Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Riderwall, Eklund o Widing erbjuds ej nya kontrakt i DIF enligt radio Stockholm.
Hann ej höra om det rörde Fimpen eller Oscar. Nyheten tagit från SVD tydligen.
Måste väl vara Fimpen, känns helt befängt om man skickar iväg Oscar nu när han börjar etablera/stabilisera sig på allvar i ES.

Känns ändå i hjärtat om Fimpen har gjort sitt i DIF-tröjan, han är en av få spelare genom åren som man verkligen litat på att han alltid gjort sitt yttersta i omgång efter omgång.
Men visst, oersättlig är han väl kanske inte....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Hittar det varken på SR eller SvD. Menmen. Trist med Fimpen förstås, korrekt med de två övriga.

Gerard Hanson till universitetshockey i USA:
http://www.miningjournal.net/page/conte ... l?nav=5010
http://eliteprospects.com/player.php?player=10390
Användarvisningsbild
PNY
Säsongskort: Ja

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av PNY »

Doyle skrev:Riderwall, Eklund o Widing erbjuds ej nya kontrakt i DIF enligt radio Stockholm. Ha nn ej höra om det rörde Fimpen eller Oscar. Nyheten tagit från SVD tydligen.
Eklund skulle enl inslaget flytta till Finland så det gäller väl Oscar.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Oscar Eklund var det som inte fick nytt kontrakt.

Känns jävligt märkligt, Oscar har tagit jättekliv de senaste säsongerna och det kändes verkligen som att han skulle kunna bli en trotjänare i DIF. Den enda anledningen jag kan se att han lämnar är väl antingen att han hade orimliga lönekrav eller ville testa på något nytt, troligtvis det senare.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Oscar Eklund var det som inte fick nytt kontrakt.

Känns jävligt märkligt, Oscar har tagit jättekliv de senaste säsongerna och det kändes verkligen som att han skulle kunna bli en trotjänare i DIF. Den enda anledningen jag kan se att han lämnar är väl antingen att han hade orimliga lönekrav eller ville testa på något nytt, troligtvis det senare.
Ja, det måste garanterat vara hans lönekrav som satt käppar i hjulet (eller då att han vill testa något annat). Tämligen oförstående ändå; tror inte han kan ha haft några gigantiska löneanspråk direkt...

Trist för DIF att tappa den enda backen från egna juniorverksamheten som man trodde skulle kunna bli en riktig långkörare i laget. Hyfast stabil utan att glänsa.

:|
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Det gäller att få in lite spelskickliga backar om man nu ska fortsätta med den här taktiken. Undra om Bombom kommer fortsätta, han var ju inte riktigt så bra som man trodde innan säsongen. Går Mario Kempes kontrakt ut?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Stocky skrev:Det gäller att få in lite spelskickliga backar om man nu ska fortsätta med den här taktiken. Undra om Bombom kommer fortsätta, han var ju inte riktigt så bra som man trodde innan säsongen. Går Mario Kempes kontrakt ut?
Kempe har kontrakt ett år till.

Tycker också det känns märkligt med Oscar Eklund. :(
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jag har hört från hyfsat trovärdiga källor att Oscar har blivit erbjuden ett nytt kontrakt.
Så antingen har han fått ett bättre erbjudande som DIF inte kan/vill matcha eller så vill han lämna av andra orsaker.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

AMMC skrev:

Jag har hört från hyfsat trovärdiga källor att Oscar har blivit erbjuden ett nytt kontrakt.

Så antingen har han fått ett bättre erbjudande som DIF inte kan/vill matcha eller så vill han lämna av andra orsaker.
Okej, då var det som jag trodde. Väldigt tråkigt att Oscar inte vill stanna i DIF, om nu så är fallet. Det är ju trots allt bara ett rykte.

Är det någon som har pappersupplagan av SvD? Jag hittar ingenting om det på deras hemsida.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

SvD dunsar ner på min hallmatta varje morgon.
Det är Janne Bengtsson som har skrivit en notis som fått rubriken "Widing får gå från Djurgården"
Notisen lyder: "Målvakten Stefan Ridderwall och anfallaren Daniel Widing spelar inte i Djurgården nästa säsong. Duon erbjuds inte nytt kontrakt. Backen Oscar Eklund flyttar också, till finska ligan. DIF förhandlar om en förlängning med forwarden Kristofer Ottosson och målvakten Mark Owuya."

Jag tror att det är så att han har sammanfattat de rykten som cirkulerar, det är inte direkt någon ny information. Bengtsson brukar ha ganska bra koll på DIF, tycker ändå att det är konstigt att rykten hamnar i en morgontidning, de brukar skriva att spelare kommer, förlänger eller går när det är klart och inte hålla på att spekulera och hålla igång rykteskvarnen som kvällspressen.

Hoppas fortfarande att Eklund stannar. Tycker att det skulle vara mycket märkligt om DIF släpper honom efter att ha trott på honom i så många år.

(För övrigt skriver Bengtsson att han tycker att Osten bör avgå.)

EDIT: Stavning.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Oscar kan lika gärna sticka, spelar liksom ingen roll. Väldigt intetsägande spelare. Tycker heller inte vi ska lägga allt för stora krafter på Staffan, han är ingen toppback och ofattbart seg i alla rörelser. Kluven när det gäller Bom Bom.

Fimpen kommer att stanna. Daniel Tjärnqvist ansluter.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Anderberg skrev:Oscar kan lika gärna sticka, spelar liksom ingen roll. Väldigt intetsägande spelare. Tycker heller inte vi ska lägga allt för stora krafter på Staffan, han är ingen toppback och ofattbart seg i alla rörelser. Kluven när det gäller Bom Bom.

ja, ska DIF framåt vilket vi alla tycker!! måste nog en viss spelartyp ut och andra upp(junisar)/in.

Om Kronwall spelar som han spelade de första matcherna i höstas så HELL YEAH.

Bombom, ibland, men ofta inte. Han har kostat alldeles för många poäng under säsongen för att det ska kännas bra. Jag lägger lite av k1-3 på hans bord också. Kan han spela som han gjorde i k4-6 så.. ja tack!

O. Eklund: Han behöver snäppa upp sig, ta för sig mer. Vi behöver hårda resoluta spelare. kan han det tycker jag att han är värd att behålla, men allt hänger väl på vad föreningen vill ha in, vilka pengar som krävs.

Jag ser fram emot att se verkliga källor berätta hur det ser ut. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Anderberg skrev:Oscar kan lika gärna sticka, spelar liksom ingen roll. Väldigt intetsägande spelare. Tycker heller inte vi ska lägga allt för stora krafter på Staffan, han är ingen toppback och ofattbart seg i alla rörelser. Kluven när det gäller Bom Bom.

Jag håller verkligen inte med. Oscar har varit riktigt stabil och man vet alltid vad man får av honom. Han är dessutom en egen produkt och dom är värdefulla och skall värnas om. Att ha en stadig stomme år till år istället för att bara byta dussinlirare varje säsong ska inte underskattas.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:

Jag håller verkligen inte med. Oscar har varit riktigt stabil och man vet alltid vad man får av honom. Han är dessutom en egen produkt och dom är värdefulla och skall värnas om. Att ha en stadig stomme år till år istället för att bara byta dussinlirare varje säsong ska inte underskattas.
Om Oscar fortsätter att utvecklas är han given, men jag förstår de som vill ha nytt istället - många vill ha stjärnor i laget, de som sett alldeles för många NHL-matcher och som drömmer om ett DIF-dream-team.

Jag är inte tillräckligt bra påläst på Oscar för att döma åt det ena eller andra hållet. Gut feeling säger att han är värd att satsa på.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Jag håller inte riktigt med när det gäller Oscar. Tycker att hans roll är en av de svåraste att ersätta under de ekonomiska förutsättningar som finns. Värvar man en etablerad ersättare blir det dyrare och letar man i samma prisklass så slutar det förmodligen med en chansning som mycket väl kan floppa (särskilt med den historik av backvärvningar som vi har). Oscar är en stabil spelare som utan att vara spektakulär ger truppen bredd. I mitt tycke den kanske viktigaste kategorin i ett lyckat lagbygge. Detta resonemang bygger såklart på att Oscar inte haft orimliga lönekrav, i så fall förstår jag att han får lämna.
Låst