Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Axel_K »

XantE skrev:Drog Johner på sig 3(!) utvisningar idag?
Ja.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nästa fem matcher:

18/11 Leksands IF (h)
21/11 Örebro IK (b)
23/11 Tingsryds AIF (b)
29/11 Karlskrona HK (b)
1/12 Asplöven HC (b)

Aj.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Nästa fem matcher:

18/11 Leksands IF (h)
21/11 Örebro IK (b)
23/11 Tingsryds AIF (b)
29/11 Karlskrona HK (b)
1/12 Asplöven HC (b)

Aj.
Hoppas verkligen vi agerar innan vi tar sex poäng mot Karlskrona och Asplöven och styrelsen får förnyat förtroende för Challe.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Jepe »

pulverapa skrev:Nästa fem matcher:

18/11 Leksands IF (h)
21/11 Örebro IK (b)
23/11 Tingsryds AIF (b)
29/11 Karlskrona HK (b)
1/12 Asplöven HC (b)

Aj.
Men om vi får in Säcken nu och lyckas göra bra ifrån oss så kan detta spelschema vara det bästa.
2014-04-07, vad hände?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Varför envisas vi med att inte ändra något när det går så otroligt illa?

Det enda vi gör är att vaska om i kedjor varenda match. Tycker det vore spännande att prova Blomstrand igen, och ev. någon annan junior som såg het ut senaste matchen. Något?!

Ibland känns coachningen lite "envis", det var samma sak med Hardy som envisades med ssk-spelarna trots att de verkligen inte levererade.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Jepe »

sensei skrev:Varför envisas vi med att inte ändra något när det går så otroligt illa?

Det enda vi gör är att vaska om i kedjor varenda match. Tycker det vore spännande att prova Blomstrand igen, och ev. någon annan junior som såg het ut senaste matchen. Något?!

Ibland känns coachningen lite "envis", det var samma sak med Hardy som envisades med ssk-spelarna trots att de verkligen inte levererade.
Såg nu att Blomstrand är bortplockad från "Spelare" på hemsidan. Finns bara under J20. Stod inte han med i a-laget förr?
2014-04-07, vad hände?
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Det är ändå skönt att vi ser en rö(t)d tråd i Djurgården då vi producerar topp spelare som producerar över allt annat än just i Djurgården, är inte detta ett stort problem då toppspelare som Zibanejad, Landeskog, Hörnqvist, Åberg ja varför inte Widing, Danielsson, Axelsson osv osv... Listan är lång, klubben måste för fasen ta sig en funderare då spelare som är naturliga målsprutare i andra klubbar men när dom hamnar i DIF så hamnar dom i ngn sorts koma.... Det är ngt rötet i DIF, Ctrl, Alt Del på hela föreningen skuller göra susen tror jag så vi får städa ut lite...
gaspo

Inlägg av gaspo »

gadden78 skrev:Det är ändå skönt att vi ser en rö(t)d tråd i Djurgården då vi producerar topp spelare som producerar över allt annat än just i Djurgården, är inte detta ett stort problem då toppspelare som Zibanejad, Landeskog, Hörnqvist, Åberg ja varför inte Widing, Danielsson, Axelsson osv osv... Listan är lång, klubben måste för fasen ta sig en funderare då spelare som är naturliga målsprutare i andra klubbar men när dom hamnar i DIF så hamnar dom i ngn sorts koma.... Det är ngt rötet i DIF, Ctrl, Alt Del på hela föreningen skuller göra susen tror jag så vi får städa ut lite...
Karel ett skämt!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Djurgårdsvänner, vi går nu in i den tyngsta perioden i DIF:s historia. Vi skall möta Leksand på hemmaplan och sen spela fyra raka bortamatcher. Det är ett helvetesschema, och då ligger vi redan på tionde plats. När vi är klara med dessa fem matcher kommer vi att ligga på elfte plats i tabellen. Lägre än så sjunker vi inte i år, tack och lov. Jag har redan sagt vad jag tycker att vi ska göra och jag står för det, förändringen måste ske först nästa år eftersom den här säsongen är körd redan.

Förr brukade det talas om "svarta november" i Djurgården, en period då det alltid gick dåligt för laget. Då var det mest på skämt, nu kommer vi få uppleva "svarta november" på riktigt. Det kommer inte bli en vacker syn.

Ta en spade och gräv ner er. Vi måste rida ut stormen.
litto

Inlägg av litto »

Om vi ska på något sätt lyckas gå upp nästa säsong så måste det här laget försvinna utom de yngre som Åberg, Gustafsson, Blomstrand och Arnesson.

Nån som har koll hur de äldres kontrakt ser ut?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
MGC

Inlägg av MGC »

pulverapa skrev:Djurgårdsvänner, vi går nu in i den tyngsta perioden i DIF:s historia. Vi skall möta Leksand på hemmaplan och sen spela fyra raka bortamatcher. Det är ett helvetesschema, och då ligger vi redan på tionde plats. När vi är klara med dessa fem matcher kommer vi att ligga på elfte plats i tabellen. Lägre än så sjunker vi inte i år, tack och lov. Jag har redan sagt vad jag tycker att vi ska göra och jag står för det, förändringen måste ske först nästa år eftersom den här säsongen är körd redan.

Förr brukade det talas om "svarta november" i Djurgården, en period då det alltid gick dåligt för laget. Då var det mest på skämt, nu kommer vi få uppleva "svarta november" på riktigt. Det kommer inte bli en vacker syn.

Ta en spade och gräv ner er. Vi måste rida ut stormen.
“När det blåser bygger somliga vindskydd.
Andra bygger väderkvarnar.”

Måste börja bygga för framtiden nu. In med en mental coach. Tydliggör målbilden, sätt upp rimliga delmål och bryt ner dom på individ nivå. Låt delmålen vara för ex en match. Vad ska ex Linkan uppnå på en match. Samtidigt måste det jobbas med förutsättningarna för nästa säsong. Ta fram planer för vad vi ska göra beroende på vart vi spelar.

Börja titta på vilka kompetenser som behövs för att klara av att nå målen. Arbeta för att få in dessa resurser i tid. Skaffa fram de pengar som behövs i tid. Det går inte att börja "köpa" spets för att sen upptäcka att det saknas pengar till tränings tid.

Vänta inte, börja nu!
Vem som ska klara av detta i dagens DIF, det vet i f...n?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

litto skrev:Om vi ska på något sätt lyckas gå upp nästa säsong så måste det här laget försvinna utom de yngre som Åberg, Gustafsson, Blomstrand och Arnesson.

Vad exakt tycker du att Blomstrand, Åberg, Arnesson och Gustafsson har gjort som är så bra?

Enligt mig handlar krav inte om ålder. Det handlar om speltid. Om en 20-åring spelar lika mycket eller mer än en 30-åring, ska samma krav ställas på honom. Annars kan man aldrig utveckla verksamheten.

Det är detta som har varit ett stort problem de senaste åren. För många juniorer som inte är tillräckligt bra har släppts upp i A-laget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kan inte annat än hålla med Mäklaren. Man fick någon sorts hybris när man under väldigt kort tid fick upp en drös extemt duktiga spelare(se Krüger, Josefson, Landeskog osv), att man helt tappade konceptet. Helt plötsligt släpptes medelmåttor upp i hopp om att det skulle fortsätta strömma talanger från J20(se Cehlin, Brodin, Gustafsson, Åberg mm). En hybris i klass med Aik!

Det är en stor anledning att vi idag ligger där vi gör, och risken är stor över att fallet knappt börjat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Kan inte annat än hålla med Mäklaren. Man fick någon sorts hybris när man under väldigt kort tid fick upp en drös extemt duktiga spelare(se Krüger, Josefson, Landeskog osv), att man helt tappade konceptet. Helt plötsligt släpptes medelmåttor upp i hopp om att det skulle fortsätta strömma talanger från J20(se Cehlin, Brodin, Gustafsson, Åberg mm). En hybris i klass med Aik!

Det är en stor anledning att vi idag ligger där vi gör, och risken är stor över att fallet knappt börjat.
Tycker det är en rätt stort överdrift. Jag tycker definitivt dessa har platsat i A-laget. Framför allt idag. Arnesson, Gustafsson och Åberg är ju förstås givna i ett allsvenskt DIF. Cehlin och Brodin var två rätt bra utfyllnadsspelare på tillväxt som förmodligen inte kostade särskilt mycket och tillät oss att spendera mer pengar på andra positioner. Ifjol var det väl snarare att vi betalade så mycket pengar för dyra breddspelare som var boven. Carlsson+Almtorp istället för exempelvis Klasen+junior till samma kostnad och få in spets och billig bredd.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
litto skrev:Om vi ska på något sätt lyckas gå upp nästa säsong så måste det här laget försvinna utom de yngre som Åberg, Gustafsson, Blomstrand och Arnesson.

Vad exakt tycker du att Blomstrand, Åberg, Arnesson och Gustafsson har gjort som är så bra?

Enligt mig handlar krav inte om ålder. Det handlar om speltid. Om en 20-åring spelar lika mycket eller mer än en 30-åring, ska samma krav ställas på honom. Annars kan man aldrig utveckla verksamheten.

Det är detta som har varit ett stort problem de senaste åren. För många juniorer som inte är tillräckligt bra har släppts upp i A-laget.
Jag håller med dig om att kraven handlar om hur mycket speltid man får. Men likt ifjol är det ju inte Gustafssons(ifjol Claessons) fel att mycket större namn har vikit ner sig och de TVINGAS ta en speltid och en roll som de ännu inte är mogen för. Med Tjärnqvist, Honken, Kyle, Printz och Bom-Bom på backsidan så skulle det inte vara möjligt att Claessons och de andra unga backarna skulle få så mycket ansvar som de fick.

Samma sak går egentligen att säga om Gustafsson i år. Timmy och Lidström främst har varit enorma besvikelser och framför allt Gustafsson har fått backa upp dessa. Jag tycker ändå att han klarar av det bra.

Din bitterhet mot juniorer lyser aldrig igenom Mäklaren ;)
Expert.
Skriv svar