Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vikas skrev:Brynäs värvar alltså in Greg Scott + Anton Rödin. De kommer ha en mördande förstakedja, totala motsatsen till oss.

Vi får se vad som funkar bäst - fokus på en ledande förstalina som skärper till PP eller ett "jämnstarkt" lag över 4 kedjor. Tror vi alla vet svaret på den frågan.
Hur bra är Scott och Rödin nu då? Rödin har gjort 27 poäng på tre säsonger sen han lämnade Brynäs. Skadad väldigt mycket. Scott är 31 nu och har en nedåtgående trend.

Jag skulle inte byta ut Scott mot Josefson. Sen vet vi inte vad vi får in för ersättare till Lilja. Förstår inte varför vi inte skulle kunna ha en riktigt bra förstakedja byggd kring seriens kanske bästa center precis som föregående säsong.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:
Vikas skrev:Brynäs värvar alltså in Greg Scott + Anton Rödin. De kommer ha en mördande förstakedja, totala motsatsen till oss.

Vi får se vad som funkar bäst - fokus på en ledande förstalina som skärper till PP eller ett "jämnstarkt" lag över 4 kedjor. Tror vi alla vet svaret på den frågan.
Hur bra är Scott och Rödin nu då? Rödin har gjort 27 poäng på tre säsonger sen han lämnade Brynäs. Skadad väldigt mycket. Scott är 31 nu och har en nedåtgående trend.

Jag skulle inte byta ut Scott mot Josefson. Sen vet vi inte vad vi får in för ersättare till Lilja. Förstår inte varför vi inte skulle kunna ha en riktigt bra förstakedja byggd kring seriens kanske bästa center precis som föregående säsong.
Brynäs har fyra starka pjäser i Rödin, Scott, Danielsson och Sallinen. Sedan droppar det av rätt krafigt. Låt gå för att jag inte har koll på Asklöf och de andra, men som SirDIF är inne på ska man inte hänga upp sitt lag på en förstakedja.

Vi har ett lag med majoriteten gedigna SHL-etablerade spelare och en backsida Brynäs inte är i närheten av. Skulle ljuga om jag sa att avsaknaden av sexiga namn inte kliar i ögonen men samtidigt har jag varit med tillräckligt länge för att veta att man bör hålla käften så här års om man vill behålla nån slags trovärdighet.
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: Brynäs har fyra starka pjäser i Rödin, Scott, Danielsson och Sallinen. Sedan droppar det av rätt krafigt. Låt gå för att jag inte har koll på Asklöf och de andra, men som SirDIF är inne på ska man inte hänga upp sitt lag på en förstakedja.

Vi har ett lag med majoriteten gedigna SHL-etablerade spelare och en backsida Brynäs inte är i närheten av. Skulle ljuga om jag sa att avsaknaden av sexiga namn inte kliar i ögonen men samtidigt har jag varit med tillräckligt länge för att veta att man bör hålla käften så här års om man vill behålla nån slags trovärdighet.
Med risk att sticka ut hakan så är Rödin en högrisk-lirare. Lite samma sak med Sallinen och NickyD även om det är av andra anledningar.
Är de friska och har flyt så har Brynäs en grym uppsättning spelare att krydda med men Scott tex är i dagsläget ingen spelare som lyfter en 2a eller 3e-forward utan behöver spela med någon som Rödin eller Danielsson för att inte bli osynlig.

Tittar man på vad vi kan slänga in från 2a och neråt i form av centerförmågor (mer eller mindre) har vi Seb, Haga, Wandell och Kalle bakom Josefson och/eller en eventuellt frisk Ante. Sen har vi Grewe och lillfalken som grädde på moset.

Jag vågar påstå att stommen i anfallsspelet är riktigt bra. Och de "problem" vi hade förra säsongen i krokiga uppspel och att stundvis tappa trycket inte kommer uppträda i samma omfattning denna säsong (peppar peppar). I alla fall har Robban&Co betydligt mer flexibilitet nu än förra säsongen. Det saknas en trollgubbe (typ Dick) och kanske en powerforward som kan grisa fram yta (utöver Hank som vi dessutom inte har status på).

Backsidan med Hulta och Högga, Alsing, Tom, Norell och Petterson med Simon och Björnfot som up-and-coming känns riktigt giftig. Orosmolnet är hur bra Svedberg är och om Jensen kan växa mot Adam-klass.

Det går ju alltid att drömma om Åberg, Krüger och Kempe-typer men jag tycker fortfarande man kan nypa sig i armen över att Josefson valde att komma hem och spela.
Riktigt sugen på att se detta gänget på is framåt sensommar/höst.

Hela gänget kan dessutom köra på svenska i omklädningsrummet (Haga får räknas som provinshjon), åtminstone fram till December, vilket inte många lag i SHL utöver DIF och SAIK kan skylta med (möjligen Malmö och Färjestad men de är trots det betydligt mer köpebetonade).
Senast redigerad av Praetori den 2019-06-27 08:23:58, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag saknar redan Brodin, Fjällby, Dicken och de andra profilerna vi tappat.

Just nu finns det ingen spelare jag känner att "Wow vad kul att få se X spela". Men det kan bli Josefson då.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Jag saknar redan Brodin, Fjällby, Dicken och de andra profilerna vi tappat.

Just nu finns det ingen spelare jag känner att "Wow vad kul att få se X spela". Men det kan bli Josefson då.
Det kommer nya profiler. Hedman(även fast det inte är någon personlig favorit) kommer säkert bli en profil. Grewe med sin kombination av briljans och skitigt spel, Holtz en av de största forwardstalangerna i DIF i modern tid. Utöver det finns Svedberg(nog sämre än Adam men en större "profil"), Hultström, Högström och Josefson. Så visst finns det profiler om det inte räcker med att se DIF spela.

Kommer ihåg att du skrev något liknande inför säsongen 17/18 och jag svarade något liknande. Hoppas jag är rätt ute denna gång också!
Hagis

Inlägg av Hagis »

Hur aktuella kan Åberg och Claesson vara för kommande säsong iom att de nu står utan kontrakt i NHL?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag är väldigt nyfiken på Hedman faktiskt.
Backar inte för något, totalt orädd.
På senare år har han hållit spelet rent men tufft. Det gillas.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Jag är väldigt nyfiken på Hedman faktiskt.
Backar inte för något, totalt orädd.
På senare år har han hållit spelet rent men tufft. Det gillas.
Holtz ska kunna få arbeta ifred, annars..
Spela fult
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Hagis skrev:Hur aktuella kan Åberg och Claesson vara för kommande säsong iom att de nu står utan kontrakt i NHL?
Claesson känns betydligt längre från NHL än Åberg iaf. Nu känns det inte aktuellt att vi ska ha plats för Keps-Classe och han kan säkert köra några år i KHL innan han vill tillbaka till SHL.

Åberg skulle kunna köra ett tillbakastudsningsår i Europa för att få ny fart mot ett ordentligt NHL-kontrakt, men det känns som en utopi.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Zachrisson till byfånarna - avgå Jocke!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Haha det här är helt sjukt, hur kan Lyxfällan leva med sig själva? De lär ju gå back med tvåsiffrigt miljonbelopp i år bara på spelarbudgeten...
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Vem är nu en realistisk forwards som ersätter Lilja? Vad finns kvar?
Alltid ------- Oavsett
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi skulle haft kvar Tjomme
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Donkels-2.0 skrev:Zachrisson till byfånarna - avgå Jocke!!!
:lol:
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Måste ju finnas något hetare än Zacke på ingång annars övergår det mitt förstånd att Leksand vinner dragkampen mot oss :shock:
Låst