Ska tydligen vara svindyr. Så tyvärr, men nog en spelare som passar in.
Och vilka spelare kan vi i överhuvudtaget locka, Ryman och co.?
Sluta nu. Vi har en full trupp, därför måste man välja de två spelarna noga (jag är lite djärv och räknar in Linkan).
Tro mig, jag vill minst lika gärna som ni att ett enda nyhetsinlägg på startsidan ska ha överskriften "Linkan stannar, Nilson och Kronwall vänder hem" redan imorgon, men det tar tid och låt det göra det.
Truppen spikas tids nog, förhoppningsvis med rätt spelare...
Eftersom DIF enligt bekräftade uppgifter ligger nära vad Linkan begärt och dessutom söker ytterligare en Forward och en Back. Så är svaret att DIF har tillräckligt mycket pengar för att köpa in klasspelare. Om Linkan och Mackan väljer KHL så finns det alltid andra att locka till DIF med exakt samma incitament som fick Linkan och Mackan att åka till Ryssland.
Lite sämre 'bang for the buck' än om Linkan signat kanske men ändå klasslirare, ingen 'Ryman'.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Djurgården kan bli av med poängmaskinen Niklas Anger
"Två andra spelare gjorde lika många mål. Linus Omark och Daniel Widing" - skriver Hockeyexpressen idag i sin nätupplaga
Dansken skrev:Djurgården kan bli av med poängmaskinen Niklas Anger
"Två andra spelare gjorde lika många mål. Linus Omark och Daniel Widing" - skriver Hockeyexpressen idag i sin nätupplaga
Försökar dom att skapa nyheter, eller visar dom nyheter, what ever !
Ja som vanligt blåser dom upp en situation så gott det går för att den ska locka många klick. Men sanningen kvarstår, Anger har inget kontrakt till nästa säsong. Med tanke på att vi jagar två spelare till första linan så känns det som att man borde sagt tack och hej till Anger då denna inte platsar i första linan (skulle dock inte ha något emot att ha kvar honom i typ andra linan) för ett bra tag sen. Men vem vet, vi kanske har honom som en plan b? Skulle dom två sista forwards platserna fyllas av Anger och Linkan vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Då är det nog officiellt den tristaste silly season jag sett.
För övrigt kom jag precis att tänka på att Linkan är vårat svar på Cristiano Ronaldo vad gäller rykten. Jag tror han stannar trots allt, men jag räknar kallt med en äcklig sk. artikel signerad AB som säger att han "är klar för X".
Känns ju som att man bör inte avvakta allt för mycket, om man skulle få nobben av Linkan och Mackan måste vi kunna få in några andra spelare vilket kan vara svårare och svårare ju längre man väntar.
Dessutom skulle säsongskorts försäljningen öka kraftigt om DIF presenterade både Linkan och Mackan snarast.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Det är spelarna som väntar inte klubbarna, dem riktigt bra har råd att vänta lite längre än dem flesta. Det kommer ta tid det gäller bara att ha tålamod.
Stadion skrev:Det är spelarna som väntar inte klubbarna, dem riktigt bra har råd att vänta lite längre än dem flesta. Det kommer ta tid det gäller bara att ha tålamod.
En grej har slagit mig mitt i alla turer där man ständigt slängs mellan hopp och förtvivlan: När (vill inte ens skriva om) Linkan förlänger så finns det ju en ganska uppenbar risk att han kommit efter i försäsongsträningen. Har han verkligen den disciplinen som krävs för att träna stenhårt på egen hand...? En av anledningarna till att han var så jävla grym senaste säsongen tycker jag var hans fysiska form som kändes bättre än på väldigt länge.
Kan Linkan av ren lättja "avvakta" med att skriva på ett litet tag till för att den där extra "semestern" lockar lite mer än att svettas upp & ner i Hammarbybacken....?
Självklart tränar han på egen hand, men jag får en känsla av att det är otroligt mycket bättre när man har löpande uppföljningar, samt gemensamma träningsläger där statusen på ens fysiska form utvärderas på ett adekvat sätt.
Hoppas du skojar.
Linkan har haft bäst fysvärden de senaste åren. Han kör jävligt hårt. Det han isåfall missar är väl dom taktiska genomgångarna inför nästa säsong.
Jag tror dock att Linkan kör minst lika hårt som de andra. Tror inte han går runt för sig själv. De flesta polarna har han nog i laget. Han tränar nog med dom.
Ja, han har haft jäkligt bra fysvärden när han tränar med laget. Jag har dock trott att de som inte har kontrakt tränar helt för sig själva och inte har några runt om som stöttar (i profesionell regi).
Hoppas du har rätt och att han har psyket att orka lägga ner all tänkbar energi på försäsongen. Kan tillägga att jag inte direkt är jätteorolig över detta (en Linkan som är lika otränad som Jabba De Hutt är fortfarande bättre än 95% av alla ES-forwards, ja nu påstår jag ju inte han kommer att bli / är så otränad men min poäng kanske gick fram ändå), men tanken slog mig idag...