Bra. Cash in.B.I.B.A skrev:Norell har skrivit på för 3 år med Chicago.
http://blackhawks.nhl.com/club/news.htm?id=876414
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Född till sportchef.
B.I.B.A skrev:Norell har skrivit på för 3 år med Chicago.
kan han bli utlånad 1 år till kanske??
Han tar ju ingen plats i nhl direkt iaf. Fast dom vill kanske ha honom att spela AHL iof
Tungt
"Norell will report to the American Hockey League’s Rockford IceHogs."
Förhoppningsvis inte. Tycker inte Norell är bra nog för oss
Står i artikeln att han skickas till Rockford i AHL nu direkt. Högst tveksamt varför vi skulle vilja låna tillbaka honom. Måste finnas någon bättre back på marknaden.Zäta84 skrev:B.I.B.A skrev:Norell har skrivit på för 3 år med Chicago.
kan han bli utlånad 1 år till kanske??
Han tar ju ingen plats i nhl direkt iaf. Fast dom vill kanske ha honom att spela AHL iof
Tungt
Avgå Jocke.
jag skulle hellre ta Henrik Haukeland ifrån Leksand än Reideborn. Men Söderström har gjort en bra säsong i HAllsvenskan. Hoppas man hittar en lösning med honom. Har också gjort två bra JVM för Sverige. Tappar man honom p.g.a. dålig kommunikation så början man undra om Jocke verkligen är rätt man för jobbet. Särskilt när man tar in Reideborn också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Think if...
- Kontakt:
Adam är faktiskt en rätt bra målvakt att ta in, men visst det är ju inte en rekrytering man blir upphetsad över direkt. Med lite långsiktighet så skolar man väl in Robin eller Linus som 2:a till 17/18 och då är väl Adam en rimlig konkurrent för någon av dessa två blivande målvaktsstjärnor
Using Tapatalk
Finns väl inte en chans att Linus väljer att förlänga med DIF om vi redan har två målvakter signade? Då kan han ju lika gärna skriva kontrakt med en annan klubb på egen hand istället för att lägga sitt öde i händerna på DIF.Think if... skrev:Adam är faktiskt en rätt bra målvakt att ta in, men visst det är ju inte en rekrytering man blir upphetsad över direkt. Med lite långsiktighet så skolar man väl in Robin eller Linus som 2:a till 17/18 och då är väl Adam en rimlig konkurrent för någon av dessa två blivande målvaktsstjärnor
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nick Sörensen från LHC hade varit ett riktigt bra förvärv i min bok. Har verkligen gillat det jag sett av honom i Linköpingsdressen.
Han ska väl försöka slå sig in i NHL igen?MarcusDaze skrev:Nick Sörensen från LHC hade varit ett riktigt bra förvärv i min bok. Har verkligen gillat det jag sett av honom i Linköpingsdressen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äntligen.B.I.B.A skrev:Norell har skrivit på för 3 år med Chicago.
Spela fult
Då står vi med två reservmålvakter. Adam är, i absolut bästa fall, en ok reservmålvakt i SHL. Skulle tippa oss solklart sist om han skulle stå som duo med en oprövad junior.Think if... skrev:Adam är faktiskt en rätt bra målvakt att ta in, men visst det är ju inte en rekrytering man blir upphetsad över direkt. Med lite långsiktighet så skolar man väl in Robin eller Linus som 2:a till 17/18 och då är väl Adam en rimlig konkurrent för någon av dessa två blivande målvaktsstjärnor
Avgå Jocke.
tja... Jag sitter iallafall lugn i båten, denna skuta ska vänd...hrmf.. fyllas med bra spelare igen! Right? ...Riiight?
Just nu känns det nattsvart inför nästa säsong... hoppas på lite bra nyheter och signings snart.
Vet inte om ni såg detta i Expressen:
Skulle inte bli förvånad om det inom kort blir klart att Norells backkollega Andreas Englund skriver på för NHL-klubben Ottawa. Englund var kallad till Tre Kronors VM-lägret i Huddinge, men finns inte kvar där.
Så Englund är ju 99% gone också, men det var ingen chock precis... hoppas de lånar tillbaka honom 1år till oss! :/

Just nu känns det nattsvart inför nästa säsong... hoppas på lite bra nyheter och signings snart.
Vet inte om ni såg detta i Expressen:
Skulle inte bli förvånad om det inom kort blir klart att Norells backkollega Andreas Englund skriver på för NHL-klubben Ottawa. Englund var kallad till Tre Kronors VM-lägret i Huddinge, men finns inte kvar där.
Så Englund är ju 99% gone också, men det var ingen chock precis... hoppas de lånar tillbaka honom 1år till oss! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Varken Englund eller Norell är omöjliga att ersätta. Dessutom får vi stålar för de. Där är jag inte orolig.
Kan väl absolut bli lån 1 år på Norell också.