Va? Nej? Var får du det ifrån?Boeman skrev:Jim Morrison,Hade inte du någon släkting i KHK? Kan ha fel.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Samma med Timmy Pettersson, men det gick ju inte som man hade tänkt sig direkt. Jag tycker att Printz inte är bra nog sett till den lön han nog skulle kunna kräva. Alternativen är ju inte heller antingen Printz eller halvchansning på en transatlant.SirDIFalot skrev:Printz skulle ju självklart inte värvats baserat på sin senaste säsong. Han skulle ju i så fall värvas för att vi har sett honom i DIF under fem säsonger på elitserienivå och vi skulle veta exakt vad vi får in, istället för att kanske chansa på en transatlant. Så är han en spelartyp vi är ute efter så är det väl inget fel i att vi vet vem är sedan tidigare.
Skulle nog bli glad om vi signade honom, men det beror lite på pris och vad som sker i övrigt på backsidan.
Jag skulle bli besviken om vi värvade honom, för det känns som ännu en Timmy-värvning där han skulle få ett ansvar som han inte haft tidigare i sin karriär just för att han har spelat i ett lägre backpar med DIF i Elitserien. Han skulle få någon frälsarstatus och jag tycker att vi ska passa oss för det där nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tycker Printz hade en mycket större roll än vad Timmy hade under deras tidigare sejourer i DIF. Tycker också att Printz har åldern på sin sida. I Timmys fall var det lite förståeligt att han är på väg neråt så det skriker om det.Jim Morrison skrev:Samma med Timmy Pettersson, men det gick ju inte som man hade tänkt sig direkt. Jag tycker att Printz inte är bra nog sett till den lön han nog skulle kunna kräva. Alternativen är ju inte heller antingen Printz eller halvchansning på en transatlant.SirDIFalot skrev:Printz skulle ju självklart inte värvats baserat på sin senaste säsong. Han skulle ju i så fall värvas för att vi har sett honom i DIF under fem säsonger på elitserienivå och vi skulle veta exakt vad vi får in, istället för att kanske chansa på en transatlant. Så är han en spelartyp vi är ute efter så är det väl inget fel i att vi vet vem är sedan tidigare.
Skulle nog bli glad om vi signade honom, men det beror lite på pris och vad som sker i övrigt på backsidan.
Jag skulle bli besviken om vi värvade honom, för det känns som ännu en Timmy-värvning där han skulle få ett ansvar som han inte haft tidigare i sin karriär just för att han har spelat i ett lägre backpar med DIF i Elitserien. Han skulle få någon frälsarstatus och jag tycker att vi ska passa oss för det där nu.
Men jag är också tveksam. Det beror lite på vad han kostar och så... Men det är verkligen en spelartyp jag saknat i år när Granath visade sig vara en "peta med klubban"-back.
Expert.
- Jim Morrison
Värvar man Printz tycker jag att det är viktigt att kommunicera ut att han inte är tänkt som vår ledare vi står och faller med. Att även värva någon som kan vara den ledaren i försvaret och ge Printz en simplare roll, som han är van med. Tuff, rensa framför kassen och köra sarg ut. Inte sätta ett C på bröstet under hans första dag. Hyperbol men du förstår.SirDIFalot skrev: Jag tycker Printz hade en mycket större roll än vad Timmy hade under deras tidigare sejourer i DIF. Tycker också att Printz har åldern på sin sida. I Timmys fall var det lite förståeligt att han är på väg neråt så det skriker om det.
Men jag är också tveksam. Det beror lite på vad han kostar och så... Men det är verkligen en spelartyp jag saknat i år när Granath visade sig vara en "peta med klubban"-back.
Men går det att komma ifrån det där? Känns som att en spelare som Printz kommer att känna ett överhängande ansvar ändå, eftersom han spelat med DIF i Elitserien och även var med och spelade ned laget. Kanske verkar överdrivet cynisk nu men jag är på riktigt rädd för gamla DIF-spelare nu med tanke på hur dom har presterat dom senaste säsongerna.
Kikade lite i AHL/ECHL på "stay at home defensemen". Jag tror att vi måste plocka någon från andra sidan pölen eller i alla fall en nordamerikan om vi ska få lite ordentlig pondus på backsidan. Hittade faktiskt några riktigt trevliga typer:
Zach McKelvie, Abbottsford Heat.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32999
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14401
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19075
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14382
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33615
Sorry, blev lite långt. Men som sagt, om vi ska ha en riktig elak jävel så ser jag gärna en nordamerikan. Finns många odraftade i AHL som pendlar upp och ner mellan AHL och ECHL och som kanske vill ut på ett äventyr i Europa. Men troligtvis så kommer vi väl sitta här med Timmy P när allt är klart sen..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32999
Drew MacKenzie, Abbottsford Heat.Big defenseman with intimidating size.
Physical player, who likes to mix it up in the corners. Very active in the defensive zone. Can separate his man from the puck with a big check. Good work ethic. Brings high energy level to practice every day.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14401
Harry Young, Albany Devils.MacKenzie is a big smooth-skating defenseman with a touch of a mean streak. His main asset is his on-ice vision, which allows him to read the play and often start the break with a pass. Though he will turn 23 this season, MacKenzie has steadily improved in each of his three years at Vermont and could sign on in the AHL once he graduates.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19075
Ben Blood, Binghamton Senators.What you see is what you get with Young. He is steady, stay at home defenseman who is not afraid to drop the gloves and stand up for his teammates. He thrives playing a physical game, and is quite effective on the penalty-killing unit. While Young's puck skills leave much to be desired, that's not his game. He gives it 100% each and every shift.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14382
Marc Cantin, Bridgeport Sound Tigers.Blood has an intriguing combination of skill and size. He is fluid and sturdy on his skates, especially considering his size. Blood’s lateral movement and quickness is somewhat lacking, but this should improve with time. Blood plays well in all three zones and is excellent on special teams. His soft hands, poise with the puck, vision, and heavy, accurate slap shot make him an excellent power play quarterback. He also possesses a quick release and precise wrist shot. Blood has excellent hand eye coordination and has the ability to unleash a wicked one-timer when setup. In the defensive zone, Blood is a formidable presence and shuts down players by angling them to the boards. He is terrific positioning, especially in one-on-one situations and uses his size to effectively clear out traffic in front of the crease. He could play a more physically, but Blood’s game is focused on being disciplined and not hurting his team with an errant play or missed body check. Blood is also a good communicator both on and off the ice. He possesses good leadership qualities and could be a future team leader
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33615
Undrafted defenseman Mark Cantin is a rugged, defensive defenseman with a winning pedigree. A good skater, not explosive-fast, but very mobile, with good footwork and power. He’s shown significant gains in his ability to move the puck, but his real strength lies in his defensive work, where he prides himself on shutting down the opposition’s best and does it with real zest, punishing them and playing an in-your-face style.
Sorry, blev lite långt. Men som sagt, om vi ska ha en riktig elak jävel så ser jag gärna en nordamerikan. Finns många odraftade i AHL som pendlar upp och ner mellan AHL och ECHL och som kanske vill ut på ett äventyr i Europa. Men troligtvis så kommer vi väl sitta här med Timmy P när allt är klart sen..
Mycket bra tanke. Jag håller med dig. Samtidigt så kanske vi kan dra fördel av att vi skickade iväg Printz efter degraderingen och värvar tillbaka honom nu. Då blir han ändå lite av ett nyförvärv samtidigt som han slipper ha "de usla månaderna" hängande över sig.Jim Morrison skrev:Värvar man Printz tycker jag att det är viktigt att kommunicera ut att han inte är tänkt som vår ledare vi står och faller med. Att även värva någon som kan vara den ledaren i försvaret och ge Printz en simplare roll, som han är van med. Tuff, rensa framför kassen och köra sarg ut. Inte sätta ett C på bröstet under hans första dag. Hyperbol men du förstår.SirDIFalot skrev: Jag tycker Printz hade en mycket större roll än vad Timmy hade under deras tidigare sejourer i DIF. Tycker också att Printz har åldern på sin sida. I Timmys fall var det lite förståeligt att han är på väg neråt så det skriker om det.
Men går det att komma ifrån det där? Känns som att en spelare som Printz kommer att känna ett överhängande ansvar ändå, eftersom han spelat med DIF i Elitserien och även var med och spelade ned laget. Kanske verkar överdrivet cynisk nu men jag är på riktigt rädd för gamla DIF-spelare nu med tanke på hur dom har presterat dom senaste säsongerna.
Hade han varit med från start denna säsongen hade han varit bedrövlig rakt igenom, det är jag övertygad om.
Avgå Jocke.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Lätt att bli sugen på Ben Blood - vilket namn! 

-
We want blood!SkönaDjurgårn skrev:Lätt att bli sugen på Ben Blood - vilket namn!
- SirDIFalot
Nu pratar du återigen om en spelare som har kontrakt nästa år.
Expert.
- Daniel942
Ärligt, kan du sluta förpesta forumet med nonsens?
DIF!
Nej tack till David Printz. Han är ju inte ens tuff.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Trevlig post men det är väl bara dom två översta som inte sitter kontrakterade över nästa säsong?Kentta skrev:Kikade lite i AHL/ECHL på "stay at home defensemen". Jag tror att vi måste plocka någon från andra sidan pölen eller i alla fall en nordamerikan om vi ska få lite ordentlig pondus på backsidan. Hittade faktiskt några riktigt trevliga typer:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32999Drew MacKenzie, Abbottsford Heat.Big defenseman with intimidating size.
Physical player, who likes to mix it up in the corners. Very active in the defensive zone. Can separate his man from the puck with a big check. Good work ethic. Brings high energy level to practice every day.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14401Harry Young, Albany Devils.MacKenzie is a big smooth-skating defenseman with a touch of a mean streak. His main asset is his on-ice vision, which allows him to read the play and often start the break with a pass. Though he will turn 23 this season, MacKenzie has steadily improved in each of his three years at Vermont and could sign on in the AHL once he graduates.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19075Ben Blood, Binghamton Senators.What you see is what you get with Young. He is steady, stay at home defenseman who is not afraid to drop the gloves and stand up for his teammates. He thrives playing a physical game, and is quite effective on the penalty-killing unit. While Young's puck skills leave much to be desired, that's not his game. He gives it 100% each and every shift.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14382Marc Cantin, Bridgeport Sound Tigers.Blood has an intriguing combination of skill and size. He is fluid and sturdy on his skates, especially considering his size. Blood’s lateral movement and quickness is somewhat lacking, but this should improve with time. Blood plays well in all three zones and is excellent on special teams. His soft hands, poise with the puck, vision, and heavy, accurate slap shot make him an excellent power play quarterback. He also possesses a quick release and precise wrist shot. Blood has excellent hand eye coordination and has the ability to unleash a wicked one-timer when setup. In the defensive zone, Blood is a formidable presence and shuts down players by angling them to the boards. He is terrific positioning, especially in one-on-one situations and uses his size to effectively clear out traffic in front of the crease. He could play a more physically, but Blood’s game is focused on being disciplined and not hurting his team with an errant play or missed body check. Blood is also a good communicator both on and off the ice. He possesses good leadership qualities and could be a future team leader
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33615Undrafted defenseman Mark Cantin is a rugged, defensive defenseman with a winning pedigree. A good skater, not explosive-fast, but very mobile, with good footwork and power. He’s shown significant gains in his ability to move the puck, but his real strength lies in his defensive work, where he prides himself on shutting down the opposition’s best and does it with real zest, punishing them and playing an in-your-face style.
Född till sportchef.
- diftobbe89
Sjukt tråkig smak du har pulver, och bort med Kalus och grejerpulverapa skrev:Nej tack till David Printz. Han är ju inte ens tuff.

Fel fel fel fel
Spela fult
Förstår i gentligen den pågående negativa diskussionen om våra backar och hur deras kapacitet har varit under den gångna säsongen i DIF . Vad hade vi väntat oss av backarna och målvakterna ? När det går trögt för ett lag och baklänges målen rasar in och förlusterna kommer så är det alltid backarnas och målvaktens fel ? Backarna är för små och klena och dom petar lite lätt med klubban .Målvakten helt kass ! Är det verkligen så ?
Jobbar man inte i ihop i formationerna som tränarna har bestämt innan pucken släpps och då skall väl alla få ta sitt ansvar när det går dåligt
Har dom fått rätt förutsättningar för att lyckas bra ?
Målade vi upp visioner om dom ovan nämnda att dom var minst i elitserie klass allihop ? Bara för att man har varit lovande i ett topp lag i allsvenskan eller i ett lag från nedre halvan av elitserien eller kommer från utlandet innebär det väl inte att man kanske skall behöva bära det tunga ansvaret att var just den som skulle spela upp Djurgården tillbaka till elitserien direkt efter degraderingen .
Klubbens ambition måste vara att satsa på dom spelarna som är lovande spelare ,etablerade på sin nivå utifrån vad plånboken innehåller för kvalite. Det har varit den som styrt mycket det här gångna året och så kommer det att bli även nästa säsong . Bygg laget utifrån dom ekonomiska förutsättningarna och sätt sen ribban efter det .
Varför är det ingen som har i fråga satt alla forwards lika tufft som man har gjort mot backar och målvakter ?Har alla dom uppfyllt kraven ? Ljung och Bremberg har man klankat på men resten då ?
Det är en del av dom nya som inte har lyckats fullt så är bra som man hade hoppats ,men ge dom en ny chans att visa att dom kan ta tillföra mycket till det här nybyggda laget .
Dom gamla etablerade spelarna har i mina ögon varit dom som har försvunnit mest i matcherna under den gångna säsongen ,då det borde ha varit dom som skulle ha stått upp ordentligt när det blåste som mest . Ottosson har lyckats bra tycker jag , men sen .... ???
Speliden som man jobbat på under hela året har inte passat denna grupp något vidare ...men skam den som ger !!
Lönediskussion är också en sjuk grej då det troligen bara kan spekuleras i vad varje enskild spelare har för lön för att utföra sitt jobb under en säsongen.
Har vi rätt för lön på vårt jobb utifrån den prestation vi utför varje dag på våra jobb ?
Jobba vidare med kontinutet på den här nivån brukar vara ett vinnande koncept . Bra ex BIK Karlskoga som troligen inte betalar några fantasi summor till spelare , men det har gått bra ändå
Jobbar man inte i ihop i formationerna som tränarna har bestämt innan pucken släpps och då skall väl alla få ta sitt ansvar när det går dåligt
Har dom fått rätt förutsättningar för att lyckas bra ?
Målade vi upp visioner om dom ovan nämnda att dom var minst i elitserie klass allihop ? Bara för att man har varit lovande i ett topp lag i allsvenskan eller i ett lag från nedre halvan av elitserien eller kommer från utlandet innebär det väl inte att man kanske skall behöva bära det tunga ansvaret att var just den som skulle spela upp Djurgården tillbaka till elitserien direkt efter degraderingen .
Klubbens ambition måste vara att satsa på dom spelarna som är lovande spelare ,etablerade på sin nivå utifrån vad plånboken innehåller för kvalite. Det har varit den som styrt mycket det här gångna året och så kommer det att bli även nästa säsong . Bygg laget utifrån dom ekonomiska förutsättningarna och sätt sen ribban efter det .
Varför är det ingen som har i fråga satt alla forwards lika tufft som man har gjort mot backar och målvakter ?Har alla dom uppfyllt kraven ? Ljung och Bremberg har man klankat på men resten då ?
Det är en del av dom nya som inte har lyckats fullt så är bra som man hade hoppats ,men ge dom en ny chans att visa att dom kan ta tillföra mycket till det här nybyggda laget .
Dom gamla etablerade spelarna har i mina ögon varit dom som har försvunnit mest i matcherna under den gångna säsongen ,då det borde ha varit dom som skulle ha stått upp ordentligt när det blåste som mest . Ottosson har lyckats bra tycker jag , men sen .... ???
Speliden som man jobbat på under hela året har inte passat denna grupp något vidare ...men skam den som ger !!
Lönediskussion är också en sjuk grej då det troligen bara kan spekuleras i vad varje enskild spelare har för lön för att utföra sitt jobb under en säsongen.
Har vi rätt för lön på vårt jobb utifrån den prestation vi utför varje dag på våra jobb ?
Jobba vidare med kontinutet på den här nivån brukar vara ett vinnande koncept . Bra ex BIK Karlskoga som troligen inte betalar några fantasi summor till spelare , men det har gått bra ändå