp er nu det var många som trodde att vi skulle ramla ur redan den gågna säsongen men oj vad nära vi var SLUTSPEL!!!
Jag tror det blir minst lika roligt kommande säsong!
Som jag minns det så var vi inte bara nära Slutspelet . Du har rätt om att vi inte ska ge upp än, men snart kan vi det. Marknaden växer inte och alla duktiga spelare försvinner fort nu eftersom de flesta serierna är slutspelade. En högre växel måste läggas i innan det är för sent och vi får ta bottenskrapet...
Jag förstår vad du menar,men folk är så himla negativa!det kommer säkert att bli bra det tror jag i alla fall!
Edvin Fryhlèn platsar säkert i DIF han har garanterat växt till sig sedan han var här senast och 20:e plats i backligan är inte fy skam för de 19 som ligger före är inga duvungar direkt!
DIF_Soldier skrev:Varför detta snack om att vi kan få bättre spelare för en billigare peng?
Presterar en spelare ska han vara kvar även om han är dyr.
Att släppa Ferna i tron om att "det finns bättre för en billigare peng" är bara idioti.
Låt oss säga att DIF-ledningen gör så, var isåfall skulle de hitta en bättre back? Och om de skulle göra det, vad får er att tro att denne vill spela i DIF? Vem vill spela för ett bottenlag utan pengar? Att vi är DIF betyder inte ett skit för någon förutom oss. Och om han väljer DIF, tänk om han inte alls spelar så bra som alla trott? Lindman är ett exempel från årets trupp.
Ferna har presterat över allas förväntningar och skrapade ihop en hel del poäng på 30 matcher. En spelare som nu är inne i laget och som man vet var man har honom. Han är även en ung spelare som redan har rutin nog. Ren dårskap att släppa honom.
Dessutom så verkar det som att han kommer bli ersatt av Edwin Frylén.
Fy fan. Ska man skratta eller gråta?
Jag VET att det finns bättre spelare än Ferna och för samma peng som han och vill spela i DIF.
Vi får hoppas att den där tomten på Expressen har rätt angående Nils Ekmans hemvändning. Killen var praktiskt taget vårt ända hopp i Lockoutsäsongens sista match mot Frölunda. Hoppas att han vänder hem.
Som några härinne redan sagt - han kan lyfta en hel femma. Jag skulle nog sätta honom i en kedja med Ottosson. Otto har ju haft det lite knackigt, men med Ekman vid sin sida kanske han kommer igång på allvar. När Otto är i topp så är han en landslagscenter.
Vet du inte vem Edvin Frylèn är?konstigt i så fall han har ju spelat i DIF förut
Edvin skulle vara en bra spelare, han är fan mycket bättre än Liwing och ericsson och er erfaren än dennis så helt rätt värvning tycker jag har settt han spelat o är i sina stunder riktigt jävla bra