Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kan inte någon berätta vem man tänkt ska lägga målen.
Ante i all ära men offensivt lär Matt, Hultström och Emil verkligen saknas. Inte minst med tanke på att Matts/Hultströms fina skott som inte på något sett ser ut att vara ersatta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ante i all ära men offensivt lär Matt, Hultström och Emil verkligen saknas. Inte minst med tanke på att Matts/Hultströms fina skott som inte på något sett ser ut att vara ersatta.
Det jag skrev är att han kanske inte kan kategoriseras som en målskytt efter en säsong. Då tittar jag även på hans juniorsäsonger och hans spelstil. För mig är han en spelare som hellre letar efter en passning istället för att gå på eget avslut. Å andra sidan kan han ju ha ändrat lite på det senaste åren.Puckey skrev:Ang. att han bara har producerat under en säsong - innan dess huserade han i fjärdelinan. Gjorde ett grymt slutspel, fick chansen i topp 6 året därefter och levererade direkt. Vet någon vad han fick för roll och speltid i KHL?
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bergfors, Ridderwall, Possler är väl tilltänkta målskyttar även fast det gick knackigt förra säsongen. De hoppas väl på Norman också, han gjorde väl ganska många mål i Saik. På backsidan ska väl Fagerudd ersätta Hultström sen får vi väl hoppas på fin utväxling av Bernhardt. Emil var ju samma ålder som Bernhardt vid denna tidpunkt förra säsongen. Är försiktigt pessimistisk kring backsidan iår, tunn is att gå på att lita på att yngre spelare tar stora steg.DRC skrev:Kan inte någon berätta vem man tänkt ska lägga målen.
Norman ska vi nog inte börja räkna med än.AlltidoavsettDIF skrev:Bergfors, Ridderwall, Possler är väl tilltänkta målskyttar även fast det gick knackigt förra säsongen. De hoppas väl på Norman också, han gjorde väl ganska många mål i Saik. På backsidan ska väl Fagerudd ersätta Hultström sen får vi väl hoppas på fin utväxling av Bernhardt. Emil var ju samma ålder som Bernhardt vid denna tidpunkt förra säsongen. Är försiktigt pessimistisk kring backsidan iår, tunn is att gå på att lita på att yngre spelare tar stora steg.DRC skrev:Kan inte någon berätta vem man tänkt ska lägga målen.
Bergfors om han fortsätter skjuta så mycket som han gjorde hos oss så kommer målen verkligen komma. Vi hade endast Matt och Brodin som gjorde över 10 mål ifjol. Men tror verkligen inte spelare som Ljungh och Ridderwall fortsätter ha så dålig utdelning. De sköt ändå trots allt rätt mycket men låg på väldigt låg skott%.
Jag tänker mig att Bergfors lär ligga någonstans kring 15-18 mål denna säsong. Ridderwall, Ljungh och Ante borde ligga på runt 12-15 baljor. Sen har vi Davidssons som kan göra upp mot 10 mål var om de får till en bra utveckling. Johansson, Ahlén, Possler och Lundh kan nog alla nosa upp mot 10 mål också om de har en bra säsong. Sen ska vi ha in en spelare som förmodligen kan göra minst 10 baljor också. Så visst finns det kapacitet för mål. Nu kommer givetvis inte alla klara detta men inte fan ska vi ha så usel utdelning som ifjol ännu en säsong?
- diftobbe89
Backsidan kommer bli vårat fall, hur uppenbart som helst, Lagesson, J.Petterson, Falk, Fagerudd och en oprövad Bernhardt säger väl allt, det är för tunt, Tom kommer göra det okej men inte i nivå med Varakas, Högström och Urbom är äckligt viktiga i denna backbesättning.
Annars är Joacim i kassen och Ante klassvärvningar.
Spela fult
Lite scoring efficiency från förra säsongen:
Markus Ljungh : S%: 7,77
Calle Ridderwall: S%:5,74
Patrik Lundh : S%: 6,45
Hank : S%: 0
Kollar man på laget som helhet var det bara Leksand som hade en lägre S% på 6,99%. Vi hade 7,49%. Hade vi ökat med en procentenhet hade vi kasserat in ca 15mål och varit placerade på 12:e plats gällande S% (Alltså fortfarande dåligt). Att addera till det så hade vi seriens sämsta powerplay.
Under säsongen hade vi för övrigt 19st uddamålsförluster.
Kollar man på laget som helhet var det bara Leksand som hade en lägre S% på 6,99%. Vi hade 7,49%. Hade vi ökat med en procentenhet hade vi kasserat in ca 15mål och varit placerade på 12:e plats gällande S% (Alltså fortfarande dåligt). Att addera till det så hade vi seriens sämsta powerplay.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Lite det jag var inne på. Förmodligen lär vi inte ligga lika lågt en säsong till(kan dock inte garantera). Då kommer vinsterna. Jag är också mest orolig över backsidan. Men alla där är unga och hoppas de kan få till en bra utveckling!Andspe skrev:Lite scoring efficiency från förra säsongen:
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Målskyttet tror jag faktiskt kan bli riktigt bra i år. Finns flera spelare som omöjligen kan göra så få mål som förra säsongen. Målvaktssidan är också ett uppköp men backsidan kan överraska men också floppa.
Som bäst kan vi nog komma femma, som sämst 11 vågar jag säga.
Som bäst kan vi nog komma femma, som sämst 11 vågar jag säga.
Avskaffa tre mot tre.
Fan Jocke! Signa Norman på 3-år nu så har vi en stabil stomme i framtiden!!
-
Exakt. Det som talar för är att säsongen 15/16 hade vi också en extremt ung och oprövad backuppsättning som blev bättre och bättre ju längre säsongen gick. Vi var ju då en minut från 6e platsen men fuleå gav den till Växjö.diftobbe89 skrev:Backsidan kommer bli vårat fall, hur uppenbart som helst, Lagesson, J.Petterson, Falk, Fagerudd och en oprövad Bernhardt säger väl allt, det är för tunt, Tom kommer göra det okej men inte i nivå med Varakas, Högström och Urbom är äckligt viktiga i denna backbesättning.
- Jim Morrison
Noterar första backuppställningen för säsongen och ser hur jävla dålig den är. Ofattbart uselt arbete.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Förstår inte grejen med att tvinga in Ahlén och Hank i de första uppställningarna. Ahlén i tredje, det hade sett OK ut. Men Hank? Han borde vara 13de.
Fördelen med att ha ett dåligt låg på pappret är väl att man redan på försäsongen inte har några direkta förväntningar.
Svårt att bli än mer besviken, liksom.
Svårt att bli än mer besviken, liksom.
Jim Morrison skrev:Noterar första backuppställningen för säsongen och ser hur jävla dålig den är. Ofattbart uselt arbete.
Som tur är har vi lyft målvaktssidan. Men jag är övertygad om att firma Bernhardt/Urbom gör ett riktigt bra jobb i år. En het Högström från start på det så är det okej med några jokrar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Om vi signar Norman så är han galen djurgårdare, får nämligen skattesmäll om han signar i Sverige.