Allsvenskan 2013/2014
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Direktuppflyttning för vinnaren i HA känns dom det absolut bästa förslag som kommit fram. Men det skulle ju aldrig SHL gå med på tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Karlskrona torskade mot Asplöven idag! Ska de äntligen börja tappa nu? 

- minalman
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Om vi vinner lika mycket som de gjorde i början och de lirar oavgjort lika ofta som vi gjorde då, så har vi snart gått om.Skidlöparn skrev:Karlskrona torskade mot Asplöven idag! Ska de äntligen börja tappa nu?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Aftonbladet: Men Malmö Redhawks-profilen och arenaägaren Percy Nilsson är inte överraskad över att ligan backar: – Tyvärr är det folket som bestämmer, säger han.
"Tyvärr". Glassbils-marodör.minalman skrev:Aftonbladet: Men Malmö Redhawks-profilen och arenaägaren Percy Nilsson är inte överraskad över att ligan backar: – Tyvärr är det folket som bestämmer, säger han.
Leksand behövde en skattefifflande kommun bakom sig för att gå upp...hur fan ska vi gå upp nu?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
Tack.
Avskaffa tre mot tre.
Ja innerst inne visste man att de skulle backa och jag vet att förslaget river upp mycket känslor runt om i landet men en del av mig är sorgsen idag. Tror tyvärr att vi kommer sluta som IK Göta om ett tag. Det är tyvärr alldeles för svårt att gå upp i svensk hockey och tyvärr kommer inte SHL ändra sig på den punkten.Mattias_87 skrev:Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
Största förloraren är ju svensk hockey. Om man tänker efter. Det blir mindre av allt och sämre på alla punkter enbart på grund av den förhatliga åshöjden-drömmen.Örebroarn skrev:Ja innerst inne visste man att de skulle backa och jag vet att förslaget river upp mycket känslor runt om i landet men en del av mig är sorgsen idag. Tror tyvärr att vi kommer sluta som IK Göta om ett tag. Det är tyvärr alldeles för svårt att gå upp i svensk hockey och tyvärr kommer inte SHL ändra sig på den punkten.Mattias_87 skrev:Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
Vi hade sveriges näst högsta populäritet och ett av de mest kända varumärkena. Det är klart att det är vansinne att bara kasta bort det, som att det vore skräp. Det saknar helt motstycke vad jag vet, det är så man nästan skrattar åt vansinnet. Allt för att vi under ett år hade ett olyckligt lag, spelare som idag gör något helt annat för övrigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Nej, det kommer det inte bli. Eller möjligtvis, men innan det sker kommer man garanterat utöka ligan till 14 lag och då kommer chansen att gå upp vara tämligen stor. Törs lova att det är så det slutar - sen att vi förmodligen kommer sjabbla bort chansen och inte ens få kvala det året 4 lag går upp från KS är en annan femma.Mattias_87 skrev:Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
Återigen missar du tyvärr det uppenbara faktum att en stängd liga skulle betyda döden för svensk hockey. En stängd serie skulle innebära ett enormt publiktapp och intressetapp som antagligen skulle hota hela idrotten i sig. Att DIF är hotat beror ju mindre på seriesystemet i sig och mycket mer på inkompetent styre kombinerat med en hemkommun som istället för att hjälpa väljer att stjälpa. Hade serierna istället varit mer rörliga som t ex i fotbollen hade ju en degradering inte varit så farlig. Problemet nu är ju snarats att det är för svårt att ta sig upp inte att lag kan åka ur.sensei skrev:Största förloraren är ju svensk hockey. Om man tänker efter. Det blir mindre av allt och sämre på alla punkter enbart på grund av den förhatliga åshöjden-drömmen.Örebroarn skrev:Ja innerst inne visste man att de skulle backa och jag vet att förslaget river upp mycket känslor runt om i landet men en del av mig är sorgsen idag. Tror tyvärr att vi kommer sluta som IK Göta om ett tag. Det är tyvärr alldeles för svårt att gå upp i svensk hockey och tyvärr kommer inte SHL ändra sig på den punkten.Mattias_87 skrev:Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
Vi hade sveriges näst högsta populäritet och ett av de mest kända varumärkena. Det är klart att det är vansinne att bara kasta bort det, som att det vore skräp. Det saknar helt motstycke vad jag vet, det är så man nästan skrattar åt vansinnet. Allt för att vi under ett år hade ett olyckligt lag, spelare som idag gör något helt annat för övrigt.
Det som snarast behövs är en rak 16 lagsserie där de två sista lagen ryker varje år mot ettan och tvåan från serien under. Vill man behålla kvalserien låt då laget som hamnar trea från slutet i högsta serien hamna där tillsammans med lag 3-5 från serien under. Dessa gör sedan upp om den sista platsen i finrummet i en rak serie där ettan går upp.
Guld om det hände, vilket det aldrig kommer göra men då skulle man ha två extremt levande serier där tv-avtalet i HockeyAllsvenskan skulle vara guld värt då de kontinuerligt kommer ha legendariska lag i serien.Kall-El skrev:Återigen missar du tyvärr det uppenbara faktum att en stängd liga skulle betyda döden för svensk hockey. En stängd serie skulle innebära ett enormt publiktapp och intressetapp som antagligen skulle hota hela idrotten i sig. Att DIF är hotat beror ju mindre på seriesystemet i sig och mycket mer på inkompetent styre kombinerat med en hemkommun som istället för att hjälpa väljer att stjälpa. Hade serierna istället varit mer rörliga som t ex i fotbollen hade ju en degradering inte varit så farlig. Problemet nu är ju snarats att det är för svårt att ta sig upp inte att lag kan åka ur.sensei skrev:Största förloraren är ju svensk hockey. Om man tänker efter. Det blir mindre av allt och sämre på alla punkter enbart på grund av den förhatliga åshöjden-drömmen.Örebroarn skrev:Ja innerst inne visste man att de skulle backa och jag vet att förslaget river upp mycket känslor runt om i landet men en del av mig är sorgsen idag. Tror tyvärr att vi kommer sluta som IK Göta om ett tag. Det är tyvärr alldeles för svårt att gå upp i svensk hockey och tyvärr kommer inte SHL ändra sig på den punkten.Mattias_87 skrev:Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
Det som snarast behövs är en rak 16 lagsserie där de två sista lagen ryker varje år mot ettan och tvåan från serien under. Vill man behålla kvalserien låt då laget som hamnar trea från slutet i högsta serien hamna där tillsammans med lag 3-5 från serien under. Dessa gör sedan upp om den sista platsen i finrummet i en rak serie där ettan går upp.
EDIT: Dvs inte 2 miljoner per säsong men kanske mellan 8-10 miljoner.
Kall-El´s förslag, det hade jag också gärna sett hända.Örebroarn skrev:Guld om det hände, vilket det aldrig kommer göra men då skulle man ha två extremt levande serier där tv-avtalet i HockeyAllsvenskan skulle vara guld värt då de kontinuerligt kommer ha legendariska lag i serien.Kall-El skrev:Återigen missar du tyvärr det uppenbara faktum att en stängd liga skulle betyda döden för svensk hockey. En stängd serie skulle innebära ett enormt publiktapp och intressetapp som antagligen skulle hota hela idrotten i sig. Att DIF är hotat beror ju mindre på seriesystemet i sig och mycket mer på inkompetent styre kombinerat med en hemkommun som istället för att hjälpa väljer att stjälpa. Hade serierna istället varit mer rörliga som t ex i fotbollen hade ju en degradering inte varit så farlig. Problemet nu är ju snarats att det är för svårt att ta sig upp inte att lag kan åka ur.sensei skrev:Största förloraren är ju svensk hockey. Om man tänker efter. Det blir mindre av allt och sämre på alla punkter enbart på grund av den förhatliga åshöjden-drömmen.Örebroarn skrev:Ja innerst inne visste man att de skulle backa och jag vet att förslaget river upp mycket känslor runt om i landet men en del av mig är sorgsen idag. Tror tyvärr att vi kommer sluta som IK Göta om ett tag. Det är tyvärr alldeles för svårt att gå upp i svensk hockey och tyvärr kommer inte SHL ändra sig på den punkten.Mattias_87 skrev:Nu blir det en i princip stängd liga där vi aldrig kommer kunna gå upp.
Tack.
EDIT: Dvs inte 2 miljoner per säsong men kanske mellan 8-10 miljoner.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- minalman
Det är väl samma som BAs? Trettio omgångar?Henke_F skrev:
Kall-El´s förslag, det hade jag också gärna sett hända.
Edit: Fyra möten ger sextio omgångar. Perfekt!