Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag har säsongs kort i klacken, och jag ger allt!
Men sedan midsommar har jag haft något strul med halsen, vilket gör att jag inte kan ge allt jag vill, men jag gör allt jag kan för DIF, och mer kan inte jag begära av mig själv.
Men mitt stora krux är att jag går på matcherna med mina systerbarn, som av någon anledning gillar att sitta i kurvan om det inte går bra, vilket gör mig jävligt förbannad!
Jag gav allt jag kunde mot kaffe-fnasken och hade inte någon ok röst fören på Söndagen!
Det jag skulle vilja är att någon ryter ifrån (typ Martin) , mig lyssnar dom inte på!
Men sedan midsommar har jag haft något strul med halsen, vilket gör att jag inte kan ge allt jag vill, men jag gör allt jag kan för DIF, och mer kan inte jag begära av mig själv.
Men mitt stora krux är att jag går på matcherna med mina systerbarn, som av någon anledning gillar att sitta i kurvan om det inte går bra, vilket gör mig jävligt förbannad!
Jag gav allt jag kunde mot kaffe-fnasken och hade inte någon ok röst fören på Söndagen!
Det jag skulle vilja är att någon ryter ifrån (typ Martin) , mig lyssnar dom inte på!
"Whatever you want"
Daniel94
Respekterar ditt engagemang. Hade alla i klacken haft samma attityd som dig hade det varit grymt.
Men, 3500 är inte jättebilligt för dom platserna som AS har. Klart är det lite subventionerat, men inte som du vill få det till. Folk har suttit där längre än vad AS har funnits. Inte så lätt att flytta på dessa.
"På aktiv sittplats är det inte konstigt att ställa sig upp när det hettar till lite extra eller när laget behöver stödet. Ni sitter på kortsida, A13, bredvid klacken."
Den där meningen beskriver det ganska väl. Jag skulle vilja lägga till att vissa står upp hela matcherna. Det är inget konstigt på AS och har man plåt på AS så sitter man ner och håller käften om man inte ser något, eller så får man ställa sig upp. Konstigare än så är det inte. Det är en ganska fri sektion, där lite mer accepteras. Vill du köpa popcorn och cola så gör det, men gnäll inte om någon framför dig står och sjunger. Men du som står och sjunger kan inte direkt gnälla på dom som sitter.
Överlag är det mycket gnällande fram och tillbaka, det enda man kan göra är att hetsa dom som inte sjunger, men också rannsaka sig själv och sjunga ännu högre.
En bra riktpunkt är att tänka " Ju högre jag sjunger, desto fler hakar på."
Det är samma sak med AS, vi gillar att gnälla på klacken. Men nästa gång kanske vi ska dra igång något ordentligt själva. Blue brigade drar ett jäkla lass på AS och brukar kunna väcka klacken.
Blev ett långt inlägg nu, men ville försöka klargöra vissa saker.
Nu är ju du, Daniel94, ganska envis. Kommer ihåg din monolog om att Kronwall var ersättare för Ragge eller hur det var. Så antagligen kommer du inte bry dig så mycket om detta.
En bra diskussion är det i vilket fall som helst.
Respekterar ditt engagemang. Hade alla i klacken haft samma attityd som dig hade det varit grymt.
Men, 3500 är inte jättebilligt för dom platserna som AS har. Klart är det lite subventionerat, men inte som du vill få det till. Folk har suttit där längre än vad AS har funnits. Inte så lätt att flytta på dessa.
"På aktiv sittplats är det inte konstigt att ställa sig upp när det hettar till lite extra eller när laget behöver stödet. Ni sitter på kortsida, A13, bredvid klacken."
Den där meningen beskriver det ganska väl. Jag skulle vilja lägga till att vissa står upp hela matcherna. Det är inget konstigt på AS och har man plåt på AS så sitter man ner och håller käften om man inte ser något, eller så får man ställa sig upp. Konstigare än så är det inte. Det är en ganska fri sektion, där lite mer accepteras. Vill du köpa popcorn och cola så gör det, men gnäll inte om någon framför dig står och sjunger. Men du som står och sjunger kan inte direkt gnälla på dom som sitter.
Överlag är det mycket gnällande fram och tillbaka, det enda man kan göra är att hetsa dom som inte sjunger, men också rannsaka sig själv och sjunga ännu högre.
Det är samma sak med AS, vi gillar att gnälla på klacken. Men nästa gång kanske vi ska dra igång något ordentligt själva. Blue brigade drar ett jäkla lass på AS och brukar kunna väcka klacken.
Nu är ju du, Daniel94, ganska envis. Kommer ihåg din monolog om att Kronwall var ersättare för Ragge eller hur det var. Så antagligen kommer du inte bry dig så mycket om detta.
Född till sportchef.
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Varför diskuteras AS i klacktråden? Vill man stå under hela matchen står det ju var och en fritt på AS, det ska absolut inte vara något tvång. Däremot kan man ju ifrågasätta varför personer i sina bästa "klackår" väljer AS framför klacken.Daniel942 skrev:Jag anser fortfarande att man ska stå upp på AS, sen om man väljer att sjunga eller inte är en annan sak.Heaty skrev:Jag anser bara att aktiv sittplats är både för dem gamla rävarna från klacken, t.ex. som Blue Brigade. Men även för dem som är sittplats folk, men som vill visa lite känsla när det hettar till. Jag förstår inte varför du, Daniel, inte kan respektera dem olika anledningarna till att sitta på en mångsidig sektion?
Just nu så får jag känslan om dig att du har kommit undan med ett billigt säsongskort då du egentligen bara vill sitta ner och äta popcorn.
Är det så jävla jobbigt att stå upp under en hockeymatch?
Sju sorters apa!

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför skulle jag inte bry mig om ditt inlägg? Det var ett riktigt bra sådant.android skrev:Daniel94

Jag köper era argument, stå eller sitt. Men som jag sa tidigare, sitter man ner i varje match kan man lika gärna köpa riktig sittplats.
DIF!
Vi betalar 3500:- för att sitta på A.S, där har jag suttit ett bra tag, förut hette det F-kortet (från rad 19 & uppåt), 3500:- är ganska så mycket för att sitta i en kurva.
Själv så sitter jag mest, men man flyger upp från stolen när det hettar till på isen, eller när man sjunger med i en ramsa.
Själv så sitter jag mest, men man flyger upp från stolen när det hettar till på isen, eller när man sjunger med i en ramsa.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag gillar verkligen "friheten" på AS...nu står jag iofs 99% av matcherna ändå men känns ändå OK att kunna sätta sig ner och sura de gångar man inte är på humör. Lite valfrihet skall man väl ändå ha för de stålar man hostar upp?
Vet inte om det är rätt tråd, men årets julklapp: http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... s-julklapp
Jävligt smart idé!
Jävligt smart idé!

Gillar idén, den är mycket smart och det dom som köper både säsongskort till fotboll och hockeyn tjänar på detKentta skrev:Vet inte om det är rätt tråd, men årets julklapp: http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... s-julklapp
Jävligt smart idé!

Jag säger som jag gjorde i matchtråden:
Idag så måste jag hylla klacken. Årets bästa insats, inget snack om saken. Självklart inga allt för höga toppar, men folk höll takten och klappade inte sönder varje ramsa likt den berömda klappturken för första gången i år, ÄNTLIGEN!. Det gjorde det möjligt att hålla igång ramsorna länge idag, och det var jävligt skönt att kunna hålla igång t.ex. "här är Djurgårns tunga grabbar" i ca 10 vändor i inledningen av matchen. Riktigt skönt att folk kunde de ramsorna som sjöngs och att takten hölls bra allt som oftast.
Det här var dock en engångsföreteelse eftersom de flesta medgångssupportrarna/turisterna inte orkade ta sig till Hovet en kylig och mörk torsdagskväll. Det är synd att det inte alltid är så här... då hade jag längtat som fan till varje hockeymatch.
Idag så måste jag hylla klacken. Årets bästa insats, inget snack om saken. Självklart inga allt för höga toppar, men folk höll takten och klappade inte sönder varje ramsa likt den berömda klappturken för första gången i år, ÄNTLIGEN!. Det gjorde det möjligt att hålla igång ramsorna länge idag, och det var jävligt skönt att kunna hålla igång t.ex. "här är Djurgårns tunga grabbar" i ca 10 vändor i inledningen av matchen. Riktigt skönt att folk kunde de ramsorna som sjöngs och att takten hölls bra allt som oftast.
Det här var dock en engångsföreteelse eftersom de flesta medgångssupportrarna/turisterna inte orkade ta sig till Hovet en kylig och mörk torsdagskväll. Det är synd att det inte alltid är så här... då hade jag längtat som fan till varje hockeymatch.
Gillade när klacken körde "vakna Djurgården" Aldrig hört detta innan men det var precis vad som behövdes höras från klacken!
Tacka BlueBrigade, jävligt fyndiga killar som står där på A11!Hawk skrev:Gillade när klacken körde "vakna Djurgården" Aldrig hört detta innan men det var precis vad som behövdes höras från klacken!

Hahaha, jag hörde att dom bytte ut kämpa mot något annat, men jag fick det inte till vakna i mina öron. Humor på hög nivå hur som helst, så den tackar jag för.Hawk skrev:Gillade när klacken körde "vakna Djurgården" Aldrig hört detta innan men det var precis vad som behövdes höras från klacken!
En rolig grej var ju också när klacken sjöng "Tjocka feta sittplats", Blue Brigade svarade med "30 mot 1000, ja vi är 30 mot 1000!"
Humor på hög nivå! 

Haha, jag hörde inte vad dom sjöng där heller faktiskt. Men man kan väl bara konstatera att det är ett gäng sköna lirare där uppe.Kentta skrev:En rolig grej var ju också när klacken sjöng "Tjocka feta sittplats", Blue Brigade svarade med "30 mot 1000, ja vi är 30 mot 1000!"Humor på hög nivå!
Tack för att ni finns!
Ja det tackar jag för!Kentta skrev:Tacka BlueBrigade, jävligt fyndiga killar som står där på A11!Hawk skrev:Gillade när klacken körde "vakna Djurgården" Aldrig hört detta innan men det var precis vad som behövdes höras från klacken!