Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av Caveman »

Praetori skrev:
albatross skrev: Att komma trea i målvaktsligan trots våra värdelösa backar är en bragd. I vilket annat lag som helst med normala backar hade han vunnit målvaktsligan
Har du ens insett hur mycket energi som laget tvingats lägga var och varannan match på att rensa upp efter Chets returer? Ibland har det lagt sig som någon psykotisk dimma över hela den defensiva laginsatsen och givit motståndarna hur mycket yta som helst kring vår egen blå. Hela jävla laget trängs kring buren för att vår käre kanadick favoriserar att jobba med skydden längs isen trots sin ringa längd. För att kompensera så måste han hålla sig jävligt upprätt och det har han drillats hårt att göra genom åren men det ger honom noll flexibilitet eller möjlighet att få fatt i pucken.
Det finns en anledning till att han inte fick förtroendet som förstekeeper i JVM och att det gått utåt sedan dess. Han utvecklas i fel riktning och har fastnat i en spelstil som väldigt få lag är trygga med.
skitsnack.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev: T.o.m topplag i Allsvenskan har kommenterat Chet, en av seriens bästa målvakter har motståndrna sagt.

Du har jagat Chet hela säsongen samtidigt som du försökt lura i folk att Adam skulle vara bättre attha i mål, du kanske är släkt med Adam?

Chet har efter en trevande inledning (omställning) i serien varit grym, en av seriens bästa målvakter.

Han var inte lika stabil i playoff, men som jag tidigare sagt med backar som Erik och Timmy som skymmer Chet mer än vad motståndarna gör så är det inte lätt.
Har aldrig sagt att Adam är en bättre keeper än Chet. Adam har däremot vissa andra kvalitéer i sin spelstil som passar oss bättre.
Jag var grymt positiv till Chet i början och trodde verkligen att han kunde vara den målvaktsfrälsare som vi letat efter. Nu är jag grymt skeptisk, speciellt i förhållande till att han är dyr. Vi behöver inte en keeper som fixar 96% i ena matchen och 65% i en annan utan i så fall hellre en som klarar 90% konstant, speciellt nu när vi har juniorer som backar.
Veteranbackar och juniorkeeper eller veterankeeper och juniorbackar, det går inte att kombinera.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Praetori skrev:
albatross skrev: Att komma trea i målvaktsligan trots våra värdelösa backar är en bragd. I vilket annat lag som helst med normala backar hade han vunnit målvaktsligan
Har du ens insett hur mycket energi som laget tvingats lägga var och varannan match på att rensa upp efter Chets returer? Ibland har det lagt sig som någon psykotisk dimma över hela den defensiva laginsatsen och givit motståndarna hur mycket yta som helst kring vår egen blå. Hela jävla laget trängs kring buren för att vår käre kanadick favoriserar att jobba med skydden längs isen trots sin ringa längd. För att kompensera så måste han hålla sig jävligt upprätt och det har han drillats hårt att göra genom åren men det ger honom noll flexibilitet eller möjlighet att få fatt i pucken.
Det finns en anledning till att han inte fick förtroendet som förstekeeper i JVM och att det gått utåt sedan dess. Han utvecklas i fel riktning och har fastnat i en spelstil som väldigt få lag är trygga med.
Ja, för det är ju verkligen hans längd som är problemet. Jisses...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Adam är kass.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Praetori skrev:
Caveman skrev: T.o.m topplag i Allsvenskan har kommenterat Chet, en av seriens bästa målvakter har motståndrna sagt.

Du har jagat Chet hela säsongen samtidigt som du försökt lura i folk att Adam skulle vara bättre attha i mål, du kanske är släkt med Adam?

Chet har efter en trevande inledning (omställning) i serien varit grym, en av seriens bästa målvakter.

Han var inte lika stabil i playoff, men som jag tidigare sagt med backar som Erik och Timmy som skymmer Chet mer än vad motståndarna gör så är det inte lätt.
Har aldrig sagt att Adam är en bättre keeper än Chet. Adam har däremot vissa andra kvalitéer i sin spelstil som passar oss bättre.
Jag var grymt positiv till Chet i början och trodde verkligen att han kunde vara den målvaktsfrälsare som vi letat efter. Nu är jag grymt skeptisk, speciellt i förhållande till att han är dyr. Vi behöver inte en keeper som fixar 96% i ena matchen och 65% i en annan utan i så fall hellre en som klarar 90% konstant, speciellt nu när vi har juniorer som backar.
Veteranbackar och juniorkeeper eller veterankeeper och juniorbackar, det går inte att kombinera.
OK,

jag tycker att Adam har haft fel spelstil för DIF. Han har knappast aldrig koll på vad pucken befinner sig, han sätter sig ner på knä, sedan så verkar det som om han hoppas att puckarna ska studsa mot bröstplattan, gör dom det så har han ingen som helst kontroll över returen. Han saknar pondus, spelsinne, en 2:a målvakt i Allsvenskan, det kanske är hans nivå.

Sedan så är jag mindre nöjd med Chets spel i playoff, men jag tror inte ens Marty hade glänst med ett sådant uselt försvarspel.
albatross

Inlägg av albatross »

Praetori skrev:

Det är snittet över hela säsongen som är det viktiga. Oavsett spelstil så har han tagit mer än 91 % av puckarna och det är det enda som räknas. Antal skott han får på sig är backarnas ansvar. Däremot håller jag med om att det inte fungerar med juniorbackar. De skiter ner sig i varenda viktig match
Praetori

Inlägg av Praetori »

Metal Machine skrev: Ja, för det är ju verkligen hans längd som är problemet. Jisses...
Suck nej det är inte längden som är problemet men hans spelstil är en konsekvens av längd och storlek generellt.
Ju mindre en keeper är desto hårdare är drillningen att hålla upp överkroppen. Chet kan bli riktigt GRYM men han behöver jobba mer på sin egen unika spelstil och jag tror inte att Djurgården passar för fem öre för det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Praetori skrev:
Metal Machine skrev: Ja, för det är ju verkligen hans längd som är problemet. Jisses...
Suck nej det är inte längden som är problemet men hans spelstil är en konsekvens av längd och storlek generellt.
Ju mindre en keeper är desto hårdare är drillningen att hålla upp överkroppen. Chet kan bli riktigt GRYM men han behöver jobba mer på sin egen unika spelstil och jag tror inte att Djurgården passar för fem öre för det.
Men herregud! Chet är väl ingen liten målvakt? Han är, enligt tillgänglig statistik, EN cm kortare än Owuya. Läs på lite!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev:
OK,

jag tycker att Adam har haft fel spelstil för DIF. Han har knappast aldrig koll på vad pucken befinner sig, han sätter sig ner på knä, sedan så verkar det som om han hoppas att puckarna ska studsa mot bröstplattan, gör dom det så har han ingen som helst kontroll över returen. Han saknar pondus, spelsinne, en 2:a målvakt i Allsvenskan, det kanske är hans nivå.

Sedan så är jag mindre nöjd med Chets spel i playoff, men jag tror inte ens Marty hade glänst med ett sådant uselt försvarspel.
Adam har fått jävligt lite speltid i jämförelse. Han är ju inte direkt någon veteran som kan komma in i tredje och spika igen på erfarenhet.

Jag tycker inte Adam är någon förstekeeper heller men om det står mellan en dyr Chet och en billig Adam så vet jag ju lätt vad jag skulle välja. Hellre att i så fall lägga de pengarna på en bra backbas som kan styra det defensiva spelet och göra farligheter till enklare skott som valfri målvakt får lättare att ta hand om.
Att behålla Chet i kassen med välmenande returer ut i banan där förvirrade backar kommer som pucktvåa är inget bra alternativ.
Metal Machine skrev: Men herregud! Chet är väl ingen liten målvakt? Han är, enligt tillgänglig statistik, EN cm kortare än Owuya. Läs på lite!
Nej han är inte jätteliten men han är ingen bjässe heller och under medellängd för moderna keepers från Kanada (och det är här skon klämmer). Den tillgängliga statistiken gällande hans vikt lär knappast stämma om man jämför honom med andra målvakter i Allsvenskan och Elitserien (eller så har han världens massivaste benstomme).
Chet spelar som kortare målvakter gör men utan samma rörlighet flexibilitet som Europeiskt fostrade målvakter.
Om det beror på att han under sin tidiga hockeydrillning låg under optimal storlek och därför anammat en sådan spelstil eller om det beror på någon övernitisk målvaktstränare på andra sidan dammen har jag ingen aning om men det är ingen big-rink målvakt som passar för ett defensivt vrak som DIF.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Bort med Challe. Det känns bara fel. Tyvärr.

Bort med hela jävla trötta styrelsen.

In med nytt. Även ny huvudtränare. Någon med mer erfarenhet och struktur.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFference skrev:Bort med Challe. Det känns bara fel. Tyvärr.

Förslag?

Själv skulle jag kunna tänka mig Slavomir Lener om han tröttnat på Tjeckien.
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Challe Berglund

Inlägg av DIFference »

Praetori skrev:

Förslag?

Lückner kanske? Erfaren. Lugn. Metodisk. Har generellt dålig koll på tränare.
Eller Micke Johansson? Fast känns som vi behöver någon utifrpn nu. Inte mer inavel kanske.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIFference skrev:
Praetori skrev:

Förslag?

Eller Micke Johansson? Fast känns som vi behöver någon utifrpn nu. Inte mer inavel kanske.
Om Tony Zabel får sparken för Micke Johansson kan vi ju lika gärna lägga ner den här klubben.
Avgå Jocke.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFference skrev:
Praetori skrev:

Förslag?

Nån gammal räv borde man kunna hitta. Nu lär det vara omöjligt men Sudden skulle ju vara kung att ha tillhands någonstans i föreningen, gärna i båset som mental pådrivare.
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Re: Challe Berglund

Inlägg av DIFference »

B.I.B.A skrev:
DIFference skrev:
Praetori skrev:

Förslag?

Om Tony Zabel får sparken för Micke Johansson kan vi ju lika gärna lägga ner den här klubben.
Jag påpekade att jag har dålig koll på tränare. Men tycker absolut vi ska ta in någon extern huvudtränare. Det behöver röras om och sedan bli lite strukturerat.
Skriv svar