Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
SVT text (notiser) skriver att Bremberg är betydligt närmre DIF nu än vad han var förut.
Känns lite positivt.
Känns lite positivt.
i
Vem har sagt att vi ska "gotta" oss åt Fernholm???Lucas skrev:Yupp yupp. Välkommen till trasiga knän klubben, har själv två pajade korsband (opererade ena idag). Att glädja sig åt skador, i fel tråd dessutom, är ganska lågt som sagt..Lee Harvey Oswald skrev:Säg till när det roliga börjar.sthlm_dif skrev:Off topic!
Detta berör inte vår silly season, men jag tycker i alla fall att det bör uppmärksammas!![]()
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5184150.ab
Har själv 2st trasiga knän, vet vad det innebär.
lhc ska vi försöka spöa på isen (även om det lär bli tufft nästa säsong), men att gotta sig åt andras skadeelände känns bara fattigt & fånigt, luktar mer Linköping om sånt uppträdande...
Inlägget kanske mer gick ut på att lhc kanske blir ett lite svagare defensivt lag, kanske ända fram till december som det stod i artikeln!!!
- Ritterwand
Ja inte är det mycket positivt i så fall. Det betyder förmodligen att de inte fått in pengar till uppgraderingar.isolerad skrev:SVT text (notiser) skriver att Bremberg är betydligt närmre DIF nu än vad han var förut.
Känns lite positivt.
Same procedure as last year, Madam? Same procedure as every year, James.
Stolpskott:
Att spela passiv ishockey behöver inte vara det samma som att vara taktiskt överlägsen. Jag tvivlar på att vi i sverige har uppfunnit något som inte gjorts i Kanada för länge, länge sen. De har ju trots allt ett försprång på ca 4 generationer när vi talar om professionell ishockey.
Hävelid, Magnus Johansson, Erik Andersson, Andreas Pihl, Teemu Alto, Calle Gunnarsson - dom verkar ha råd med en skadad landslagsman eller två...
Expressen skriver också om detta:isolerad skrev:SVT text (notiser) skriver att Bremberg är betydligt närmre DIF nu än vad han var förut.
Känns lite positivt.
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... f-kontrakt
2014-04-07, vad hände?
-
Låter bra angående Linkan, kommer få glädjetårar den dagen han stannar de vill jag lova!
Ritterwand:
Du har helt rätt där! Men jag tyckte att säsongen 06/07 då BÅG tog ut enbart dem bästa spelarna i Elitserien (Undantag Alexander Steen) och vi kom till semifinal var de va? Bevisade att ES håller relativt hög klass! Taktisk, och passiv kanske vi kan kalla den?
Ritterwand:
Du har helt rätt där! Men jag tyckte att säsongen 06/07 då BÅG tog ut enbart dem bästa spelarna i Elitserien (Undantag Alexander Steen) och vi kom till semifinal var de va? Bevisade att ES håller relativt hög klass! Taktisk, och passiv kanske vi kan kalla den?

Hoppas nu verkligen Bremberg skriver på, han behövs i vårat lagbygge. Nilsson har ju verkligen gjort ett bra vm och lär inte spela i Djurgården. =/
Hej då Eric Beaudoin.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5210484.ab
Och Modo har lagt ett bud som vi aldrig kommer att slå (om artikeln nu stämmer).
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... armarligan
400k/månaden bjuder Modo (om det nu stämmer).
I denna står det även längst ner (i kommentarerna från andra läsare) att FBK erbjuder 700k, men jag vägrar tro att det ligger sanning i det..
I vilket fall som helst tänker jag iaf sluta dagdrömma om Haydar :<
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5210484.ab
Och Modo har lagt ett bud som vi aldrig kommer att slå (om artikeln nu stämmer).
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... armarligan
400k/månaden bjuder Modo (om det nu stämmer).
I denna står det även längst ner (i kommentarerna från andra läsare) att FBK erbjuder 700k, men jag vägrar tro att det ligger sanning i det..
I vilket fall som helst tänker jag iaf sluta dagdrömma om Haydar :<
Synd att vi inte lyckades få hit Erik Beaudoin. Han hade nog varit en bra tillgång för oss kommande säsong, men det finns fler spelare av hans kaliber, så att det ska inte vara något problem att hitta någon som är lika bra eller bättre.
Sedan vad MODO gör inför deras kommande fiasko repris ska bli kul att se. Hoppas att de slänger ut riktigt mycket pengar och missar slutspel, det vore helt underbart. För övrigt så skulle jag gärna sett Haydar i DIF, men att vi inte skulle kunna bjuda lika mycket som andra klubbar är ju i alla fall inte direkt oväntat. Köpelaget Färjestad kommer säkert erbjuda honom ett kontrakt värt 600k i månaden inom kort, jag skulle inte ha blivit förvånad i alla fall.
Sedan vad MODO gör inför deras kommande fiasko repris ska bli kul att se. Hoppas att de slänger ut riktigt mycket pengar och missar slutspel, det vore helt underbart. För övrigt så skulle jag gärna sett Haydar i DIF, men att vi inte skulle kunna bjuda lika mycket som andra klubbar är ju i alla fall inte direkt oväntat. Köpelaget Färjestad kommer säkert erbjuda honom ett kontrakt värt 600k i månaden inom kort, jag skulle inte ha blivit förvånad i alla fall.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Ritterwand
Det finns väl inga lag som inte är "köpelag". Hur mycket jag än ogillar fbk så erkänner jag direkt att de är förbannat duktiga på att få ihop slagkraftiga lag år efter år.
Angående Haydar eller andra "namn" från AHL (som t.ex Krog).. det finns gott om mer eller mindre okända spelare där som aldrig provat på Europa som förmodligen skulle göra ett minst lika gott jobb till en betydligt lägre kostnad. Men eftersom DIF (och förmodligen alla andra elitserielag) inte scoutar i AHL så är det ju ett lotteri. Då jag följer Maple Leafs rätt mycket så får man se en del av deras farmarlagsspelare och några av deras AHL-killar tror jag skulle göra ett jättebra jobb i elitserien. Tim Stapleton och Jeremy Williams först och främst, men även Kris Newbury, Andre Deveaux.. eller varför inte den gamla kämpen Bates Battaglia.
Angående Haydar eller andra "namn" från AHL (som t.ex Krog).. det finns gott om mer eller mindre okända spelare där som aldrig provat på Europa som förmodligen skulle göra ett minst lika gott jobb till en betydligt lägre kostnad. Men eftersom DIF (och förmodligen alla andra elitserielag) inte scoutar i AHL så är det ju ett lotteri. Då jag följer Maple Leafs rätt mycket så får man se en del av deras farmarlagsspelare och några av deras AHL-killar tror jag skulle göra ett jättebra jobb i elitserien. Tim Stapleton och Jeremy Williams först och främst, men även Kris Newbury, Andre Deveaux.. eller varför inte den gamla kämpen Bates Battaglia.
-
Känns dock inte som DIF kommer satsa på transatlanter iår för att dem skall leda vårt lag. Jag tycker absolut att Janis Sprukts som jag följde i Lettlands VM, var grymt bra och intressant. Med sitt stora hydda tar han sig in på mål (Som han gör mycket gärna) och därav blir det mycket mål. En sådan spelare som DIF saknar i nuläget, som visar vilja VARJE match. Och givetvis så är det inte det enda han är bra på utan tekniken och skottet är också fullgoda.
Men, man sitter väl och väntar på underskriften ifrån någon 20-25 åring som gjort ganska hyfsat med poäng i Allsvenskan.
Men, man sitter väl och väntar på underskriften ifrån någon 20-25 åring som gjort ganska hyfsat med poäng i Allsvenskan.
Ska tydligen vara svindyr. Så tyvärr, men nog en spelare som passar in.DIFDIF skrev:På väg till sverige..Något för DIF?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3230
Han känns inte som en spelare som kan lyfta Djurgården. Han producerar en hel del i den finska ligan, vilket han förmodligen även skulle ha gjort i Elitserien. Men han lär ju kräva rätt så mycket pengar för att spela i Sverige, så att jag tycker inte han ser direkt lockande ut. Om vi ska förstärka ska det vara någon som konstant producerar.robin_dif skrev:Ska tydligen vara svindyr. Så tyvärr, men nog en spelare som passar in.DIFDIF skrev:På väg till sverige..Något för DIF?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3230
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården