DIF_Soldier skrev:
Brynäs har fyra starka pjäser i Rödin, Scott, Danielsson och Sallinen. Sedan droppar det av rätt krafigt. Låt gå för att jag inte har koll på Asklöf och de andra, men som SirDIF är inne på ska man inte hänga upp sitt lag på en förstakedja.
Vi har ett lag med majoriteten gedigna SHL-etablerade spelare och en backsida Brynäs inte är i närheten av. Skulle ljuga om jag sa att avsaknaden av sexiga namn inte kliar i ögonen men samtidigt har jag varit med tillräckligt länge för att veta att man bör hålla käften så här års om man vill behålla nån slags trovärdighet.
Med risk att sticka ut hakan så är Rödin en högrisk-lirare. Lite samma sak med Sallinen och NickyD även om det är av andra anledningar.
Är de friska och har flyt så har Brynäs en grym uppsättning spelare att krydda med men Scott tex är i dagsläget ingen spelare som lyfter en 2a eller 3e-forward utan behöver spela med någon som Rödin eller Danielsson för att inte bli osynlig.
Tittar man på vad vi kan slänga in från 2a och neråt i form av centerförmågor (mer eller mindre) har vi Seb, Haga, Wandell och Kalle bakom Josefson och/eller en eventuellt frisk Ante. Sen har vi Grewe och lillfalken som grädde på moset.
Jag vågar påstå att stommen i anfallsspelet är riktigt bra. Och de "problem" vi hade förra säsongen i krokiga uppspel och att stundvis tappa trycket inte kommer uppträda i samma omfattning denna säsong (peppar peppar). I alla fall har Robban&Co betydligt mer flexibilitet nu än förra säsongen. Det saknas en trollgubbe (typ Dick) och kanske en powerforward som kan grisa fram yta (utöver Hank som vi dessutom inte har status på).
Backsidan med Hulta och Högga, Alsing, Tom, Norell och Petterson med Simon och Björnfot som up-and-coming känns riktigt giftig. Orosmolnet är hur bra Svedberg är och om Jensen kan växa mot Adam-klass.
Det går ju alltid att drömma om Åberg, Krüger och Kempe-typer men jag tycker fortfarande man kan nypa sig i armen över att Josefson valde att komma hem och spela.
Riktigt sugen på att se detta gänget på is framåt sensommar/höst.
Hela gänget kan dessutom köra på svenska i omklädningsrummet (Haga får räknas som provinshjon), åtminstone fram till December, vilket inte många lag i SHL utöver DIF och SAIK kan skylta med (möjligen Malmö och Färjestad men de är trots det betydligt mer köpebetonade).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.