EspenK skrev: ↑2021-04-18 17:36:13
Nu behöver det komma några trevliga nyheter!
Bara trista besked hittills. Tom Wandell är en personlig favorit. Inte offensivt men defensivt. Vilken tillgång.
Rädd att samtliga som lämnar ersätts av sämre versioner. Ingman tex. Riktigt dålig back. Fattar inte vad vi ser i honom.
Ingman är en helt ok tvåvägsback. Brynäs borde matchat honom mer än sopor som Kristofer Berglund, Andersén eller Nyberg.
Nyberg är klasser bättre. Andersen är det vanligen, men har precis som Bertilsson varit stabbiga emellanåt.
Hoppas fortfarande att Ingman bara är ett rykte. Fullständigt katastrofal värvning!
En ny Fagerudd/Deilert.
Något som är katastrof är om man tänker att en fladderback som inte ens platsar i Brynäs ska ersätta en stabil attitydspelare i Jesper Pettersson. Men jag blir inte förvånad om Jocke tänker ungefär så.
Bara trista besked hittills. Tom Wandell är en personlig favorit. Inte offensivt men defensivt. Vilken tillgång.
Rädd att samtliga som lämnar ersätts av sämre versioner. Ingman tex. Riktigt dålig back. Fattar inte vad vi ser i honom.
Ingman är en helt ok tvåvägsback. Brynäs borde matchat honom mer än sopor som Kristofer Berglund, Andersén eller Nyberg.
Nyberg är klasser bättre. Andersen är det vanligen, men har precis som Bertilsson varit stabbiga emellanåt.
Hoppas fortfarande att Ingman bara är ett rykte. Fullständigt katastrofal värvning!
En ny Fagerudd/Deilert.
Något som är katastrof är om man tänker att en fladderback som inte ens platsar i Brynäs ska ersätta en stabil attitydspelare i Jesper Pettersson. Men jag blir inte förvånad om Jocke tänker ungefär så.
Dessutom petad av Peter Andersson som tidigare i Malmö byggt ett av seriens absolut bästa försvar. Han kan defensiv med andra ord. Plockas in en ny tränare i Bom Bom som också kan en del ishockey. Petad även där! Undrar vad Jocke skulle kunna se som inte Brynäs egna tränare märkt än.
En ny Fagerudd/Deilert.
Dessutom petad av Peter Andersson som tidigare i Malmö byggt ett av seriens absolut bästa försvar. Hìan kan defensiv med andra ord. Plockas in en ny tränare i Bom Bom som också kan en del ishockey. Petad även där! Undrar vad Jocke skulle kunna se som inte Brynäs egna tränare märkt än.
Kan vi inte en gång för alla avliva myten att Peter Andersson bygger bra försvar. Under tiden i Malmö så släppte Malmö till näst mest skott av alla totalt och näst mest skott i skottsektorn. Han hade väl mest turen att ha seriens bästa målvakt(Alsenfelt) i laget. Brynäs i år så släppte de till mest skott totalt och i skottsektorn. Jag skulle säga att Peter Andersson nog är en av seriens sämsta tränare defensivt.
Vad säger ni, är det något från HV71 som vore en no brainer att plocka om chansen uppstod? Tycker att det känns ovanligt skralt på den fronten för att ändå vara ett etablerat lag som åker ur, vi snackar ju inte om KHK direkt. Martinsson och Kinnvall är förstås attraktiva, men jag behåller hellre Nardella. Wedin kanske vore en lagom dyr lösning som LW1 om vi till exempel lyckas behålla både Wille och Dick, men går vi mot en tydligare spets i topp 6 och lägger press på Wille att bära LW2 vill jag se någon av 50p-kaliber. Emil Johansson har haft en kämpig säsong och hade kunnat vara en perfect match som D6-7 om vi saknat bredd på backsidan och han velat stadga upp karriären i en bekant miljö, men det behovet har vi inte.
Härligt med Brynässeger. En revansch för 2010, sent omsider. Har dessutom svårt att se att BIF kommer att komma väl rustade till nästa säsong. De blöder ekonomiskt. Hoppas Björklöven kommer upp också, så har vi en chans att överleva nästa säsong också.
Puckey skrev: ↑2021-04-18 20:05:25
Vad säger ni, är det något från HV71 som vore en no brainer att plocka om chansen uppstod? Tycker att det känns ovanligt skralt på den fronten för att ändå vara ett etablerat lag som åker ur, vi snackar ju inte om KHK direkt. Martinsson och Kinnvall är förstås attraktiva, men jag behåller hellre Nardella. Wedin kanske vore en lagom dyr lösning som LW1 om vi till exempel lyckas behålla både Wille och Dick, men går vi mot en tydligare spets i topp 6 och lägger press på Wille att bära LW2 vill jag se någon av 50p-kaliber. Emil Johansson har haft en kämpig säsong och hade kunnat vara en perfect match som D6-7 om vi saknat bredd på backsidan och han velat stadga upp karriären i en bekant miljö, men det behovet har vi inte.
Nä, inte mycket till smörgårsbord i år inte.
Kinnvall ska till NHL och Martinsson till KHL. Jag skulle gärna se Zion Nybeck(jag tror han stannar dock) och/eller Fredrik Forsberg.
Wedin tror jag drar till Timrå om de går upp annars tippar jag på utomlands på honom också.
Wedin och Forsberg är drömvärvningar, men tror inte att någon av dem hamnar hos oss. Wedin söker sig nog till KHL/NLA eller till Timrå om de kommer upp.
Wedin är för bra och dyr för oss. Inte en chans att han väljer att gå hit. Han lär välja bland lag som kan betala bra och som inte bara pratar om att vinna utan faktiskt siktar på det.
Men oj vad bra han här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-18 21:15:12
Wedin är för bra och dyr för oss. Inte en chans att han väljer att gå hit. Han lär välja bland lag som kan betala bra och som inte bara pratar om att vinna utan faktiskt siktar på det.
Men oj vad bra han här.
Intressant vad detta måste göra med löneläget i SHL. HV71 med stor budget ute, Brynäs ekonomi måste vara riktigt risigt och måste hålla igen nästa år (nu är dom nog korkade nog att inte göra det). Sedan har Oskarshamn och Malmö liten budget att röra sig på och upp med Björklöven eller Timrå som också borde ha stora begränsningar. Så vi kanske kommer kunna lägga oss topp-8 lönemässigt nästa säsong.
Nu får de lära sig lite ödmjukhet i Hv. På tiden! Men oj vad jag lider med dem. Ångesten känns igen.
Tar som sagt gärna Törngren. Wedin är ju självklart, men naturligtvis otänkbart för oss. Skulle inte förvåna mig om Jocke plockar in Emil Johansson dock. En extremt begränsad back som ser ut som han åker mycket eftersom benen rör sig intensivt. Korta snabba alibiskär. En Jocke-back! Kan lika gärna behålla Norell i så fall.
Forsberg har ett bra skott, men i övrigt? Nja säger jag. Halvtaskig attityd på något sätt.
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-18 21:15:12
Men oj vad bra han här.
Därför han gick till HV?
Ja, de betalade riktigt bra. Och har haft lönebudget för guld i över 15 års tid.
Tagit ett par guld mer än oss under den perioden också.
Så, inte många går till Djurgården för att vi är en vinnande klubb, tyvärr.
Och inte för att vi betalar bra heller, tyvärr.
Upp till oss som klubb ifall vi vill ändra på det. Senaste åren har det bara pratats om att vi ska bli en toppklubb.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm