Skadetråden
Re: Skadetråden
Så han är väl tillbaka till Kvalserien antar jag!
Japp på is idag alltså, men i kommentarerna så skriver han att det dröjer ett par veckor till spel, när börjar kvalserien?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då missar han ju PO och efter det kan det vara över för vår del.ciirree skrev:Japp på is idag alltså, men i kommentarerna så skriver han att det dröjer ett par veckor till spel, när börjar kvalserien?
Tråkigt besked, hade hoppats på en snabbare comeback.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Riktigt tråkigt. Får hoppas att det går snabbare än beräknat.
Är det bekräftat att Holm missar resten av säsongen?
- minalman
- Säsongskort: Ja
Falk har uttänjt ledband i knät sedan Oskarshamn och tillfrisknandet har stått still. Kommer börja träna fullt i morgon. Källa: Han själv.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Skadetråden
Inte vad jag vet. Några veckor hörde jag först men sen har jag inte hört nåt mer!kaminor skrev:Är det bekräftat att Holm missar resten av säsongen?
Har någon nån info angående Sören? Saknar hans speed på isen...
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... lning.html
Nyman beskrev backläget så här – bland de som inte var med:
Nils Andersson, bruten tumme, rehab
Philip Holm, nyckelbenet, rehab, missar troligtvis resten av säsongen
Timmy Pettersson, småskada
Alexander Falk, småskada
David Lidström, sjuk visade det sig på lördagen
[...]
Apropå skador så saknades även Marcus Sörensen. ”En smäll och en lättare skada som han fick senast” blev beskedet där.
Ojdå, det var mer än jag hade hört! Fan.
Jag blir fan förbannad. Varför får vi ingen som helst information om hur skadeläget ser ut? Vad är det med Sörensen? Han har missat tre raka matcher?
- Andy
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Skadetråden
Som jag skrev den 14 februari i denna tråd, direkt efter Almtunamatchen, så ser det ut som om Philip missar resten av säsongen. Även om han läker ihop fint så lär det bli en del rehab och ta lite tid innan han i alla fall kan gå för fullt. Sålunda ska vi inte räkna med honom i kvalserien. Kommer han tillbaks, vilket man alltid kan hoppas på, så får det betraktas som en bonus.ciirree skrev:Inte vad jag vet. Några veckor hörde jag först men sen har jag inte hört nåt mer!kaminor skrev:Är det bekräftat att Holm missar resten av säsongen?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Sörensen är borta på obestämd tid p g a överkroppsskada och är från dag till dag hur han mår och kan belasta, men jag hade inte räknat med honom dom närmsta matcherna i a f.Sjöwall skrev:Jag blir fan förbannad. Varför får vi ingen som helst information om hur skadeläget ser ut? Vad är det med Sörensen? Han har missat tre raka matcher?
OK - Enligt Marie Hallman är det ljumskarna?! Vad stämmer egentligen? Var kommer din info från?Tuzzen skrev:Sörensen är borta på obestämd tid p g a överkroppsskada och är från dag till dag hur han mår och kan belasta, men jag hade inte räknat med honom dom närmsta matcherna i a f.Sjöwall skrev:Jag blir fan förbannad. Varför får vi ingen som helst information om hur skadeläget ser ut? Vad är det med Sörensen? Han har missat tre raka matcher?