Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

Som jag hävdat hela tiden - det är inte katastrof om vi inte signar Ottosson. Han går att ersätta. Jag är positiv till lagbygget, jag tror vi i Johner har den bästa förstacentern på många år.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Otto ska in oasett pris så bra är han. Pinsamnt att nån ville ta Strömberg ist! Ta en bra center om inte Otto skriver på.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

bastis7 skrev:Otto ska in oasett pris så bra är han. Pinsamnt att nån ville ta Strömberg ist! Ta en bra center om inte Otto skriver på.
Otto ska inte in oavsett pris, 70k/mån är rimligt.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

pulverapa skrev:
bastis7 skrev:Otto ska in oasett pris så bra är han. Pinsamnt att nån ville ta Strömberg ist! Ta en bra center om inte Otto skriver på.
Otto ska inte in oavsett pris, 70k/mån är rimligt.

Han är värd 100 också så bra är han. Dock så tror jag faktiskt 70 kan räcka denna gång.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Är besviken och skäms så klubbens vägnar att de så fult försökt utnyttja Ottossons lojalitet. De vet att han inte vill spela någon annanstans och ger honom därför ett sämre kontrakt än många andra motsvarande spelare. Ottosson har dessutom ingen agent och det vet DIF om.

Sen är såklart 70 000 ändå en hygglig hockeylön och Otto ångrar sig nog att han tackade nej till den. Men ni som sitter och jämför med knegarlöner jämför ju äpplen och päron. Jämför i stället med vad Linkan och Ölvestad tjänar. Jag har det inte på papper men kan närmast garantera att de tjänar över 100K. Vilket också Tomas Ros varit inne på på Twitter.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

jensa öhling skrev:Är besviken och skäms så klubbens vägnar att de så fult försökt utnyttja Ottossons lojalitet. De vet att han inte vill spela någon annanstans och ger honom därför ett sämre kontrakt än många andra motsvarande spelare. Ottosson har dessutom ingen agent och det vet DIF om.

Sen är såklart 70 000 ändå en hygglig hockeylön och Otto ångrar sig nog att han tackade nej till den. Men ni som sitter och jämför med knegarlöner jämför ju äpplen och päron. Jämför i stället med vad Linkan och Ölvestad tjänar. Jag har det inte på papper men kan närmast garantera att de tjänar över 100K. Vilket också Tomas Ros varit inne på på Twitter.
1+
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Om siffrorna i Aftonbladet stämmer så känns det lite märkligt att Otto tackade nej till 70.000 kr. Han vill ju spela i Djurgården och även om 70.000 förmodligen är en rejäl lönedumpning så känns det inte så tokigt i Allsvenskan. Det skulle dock vara intressant att se vad tex Bremberg och Ölvestad har som jämförelse. Man får inte heller glömma att han tackade nej till 70 i ett första skede i förhandlingen. Möjligen kunde det slutat där omkring i slutändan.

Tycker dock det är förjävligt att erbjuda honom dryga 40 lax om han redan tackat nej till 70. Det känns som ett hån. Har man inte råd med en spelare är det bättre att försöka avsluta det snyggt istället för att håna med en så låg lön. Vad är meningen att erbjuda dryga 40 om han tackade nej till 70?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

jensa öhling skrev:Är besviken och skäms så klubbens vägnar att de så fult försökt utnyttja Ottossons lojalitet. De vet att han inte vill spela någon annanstans och ger honom därför ett sämre kontrakt än många andra motsvarande spelare. Ottosson har dessutom ingen agent och det vet DIF om.

Du har förstått helt fel. Det är som Marie Hallman, jag och SirDIFalot m.fl. säger. Ottosson har inte fått ett sämre erbjudande än Ölvestad, men i och med att Ottosson troligtvis hade högre lön innan så blir/blev den procentuella sänkningen av lönen högre för Ottosson än för Ölvestad (som tydligen låg lägre marknadsmässigt än vad han borde gjort).

Varför kan inte alla som uttrycker sig i den soppan läsa på lite vad som sagts så att Ottosson eller DIF inte smutskastas helt felaktigt?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Husmusen skrev:Om siffrorna i Aftonbladet stämmer så känns det lite märkligt att Otto tackade nej till 70.000 kr. Han vill ju spela i Djurgården och även om 70.000 förmodligen är en rejäl lönedumpning så känns det inte så tokigt i Allsvenskan. Det skulle dock vara intressant att se vad tex Bremberg och Ölvestad har som jämförelse. Man får inte heller glömma att han tackade nej till 70 i ett första skede i förhandlingen. Möjligen kunde det slutat där omkring i slutändan.

Tycker dock det är förjävligt att erbjuda honom dryga 40 lax om han redan tackat nej till 70. Det känns som ett hån. Har man inte råd med en spelare är det bättre att försöka avsluta det snyggt istället för att håna med en så låg lön. Vad är meningen att erbjuda dryga 40 om han tackade nej till 70?
Han blev erbjuden 44.000 PLUS det som samlats in. Det står ingenstans att han blivit erbjuden 40k/mån.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det finner jag som extremt långsökt med tanke på DIFs budget.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lite OT:

Magiskt. Förstår inte folk att det är en sak med stommen och det är att den håller laget uppe. Med Otto, Fimpen, Linkan och Ölvestad har vi en stomme. Inte bestående av Sidney Crosby-talanger men erfarenhet av tuffa tider, mycket hockeykunnande och annat. Det kan vi inte köpa in i någon annan än Otto. Av den anledningen (bland andra) är han oumbärlig. Hockeylag är inte lego som vissa verkar tro. Här inne och i andra hockeylag (Malmö etc). Utan en rejäl stomme som stannar och gör det där hemska, otacksamma slitjobbet som inte glänser guld i varje byte blir det skit av allt. Vill ni ha bevis för detta? Ok. FBK. De har lyckats behålla och återskapa stommen i laget i 20 års tid (med lite svackor, men sällan djupa svackor).

Om vi inte får in Otto men signar en 20-23årig okänd är det ett, i mina ögon sett, katastrof.

Lite OT:

Vi har återigen ett ungt lag med 13 spelare födda på 90-talet i truppen. Det är vad som skrämmer mig mest, förutom att Otto skulle få sluta så här ovärdigt. Ungt lag = pannkaka. Det har vi sett bevis på i vår egen klubb, nyligen. Ett lag utan stark, mellanskiktsbesättning (vi har tre spelare som passar i mellanskiktet vad gäller ålder.. tre.) och kloka, rutinerade "old boys" (Otto, Fimpen, Ölvestad, Linkan)... Spännande. (Vi har 6 old boys, sju om Otto signar) Olycklig åldersstruktur, igen.

Hur som helst. Jag räds de tankegångar som går åt "Hockey är Lego" - det är vägen till ruinens brant. Otto behövs på flera plan, så är det tycker jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:

Ja, verkligen. Med tanke på Brembergs twitter-post häromdagen så ligger han knappast över 100k. Ölvestad ligger runt 70k/mån skulle jag gissa på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja, verkligen. Med tanke på Brembergs twitter-post häromdagen så ligger han knappast över 100k. Ölvestad ligger runt 70k/mån skulle jag gissa på.
Kan tänka mig att Linkan kan närma sig 100k om poängbonusar, uppflyttningsbonusar och annat kickar in fullt ut. Ölvestad låg under sitt marknadsvärde enligt mig ifjol och att han skulle gå ner hela 50% vore ganska otroligt. Men skulle gissa att han ligger i partierna 60-70k också. Och Fimpen på typ 50k.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fredrik Bremberg ?@fbremberg
Hoppas Otto och Dif löser detta nu, en stabil Otto behövs alltid i Dif #viskatillbakatillES
-

Undra om Linkan blivit slagen på Twitter-fingrarna även något högre höns? :)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror bonusarna är riktigt saftiga faktiskt, dvs typ sammantaget i närheten av vad stomspelarna skulle tjänat i ES. Antar det var ett krav för signatur i flera fall.
Skriv svar