Edvin Frylén?
Förstår inte arför de intresserar sig för honom. Verkar alldeles för långsam och klumpig. Har bara sett någon enstaka match och då har han inte imponerat.
Edvin Frylén?
Förstår inte arför de intresserar sig för honom. Verkar alldeles för långsam och klumpig. Har bara sett någon enstaka match och då har han inte imponerat.
En storsatsning från FBKs håll betyder utgifter på ca 20 miljoner kronor, minst. En storsatsning från DIFs håll betyder Anger och Sundin (f.n.). Allt handlar om definition.
Therocket1 skrev:En storsatsning från FBKs håll betyder utgifter på ca 20 miljoner kronor, minst. En storsatsning från DIFs håll betyder Anger och Sundin (f.n.). Allt handlar om definition.
Jag skulle definera storsatsning som att man försöker stärka laget med minst 2 stjärnspelare, 1 forward och 1 back + att man värvar så att man får 2 bra kedjor, och 2 medel kedjor...
Just nu skulle jag säga att vi har knappt 1 bra kedja och 1 medel kedja. Så jag hoppas på lite tillskott inför nästa säsong som alla kan lyfta laget. För får vi Sundin så kan han ju inte vara på isen hela tiden och för att få ut hela hans max kapacitet så borde väl han lira tillsammans med Fredrik och Hörnqvist. Då står vi där med samma förutsättningar som vi hade hela säsongen 05/06.
Så jag hoppas man lyckas med denna storsatsning, vilket jag har börjat tveka till nu, eftersom Ragnarsson och Jonsson säkerligen var en stor del av den!
Varför detta snack om att vi kan få bättre spelare för en billigare peng?
Presterar en spelare ska han vara kvar även om han är dyr.
Att släppa Ferna i tron om att "det finns bättre för en billigare peng" är bara idioti.
Låt oss säga att DIF-ledningen gör så, var isåfall skulle de hitta en bättre back? Och om de skulle göra det, vad får er att tro att denne vill spela i DIF? Vem vill spela för ett bottenlag utan pengar? Att vi är DIF betyder inte ett skit för någon förutom oss. Och om han väljer DIF, tänk om han inte alls spelar så bra som alla trott? Lindman är ett exempel från årets trupp.
Ferna har presterat över allas förväntningar och skrapade ihop en hel del poäng på 30 matcher. En spelare som nu är inne i laget och som man vet var man har honom. Han är även en ung spelare som redan har rutin nog. Ren dårskap att släppa honom.
Dessutom så verkar det som att han kommer bli ersatt av Edwin Frylén.
Fy fan. Ska man skratta eller gråta?
DIF_Soldier skrev:Varför detta snack om att vi kan få bättre spelare för en billigare peng?
Att släppa Ferna i tron om att "det finns bättre för en billigare peng" är bara idioti.
Låt oss säga att DIF-ledningen gör så, var isåfall skulle de hitta en bättre back? Och om de skulle göra det, vad får er att tro att denne vill spela i DIF? Vem vill spela för ett bottenlag utan pengar? Att vi är DIF betyder inte ett skit för någon förutom oss. Och om han väljer DIF, tänk om han inte alls spelar så bra som alla trott? Lindman är ett exempel från årets trupp.
Ferna har presterat över allas förväntningar och skrapade ihop en hel del poäng på 30 matcher. En spelare som nu är inne i laget och som man vet var man har honom. Han är även en ung spelare som redan har rutin nog. Ren dårskap att släppa honom.
Jag VET att det finns bättre spelare än Ferna och för samma peng som han och vill spela i DIF.
Är det inte bättre att vänta och se innan dom flesta på denna gb:n tror att det går åt hel-te???jag trodde att vi Djurgårdare aldrig gav upp men det verkar som om vi skall göra detta redan innan vi vet vem eller vilka som kommer!!!
Nä gaska upp er nu det var många som trodde att vi skulle ramla ur redan den gågna säsongen men oj vad nära vi var SLUTSPEL!!!
Jag tror det blir minst lika roligt kommande säsong!
peter johansson skrev:Är det inte bättre att vänta och se innan dom flesta på denna gb:n tror att det går åt hel-te???jag trodde att vi Djurgårdare aldrig gav upp men det verkar som om vi skall göra detta redan innan vi vet vem eller vilka som kommer!!!
Nä gaska upp er nu det var många som trodde att vi skulle ramla ur redan den gågna säsongen men oj vad nära vi var SLUTSPEL!!!
Jag tror det blir minst lika roligt kommande säsong!
Som jag minns det så var vi inte bara nära Slutspelet . Du har rätt om att vi inte ska ge upp än, men snart kan vi det. Marknaden växer inte och alla duktiga spelare försvinner fort nu eftersom de flesta serierna är slutspelade. En högre växel måste läggas i innan det är för sent och vi får ta bottenskrapet...
Edvin Frylén?
Vad tycker ni som har bättre koll på honom?
Ingen master på skridskor men har ett tungt direktskott och står upp bra framför egen kasse. Om han kommer till DIF kommer han stå upp för våra unga målisar... helt klart godkänt. Bättre än Liwing och Ericson men inte en storback.
DIF_Soldier skrev:Varför detta snack om att vi kan få bättre spelare för en billigare peng?
Jag VET att det finns bättre spelare än Ferna och för samma peng som han och vill spela i DIF.
Tror du på allvar att DIF kollar upp honom, vem det nu är?
Vi får hoppas att den där tomten på Expressen har rätt angående Nils Ekmans hemvändning. Killen var praktiskt taget vårt ända hopp i Lockoutsäsongens sista match mot Frölunda. Hoppas att han vänder hem.
Som några härinne redan sagt - han kan lyfta en hel femma. Jag skulle nog sätta honom i en kedja med Ottosson. Otto har ju haft det lite knackigt, men med Ekman vid sin sida kanske han kommer igång på allvar. När Otto är i topp så är han en landslagscenter.
Edvin Frylén är väl en 5-6 back. Tycker dock att det räcker med Ronnie och Eklund. Satsa istället på Jiri och ytterliggare en duktig högerfattad tvåvägsback.
Inköpslistan borde alltså se ut såhär (Utan någon särskild ordning):
1. En offensiv spelare av klass, helst högerfattad så vi kan få två producerande kedjor.
2. En högerfattad tvåvägsback av klass.
3. En 3-4 back.
Det är 3 spelare utifrån som behövs i mina ögon, man bör dessutom behålla Jiri. DÅ ser det bra ut. Just NU ser det inte bra ut.