Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Momentumet
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Momentumet »

Donkels-3.0 skrev: 2022-01-06 17:27:10
#10 skrev: 2022-01-06 16:15:34 Skönt att se Joelbitar sitta och grina efter matchen och gnälla på domarna
...nästan ännu roligare var det att se Rogern högröd i ansiktet och fäktandes med armarna
Ja dessa två är ju inga favoriter i den bemärkelsen. Men i det här fallet full förståeligt, ytterligare en pinsam insats av mullvadarna i randigt
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Momentumet skrev: 2022-01-06 18:29:56
#10 skrev: 2022-01-06 16:15:34 Skönt att se Joelbitar sitta och grina efter matchen och gnälla på domarna
...nästan ännu roligare var det att se Rogern högröd i ansiktet och fäktandes med armarna
Ja dessa två är ju inga favoriter i den bemärkelsen. Men i det här fallet full förståeligt, ytterligare en pinsam insats av mullvadarna i randigt
Jo men problemet är ju att det fanns flera utv som kunde tagit innan luleå fick sin, dom hade inte haft 1pp på hela matchen, så sen när den solklara kommer så vågar inte domaren, dom sätter sig själv i skiten, igen så att säga.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Joel bestämmer tydligen inte i svensk hockey längre. 😂😂
Rolv

Säsongen 21/22

Inlägg av Rolv »

#10 skrev: 2022-01-05 17:48:57 Tror inte det blir fulla läktare nåt mer denna säsong.
Vi gjorde ingen hemlighet i att vi drog i handbromsen gällande spelarbudgeten när restriktionerna kom. Flertalet av de andra klubbarna verkade inte göra det. Nu blir det ytterligare en säsong med nya restriktioner som troligtvis ingen hade räknat med. Kommer verkligen komma ikapp dessa klubbar, eller är skattkistan oändlig?!
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 21/22

Inlägg av Disciplinnämnden »

EspenK skrev: 2022-01-06 20:32:08
Joel bestämmer tydligen inte i svensk hockey längre. 😂😂
Jodå, det gör han. Luleåspelaren fick ju matchstraff för slaget men Joel fick inte något fastän det var han som började.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Har legat lågt ett tag pga frustration kring DIF hockey. Är ju helt galet och finns ju inte på kartan att vi skulle hamna där vi nu ligger. DIF är en storklubb med välbärgade finansiärer och vi har supportrar i stort sett i varenda byhåla runt om i Sverige. Att vi då ändå försatt oss i denna sits är för mig obegripligt. Har Styrelsen med dess ordförande o i rakt nedstigande led totalt missbedömt situationen o trots varningsklockorna klämtat ändå varit förvissade om att DIF är ett topp 6 lag. Vid vilket privat storföretag som helst hade dess ansvariga åkt av banan vid en bolagsstämma så det sjöng om det om de presterat likt DIF säsongen 21/22. Är ju skammens rodnad att många motståndarsupportrar o sk hockeyexperter nu gläds åt DIF:s misär. Likt vi gjort, iaf en del av oss, då andra sk storklubbar hamnat i våran sits.
Frågan är nu hur man tar sig ur detta kvicksandsdike med livet i behåll. Jag har ett STORT förtroende för KG och han gör säkert sitt allra bästa för att ratta oss ur detta. Det som dock stör mig är att inga DIF-profiler kommer till undsättning o gör allt för att hjälpa laget ur denna dödsdömda sits vi hamnat i. Är totaltystnad o har så varit sen haveriet startade i början på säsongen. Ingen verkar lyfta ett finger mer än Dick som tog bladet från mun o visade hjärta o vill hjälpa sitt DIF. Men var är resten av våra gul/röd /blåa hjältar som borde visat hjärta för laget när det håller på att gå åt helvete. Att vi inte lyckats knyta en tränare till laget är ett underbetyg som svider något kopiöst. Jag lider slutligen så in i bängen med laget som nu verkligen behöver stöd både på is o läktare. Men pandemin vill något annat. Hade förstått om det var Karlskrona eller en mindre småklubb som inte lever eller dör med att spela i SHL. Men DIF o Stockholm behöver ett SHL lag. Men tyvärr känns den kampandan just nu under noll på den tiogradiga skalan.
Hoppas som sagt att det pågår något under ytan som lyfter detta lag innan kvalet startar. För då är det doe or die…
Senast redigerad av Doyle den 2022-01-07 17:43:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Doyle skrev: 2022-01-07 13:45:33 Har legat lågt ett tag pga frustration kring DIF hockey. Är ju helt galet och finns ju inte på kartan att vi skulle hamna där vi nu ligger. DIF är en storklubb med välbärgade finansiärer och vi har supportrar i stort sett i varenda byhåla runt om i Sverige. Att vi då ändå försatt oss i denna sits är för mig obegripligt. Har Styrelsen med dess ordförande o i rakt nedstigande led totalt missbedömt situationen o trots varningsklockorna klämtat ändå varit förvissade om att DIF är ett topp 6 lag. Vid vilket privat storföretag som helst hade dess ansvariga åkt av banan vid en bolagsstämma så det sjöng om det om de presterat likt DIF säsongen 21/22. Är ju skammens rodnad att många motståndarsupportrar o sk hockeyexperter nu gläds åt DIF:s misär. Likt vi gjort, iaf en del av oss, då andra sk storklubbar hamnat i våran sits.
Frågan är nu hur man tar sig ur detta kvicksandsdike med livet i behåll. Jag har ett STORT förtroende för KG och han gör säkert sitt allra bästa för att ratta oss ur detta. Det som dock stör mig är att inga DIF-profiler kommer till undsättning o gör allt för att hjälpa laget ur denna dödsdömda sits vi hamnat i. Är totaltystnad o har så varit sen haveriet startade i början på säsongen. Ingen verkar lyfta ett finger mer än Dick som tog bladet från mun o visade hjärta o vill hjälpa sitt DIF. Men var är resten av våra gul/röd /blåa hjältar som borde visat hjärta för laget när det håller på att gå åt helvete. Att vi inte lyckats knyta en tränare till laget är ett underbetyg som svider något kopiöst. Jag lider slutligen så in i bängen med laget som nu verkligen behöver stöd både på is o läktare. Men pandemin vill något annat. Hade förstått om det var Karlskrona eller en mindre småklubb som inte lever eller dör med att spela i SHL. Men DIF o Stockholm behöver ett SHL lag men tyvärr känns den kampen just nu under noll på den tiogradiga skalan.
Hoppas som sagt att det pågår något under ytan som lyfter detta lag innan kvalet startar. För då är det doe or die…
Väl skrivet broder! Jag har också funderat vart alla gamla DIF-profiler tagit vägen nu när klubben som funnits där för dem behöver all hjälp som finns att tillgå. Det kan ju vara så, vilket jag inte tror, att DIF själva anser att dom inte vill ha någon inblandning av "utomstående". Jag håller även med dig angående tränarfrågan, det är obegripligt att det inte hänt något där..
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Bra analys Buford. Känslan finns ju att ingen är bättre än vi i ledningen o betackar sig för utomstående inblandning.. Rätt eller fel får framtiden utvisa :x

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Timrå matchen uppskjuten nu oxå
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Doyle skrev: 2022-01-07 13:45:33 Har legat lågt ett tag pga frustration kring DIF hockey. Är ju helt galet och finns ju inte på kartan att vi skulle hamna där vi nu ligger. DIF är en storklubb med välbärgade finansiärer och vi har supportrar i stort sett i varenda byhåla runt om i Sverige. Att vi då ändå försatt oss i denna sits är för mig obegripligt. Har Styrelsen med dess ordförande o i rakt nedstigande led totalt missbedömt situationen o trots varningsklockorna klämtat ändå varit förvissade om att DIF är ett topp 6 lag. Vid vilket privat storföretag som helst hade dess ansvariga åkt av banan vid en bolagsstämma så det sjöng om det om de presterat likt DIF säsongen 21/22. Är ju skammens rodnad att många motståndarsupportrar o sk hockeyexperter nu gläds åt DIF:s misär. Likt vi gjort, iaf en del av oss, då andra sk storklubbar hamnat i våran sits.
Frågan är nu hur man tar sig ur detta kvicksandsdike med livet i behåll. Jag har ett STORT förtroende för KG och han gör säkert sitt allra bästa för att ratta oss ur detta. Det som dock stör mig är att inga DIF-profiler kommer till undsättning o gör allt för att hjälpa laget ur denna dödsdömda sits vi hamnat i. Är totaltystnad o har så varit sen haveriet startade i början på säsongen. Ingen verkar lyfta ett finger mer än Dick som tog bladet från mun o visade hjärta o vill hjälpa sitt DIF. Men var är resten av våra gul/röd /blåa hjältar som borde visat hjärta för laget när det håller på att gå åt helvete. Att vi inte lyckats knyta en tränare till laget är ett underbetyg som svider något kopiöst. Jag lider slutligen så in i bängen med laget som nu verkligen behöver stöd både på is o läktare. Men pandemin vill något annat. Hade förstått om det var Karlskrona eller en mindre småklubb som inte lever eller dör med att spela i SHL. Men DIF o Stockholm behöver ett SHL lag men tyvärr känns den kampen just nu under noll på den tiogradiga skalan.
👌
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Allmänt kaos just nu i SHL. Matcher inställda pga corona, avstängningar pga av att spelare missköter sig, SHL lag står inför hot att dräneras för en b-turnering i OS. Sportchef och styrelse som har tappat det helt, helt oförmögna till lyhördhet och lärande av egna och andras tidigare misstag 🙈🙉🙊 Så här kan vi ju inte ha det så nu stänger vi den här miserabla säsongen, tar nya tag och börjar om från början säsongen 2022/2023. Deal?
Stolt, men aldrig nöjd
Glory1

Säsongen 21/22

Inlägg av Glory1 »

Fler smittofall och inställda träningar hos oss. Inte rättvist om vi ska behöva åka ur såhär, STÄLL IN SÄSONGEN!

https://hockeynews.se/articles/22641/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Glory1 skrev: 2022-01-08 12:11:48 Fler smittofall och inställda träningar hos oss. Inte rättvist om vi ska behöva åka ur såhär, STÄLL IN SÄSONGEN!

Håller med, nu är de sportsliga förutsättningarna satta ur spel.
Ska jag gripa efter halmstrån så är det väl bättre med träningsstopp nu än senare. Men det är ett tunt och litet halmstrå.
Dessvärre ska det nog till ännu mer smitta och ännu fler inlagda på IVA innan Sverige ska agera. SHL kommer köra på säsongen så länge de får, de struntar i sporten, där är det kortsiktigt ekonomiskt tänk som gäller.
Blir väl ungdomsidrotten som får ta konsekvenserna av de vuxnas ageranden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Domarna inblandade igen när Frölunda spelar
Bill_Ranford

Säsongen 21/22

Inlägg av Bill_Ranford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-08 14:04:31
Glory1 skrev: 2022-01-08 12:11:48 Fler smittofall och inställda träningar hos oss. Inte rättvist om vi ska behöva åka ur såhär, STÄLL IN SÄSONGEN!

Håller med, nu är de sportsliga förutsättningarna satta ur spel.
Ska jag gripa efter halmstrån så är det väl bättre med träningsstopp nu än senare. Men det är ett tunt och litet halmstrå.
Dessvärre ska det nog till ännu mer smitta och ännu fler inlagda på IVA innan Sverige ska agera. SHL kommer köra på säsongen så länge de får, de struntar i sporten, där är det kortsiktigt ekonomiskt tänk som gäller.
Blir väl ungdomsidrotten som får ta konsekvenserna av de vuxnas ageranden.
Samma grin på bottenlags fans varje år som försöker fuska sig kvar. Serien kommer spela och i värsta fall utan publik på läktarna, folk i ung ålder blir knappt sjuka. Djurgården har varit överlägset sämst hela säsongen, långt innan lit trassel på slutet. Så har inget med det att göra. Mest rättvisa är att skicka ner DIF I HA direkt. Men vi kan vara snälla så ni får en chans att kvala mot Timrå som ni har rätt till.
Skriv svar