Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Må Modo krossa SSK ikväll.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Eftersom det mesta tyder på att det blir minst ett år till i HA så är man tacksam över att det är Brynäs eller Malmö som kommer ner. Inga stora pengar i någon av klubbarna jämfört med om Hv skulle åkt ner.
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Skillnaden på oss och andra lag är att vi oftast hamnar i hörnen medan Modo/Björklöven/Mora och till viss del även ssk blixtrar i anfallsspelet. Pucken går fortare från egen zon och man fyller på in på mål. Vi hamnar långt ut vid sargen vid ingångarna och får nästan alltid vända upp och tävla utmed sargerna istället för snabba avslut.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev: 2023-03-08 17:38:04 Må Modo krossa SSK ikväll.
Inte ens nära. Ssk är mycket bättre....
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Modo 8 skott på två perioder. Något är det som inte stämmer med Modo längre som det gjorde så bra innan. De skulle nog inte ha fyllt på med massa spelare när det gick bra, de har värvat sönder laget och tappat all typ av kemi.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Modo har ju gått ner sig så sjukt mycket. Skulle inte bli förvånad om dom åker i kvarten mot typ Almtuna.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

Nu leder dom iaf. Bra för DIF😃
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Antijinxen fungerade.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

Skoj, hoppet lever. Blir det lite spänning på fredagskvällen.
Dusinator

Säsongen 22/23

Inlägg av Dusinator »

Modo drog på sig matchstraff för cross checking. Nån som sett? Fult? Är ju inte direkt förvånad…
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Dju skrev: 2023-03-08 15:38:26
m0ng00se skrev: 2023-03-08 13:22:09
brukar sällan vara klappa klapp och skönspel som vinner slutspelsmatcherna. Mina 5 nycklar till ett lyckat slutspel.

1. en målis som står på huvvet. Kommer Lindbom upp i den nivån vi har vant oss vid så känns det stabilt. Dipp i januari men februari och framåt har Lindbom vart gryyym. betyg just nu: 5 av 5 mungos

2. BP och PP. Domarna brukar kunna ha en lliiite mer tolerant nivå så kan man hitta den nivån å inte ta några onödiga utvisningar samt ta till vara dom lägen vi får i PP på ett bra sätt, så är det ju ett grymt vapen. BP:t kan snäppas upp nått snäpp. PP ligger på 30% senaste 10 matcherna. helt ok. betyg just nu: 3.5 av 5 mungos

3. vinn kamperna. sarghörnen, framför mål, Hårt, resolut. ligg nära och stör skotten. här tycker jag vi varit lite väl veka många gånger. Hoppas på att vi snäpper upp kampspelet i slutspelet. betyg just nu: 3 av 5 mungos

4. trafik, kamp och skott på/mot mål. Tar hellre fem studdsmål än ett klapp klapp mål. Har varit OK nu på slutet. Elliot, Liss, Danielsson mfl har vassa skott. betyg just nu: 4 av 5 mungos

5. minimera misstagen och hålla uppe lägsta nivån. spela kompakt och mal ner dom. Inget naivt juniorspel med 50/50 pinchningar osv. Har blivit mycket bättre senaste macherna. Tror inget lag kommer äga enhel match från start till mål i 60 minuter men kan vi hålla oss ovanför vattenytan de gånger vi tappar det och inte totalt haverera till Hönsgården IF så har vi mycket vunnet. Mitt stora frågetecken. betyg just nu: 2.5 av 5 mungos
Bra resonerat tycker jag.

Gällande #2 och domarna - så tycker jag att de matcher som domarna gått upp (en aning) i nivå och inte tar helt korkade och spelförstörande utvisningar under kamp, så ligger vi på en bra nivå.

Anser ändå att många av utvisningarna som vi har fått mot oss är situationer som jag har extremt svårt att se domaren ta under slutspel.
Det är väl också något dom jobbar med från domarhåll as we speak - ser till att höja nivån till slutspel.

Bara att hoppas att dom gör ett bra jobb och höjer nivån, så har vi helt klart rutinerade spelare som kan vinna mycket mark på det mentala planet under matchserier också.
Riktigt bra surr.
1. Vi har seriens absolut bästa målvakt. Här har vi övertaget direkt.
2. Svårt. Många lag som är skickliga här. Inte minst Löven känns sylvassa. Kan mycket väl bli här det avgörs.
3. Forumet surrar om att vi har laget som kommer lyfta i slutspel. Jag tror inte vi har mer än andra lag att komma med här. Vårt emblem gör inte saken bättre. Alla kommer älska att möta just oss.
4.Snarlik nr 3. Men kan Brodin vakna till och leda vägen har vi ju en hel del skills som kan visa vägen här.
5. Här har väl Garpen sitt nummer. Har satt en prägel av m00ng00se’s så väl beskrivna nr 5. Osexigt, håll folk utanför, marginaler , håll 3:an jävligt högt, försvar är bättre än anfall, spela blad mot blad.

Btw, Löven kommer enkelt städa av SSK. Tror däremot Östersund blir för svåra för vårt formstarka(?) lag.
Vi slutar plats 5 i år.
En tabell ljuger aldrig. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 22/23

Inlägg av Henkos »

Dusinator skrev: 2023-03-08 21:41:53 Modo drog på sig matchstraff för cross checking. Nån som sett? Fult? Är ju inte direkt förvånad…
Riktigt fult, rakt över munnen helt oprovocerat. Borde väl bli en 2-3 matcher åtminstone kan jag tycka.
Petsson

Säsongen 22/23

Inlägg av Petsson »

.
Senast redigerad av Petsson den 2023-03-10 11:01:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-03-08 21:43:42
Dju skrev: 2023-03-08 15:38:26
m0ng00se skrev: 2023-03-08 13:22:09
brukar sällan vara klappa klapp och skönspel som vinner slutspelsmatcherna. Mina 5 nycklar till ett lyckat slutspel.

1. en målis som står på huvvet. Kommer Lindbom upp i den nivån vi har vant oss vid så känns det stabilt. Dipp i januari men februari och framåt har Lindbom vart gryyym. betyg just nu: 5 av 5 mungos

2. BP och PP. Domarna brukar kunna ha en lliiite mer tolerant nivå så kan man hitta den nivån å inte ta några onödiga utvisningar samt ta till vara dom lägen vi får i PP på ett bra sätt, så är det ju ett grymt vapen. BP:t kan snäppas upp nått snäpp. PP ligger på 30% senaste 10 matcherna. helt ok. betyg just nu: 3.5 av 5 mungos

3. vinn kamperna. sarghörnen, framför mål, Hårt, resolut. ligg nära och stör skotten. här tycker jag vi varit lite väl veka många gånger. Hoppas på att vi snäpper upp kampspelet i slutspelet. betyg just nu: 3 av 5 mungos

4. trafik, kamp och skott på/mot mål. Tar hellre fem studdsmål än ett klapp klapp mål. Har varit OK nu på slutet. Elliot, Liss, Danielsson mfl har vassa skott. betyg just nu: 4 av 5 mungos

5. minimera misstagen och hålla uppe lägsta nivån. spela kompakt och mal ner dom. Inget naivt juniorspel med 50/50 pinchningar osv. Har blivit mycket bättre senaste macherna. Tror inget lag kommer äga enhel match från start till mål i 60 minuter men kan vi hålla oss ovanför vattenytan de gånger vi tappar det och inte totalt haverera till Hönsgården IF så har vi mycket vunnet. Mitt stora frågetecken. betyg just nu: 2.5 av 5 mungos
Bra resonerat tycker jag.

Gällande #2 och domarna - så tycker jag att de matcher som domarna gått upp (en aning) i nivå och inte tar helt korkade och spelförstörande utvisningar under kamp, så ligger vi på en bra nivå.

Anser ändå att många av utvisningarna som vi har fått mot oss är situationer som jag har extremt svårt att se domaren ta under slutspel.
Det är väl också något dom jobbar med från domarhåll as we speak - ser till att höja nivån till slutspel.

Bara att hoppas att dom gör ett bra jobb och höjer nivån, så har vi helt klart rutinerade spelare som kan vinna mycket mark på det mentala planet under matchserier också.
Riktigt bra surr.
1. Vi har seriens absolut bästa målvakt. Här har vi övertaget direkt.
2. Svårt. Många lag som är skickliga här. Inte minst Löven känns sylvassa. Kan mycket väl bli här det avgörs.
3. Forumet surrar om att vi har laget som kommer lyfta i slutspel. Jag tror inte vi har mer än andra lag att komma med här. Vårt emblem gör inte saken bättre. Alla kommer älska att möta just oss.
4.Snarlik nr 3. Men kan Brodin vakna till och leda vägen har vi ju en hel del skills som kan visa vägen här.
5. Här har väl Garpen sitt nummer. Har satt en prägel av m00ng00se’s så väl beskrivna nr 5. Osexigt, håll folk utanför, marginaler , håll 3:an jävligt högt, försvar är bättre än anfall, spela blad mot blad.

Btw, Löven kommer enkelt städa av SSK. Tror däremot Östersund blir för svåra för vårt formstarka(?) lag.
Vi slutar plats 5 i år.
En tabell ljuger aldrig. :wink:
DIF har varit mycket högre upp i denna tabell om man inte hade haft så mycket skadeproblem så denna tabell talar inte riktigt sanning. Med ett fullt lag så är man mycket bättre än både SSK och Mora och är minst lika bra som Modo och Björklöven.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Formsvaga(?) Modo städade av förstaperioden med 4-0 och 19-3 i skott.
Så fort Löven börjat få upp hopp om förstaplatsen trampar de bara lite på gaspedalen.
Modo blir laget att försöka slå.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar