Wikegård fick nämna två spelare i cmore-studion som han hade velat se med. Han valde Erik Gustafsson på backsidan och Calle Ridderwall på forwardssidan (vet inte om han kom med till slut iaf eller vad som hände).Manijock skrev:Fast handen på hjärtat, gör inte förbundskaptenen alltid fel i experters ögon? Det är liksom deras jobb att ifrågasätta alla uttagningarna. Aldrig någonsin hört varken Wikegård eller Boork erkänna att det faktiskt i stort är den rätta uttagningen. Om det är avundsjuka eller bara att själva få leka lite manager, det vet jag inte. Tycker Mårts uttagning var i det närmaste perfekt, om man tar bort att han glömde Figren. (Även undantaget de KHL-proffsen som inte fick komma förstås)SirDIFalot skrev:Thomas Johansson nämnde honom också bland seriens bästa backar. Till och med Wikegård tyckte att Mårts missade Erik i senaste landslagstruppen.
Vet att både Wikegård och Renberg tyckte att Sörensen skulle varit med också... Tycker jag säger lite om det hela. All cred till Sören, men landslagsmaterial har han en bra bit kvar till.
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Expert.
Calle kom med.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
När Oscar Möller tackade nej va?seppuko skrev:Calle kom med.
Expert.
Jo så var det. Var för övrigt kul att se, till skillnad från Janmark, där hade faktiskt Sören gjort det bättre.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Grejen är väl lite den också att man måste räkna med att få en och annan idiotisk kommentar till sig när man är ute i det sociala som idrottare. Tyvärr finns fet idioter överallt, men man måste inte heller svara på allt. Att bua åt Erik när vi möttes var bara patetiskt, fanns ingen anledning tex. Hade större förståelse för att Erik och Åberg drog än tex Wennberg. Men verkar ju gått bra för honom ändå, mest lack på att Columbus väntade en säsong att signa honom så att fhc fick oförtjänta pengar, +/- att de "köpte" honom från oss (om vi ens fått pengarna än dvs).
Men åter till spelare som får idioter efter sig på det sociala, man måste lära sig att sortera bland det som skrivs. Vill man skriva nått så gör ett officiellt uttalande som är generellt. Att svara enstaka personer som "attackerar" är bara självmål.
Men åter till spelare som får idioter efter sig på det sociala, man måste lära sig att sortera bland det som skrivs. Vill man skriva nått så gör ett officiellt uttalande som är generellt. Att svara enstaka personer som "attackerar" är bara självmål.
2014-04-07, vad hände?
Figren vet jag att han också pratat om. Det enda konstiga med uttagningen. Var helt säker på att Robin skulle med. Kanske också Andreas Johnson.SirDIFalot skrev:Wikegård fick nämna två spelare i cmore-studion som han hade velat se med. Han valde Erik Gustafsson på backsidan och Calle Ridderwall på forwardssidan (vet inte om han kom med till slut iaf eller vad som hände).Manijock skrev:Fast handen på hjärtat, gör inte förbundskaptenen alltid fel i experters ögon? Det är liksom deras jobb att ifrågasätta alla uttagningarna. Aldrig någonsin hört varken Wikegård eller Boork erkänna att det faktiskt i stort är den rätta uttagningen. Om det är avundsjuka eller bara att själva få leka lite manager, det vet jag inte. Tycker Mårts uttagning var i det närmaste perfekt, om man tar bort att han glömde Figren. (Även undantaget de KHL-proffsen som inte fick komma förstås)SirDIFalot skrev:Thomas Johansson nämnde honom också bland seriens bästa backar. Till och med Wikegård tyckte att Mårts missade Erik i senaste landslagstruppen.
Vet att både Wikegård och Renberg tyckte att Sörensen skulle varit med också... Tycker jag säger lite om det hela. All cred till Sören, men landslagsmaterial har han en bra bit kvar till.
I brist på en bättre tråd skriver jag här. Ingen kan väl ha missat att Foppa blev invald i NHL:s Hall of Fame i veckan. Satt och fundera på vilka mer svenskar som så småningom också kan bli invalda.
Lidström känns väl rätt given att han ska ta en plats, men vilka tror ni annars ligger bra till? Funderar på Henrik Lundqvist med mest vinster i Rangers och mest hållna nollor, men känns lite som att det fattas en Stanley Cup titel där (Även om Sudden också saknar det). Som sagt spekulera och diskutera om ni vill
.
Lidström känns väl rätt given att han ska ta en plats, men vilka tror ni annars ligger bra till? Funderar på Henrik Lundqvist med mest vinster i Rangers och mest hållna nollor, men känns lite som att det fattas en Stanley Cup titel där (Även om Sudden också saknar det). Som sagt spekulera och diskutera om ni vill

- SirDIFalot
Lidström är förstås given. Alfredsson borde man inte räkna bort.Rix skrev:I brist på en bättre tråd skriver jag här. Ingen kan väl ha missat att Foppa blev invald i NHL:s Hall of Fame i veckan. Satt och fundera på vilka mer svenskar som så småningom också kan bli invalda.
Lidström känns väl rätt given att han ska ta en plats, men vilka tror ni annars ligger bra till? Funderar på Henrik Lundqvist med mest vinster i Rangers och mest hållna nollor, men känns lite som att det fattas en Stanley Cup titel där (Även om Sudden också saknar det). Som sagt spekulera och diskutera om ni vill.
Expert.
Ja hur kunde jag glömma Alfredsson, han kan nog vara uppe för diskussion när han nu bestämmer sig helt för att lägga av.SirDIFalot skrev:Lidström är förstås given. Alfredsson borde man inte räkna bort.Rix skrev:I brist på en bättre tråd skriver jag här. Ingen kan väl ha missat att Foppa blev invald i NHL:s Hall of Fame i veckan. Satt och fundera på vilka mer svenskar som så småningom också kan bli invalda.
Lidström känns väl rätt given att han ska ta en plats, men vilka tror ni annars ligger bra till? Funderar på Henrik Lundqvist med mest vinster i Rangers och mest hållna nollor, men känns lite som att det fattas en Stanley Cup titel där (Även om Sudden också saknar det). Som sagt spekulera och diskutera om ni vill.
Chef pickard lirar numera i Odense i danska ligan?.... Såg också hans stats i Nordamerika, inte direkt smickrande... Fick bara stå 6 matcher i Ahl innan han vart nedflyttad. Snacka om att hans kurva bara gått spikrakt nedåt. Synd på en skön kille
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Av de som börjar se slutet på sina karriärer så är väl endast Alfredsson och ev Zetterberg (kanske inte börjar se slutet men ändå)
Annars ligger väl tvillingarna Sedin möjligtvis ok till samt Henke Lundqvist.
Annars ligger väl tvillingarna Sedin möjligtvis ok till samt Henke Lundqvist.
För alla som var så sugna på ha kvar Jakobs. Han öser ju inte direkt in poäng i allsvenskans bästa lag. 5+5 på 25 matcher är inte direkt imponerande.
- Doyle
Han var ju inte särskilt het i Djurgården heller de första månaderna. Men mot slutet av säsongen samt matcherna i kvalserien var kamrat Jakobs helt magisk. Han var ju en stor del av anledningen till att vi tog steget upp
i finrummet igen... Glömmer inte hans uppvisning mot råttorna 

- MarcusDaze
Jag hade gärna skippat Trukhno, Alvarez och Deilert för Johner, Jakobs och Nils.mb81 skrev:För alla som var så sugna på ha kvar Jakobs. Han öser ju inte direkt in poäng i allsvenskans bästa lag. 5+5 på 25 matcher är inte direkt imponerande.
- diftobbe89
Möjligen Nils istället för Deilert.MarcusDaze skrev:Jag hade gärna skippat Trukhno, Alvarez och Deilert för Johner, Jakobs och Nils.mb81 skrev:För alla som var så sugna på ha kvar Jakobs. Han öser ju inte direkt in poäng i allsvenskans bästa lag. 5+5 på 25 matcher är inte direkt imponerande.
Ser dock inte riktigt vad Johner och Jakobs skulle kunna tillföra SHL som inte Alvarez gör lika bra/dåligt, men Alvarez har bra storlek och som jag ser det endel potenial, en spännande spelare som inte riktigt fått till det ännu, även om det sett bättre ut på slutet.
Spela fult