Tolkar detsamma. Klagar någon på att du står upp så frågar man bara varför denne person köpt billiga biljetter på AKTIV sittplats.Mash skrev:Sektionen heter aktivsittplats - Du har rätt att sitta och du har rätt att stå i min mening. Enda gånger jag sitter är vid periodpauserna. Hade gnäll förra säsongen bakom mig men dom personerna tycks vara borta nu.pulverapa skrev:Vad är det som gäller på AS egentligen... Får man stå en hel match på AS?
Blev ett jäkla liv på AS för att de längst fram stod upp och vägrade sätta sig ner så ingen bakom såg någonting. De stod upp på uppvärmning, de stod upp vid entré, de stod upp i box play. Ja, de stod väl uppe hela första perioden innan de gick. "Detta är AS, så här får man stå upp" sa de. Gick så långt så att folk började kalla varandra för tjockisar och allt möjligt. Väldigt märklig situation.
Sen är det väl inte så stor skillnad att flytta sig till klacken om det nu gnälls. Stå upp när det behövs, sitt ner när du inte orkar stå. Så jag tolkar sektionen.
Frågetråden
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Frågetråden
DIF!
- -daniel-
Jag såg småbarn som började gråta på övre pga den hetska stämningen angående att stå / sitta frågan...trevligt att Djurgårdare beter sig civiliserat. 

- Daniel942
Idioter som klagar på att folk står upp då. Tröttmössor.-daniel- skrev:Jag såg småbarn som började gråta på övre pga den hetska stämningen angående att stå / sitta frågan...trevligt att Djurgårdare beter sig civiliserat.
DIF!
- -daniel-
Ja, jävligt idiotiskt och förbannat onödigt.Daniel942 skrev:Idioter som klagar på att folk står upp då. Tröttmössor.-daniel- skrev:Jag såg småbarn som började gråta på övre pga den hetska stämningen angående att stå / sitta frågan...trevligt att Djurgårdare beter sig civiliserat.
Verkar som mycket går Djurgårdens IFs väg nu. Fuck me...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Aktiv sittplats är just det som det heter, sitt om du vill. Ställ dig upp när det hettar till och behövs.
Såg också incidenten. Tycker det e larvigt agerande från båda sidor... Men framförallt dom som gnällde. Kändes som att det var väldigt många som köpt biljetter där just pga att det var billiga "sittplatsbiljetter" för egen del så var det ganska skönt att sitta en match samt att min far tyckte det också. Däremot så var det samtidigt tRåkigt för det blev inte samma tryck alls som det brukar va på AS... (jag brukar stå hela matcherna i vanliga fall).
Såg också incidenten. Tycker det e larvigt agerande från båda sidor... Men framförallt dom som gnällde. Kändes som att det var väldigt många som köpt biljetter där just pga att det var billiga "sittplatsbiljetter" för egen del så var det ganska skönt att sitta en match samt att min far tyckte det också. Däremot så var det samtidigt tRåkigt för det blev inte samma tryck alls som det brukar va på AS... (jag brukar stå hela matcherna i vanliga fall).
- -daniel-
Det är väl OK att vänligt men bestämt fråga om berörda personer kan sätta sig ner, men att vuxna människor (50+ och 40+) kalla andra Djurgårdare för "din jävla feta kossa" och "fitta" känns ju jävligt moget. Herregud.
Vem var gubben från styrelsen i de snabbaste glasögonen jag någonsin sett?
EDIT: Alltså på matchen igår.
EDIT: Alltså på matchen igår.
Vilket nummer hade snajpern Björn Nord när han var aktiv? Älskade honom, men var lite för ung för att minnas numret...
28.grensle skrev:Vilket nummer hade snajpern Björn Nord när han var aktiv? Älskade honom, men var lite för ung för att minnas numret...
No Rules In The Animal Kingdom
- -daniel-
Jag letar efter ett uttalande som Djurgården Hockeys lagkapten Marcus Nilson borde gjort om tränarsituationen och hur han, som lagkapten, ser på det hela? Någon som kan guida mig till vart jag hittar denna högst relevanta information?
Felet var tydligen att många hade köpt biljetter till "Familjeläktaren" som det också kallades. Egentligen borde det väl kallas familjeläktare vid bortaderbyn. Det känns inte nödvändigt med Aktivsittplats på bortaderbyn...Gneblon skrev:Aktiv sittplats är just det som det heter, sitt om du vill. Ställ dig upp när det hettar till och behövs.
- SkönaDjurgårn
Du får lyssna på Jimmie istället... Mackan som kapten var ytterligare ett smart drag av de som bestämmer. Sämsta kaptensämnet i laget typ, menmen, det är snart historia nu.-daniel- skrev:Jag letar efter ett uttalande som Djurgården Hockeys lagkapten Marcus Nilson borde gjort om tränarsituationen och hur han, som lagkapten, ser på det hela? Någon som kan guida mig till vart jag hittar denna högst relevanta information?
Fast Mackan är nog bra som kapten. Jimmie klarade inte av att vara kapten och vill inte vara det heller har han ju sagt klart och tydligt.SkönaDjurgårn skrev:Du får lyssna på Jimmie istället... Mackan som kapten var ytterligare ett smart drag av de som bestämmer. Sämsta kaptensämnet i laget typ, menmen, det är snart historia nu.-daniel- skrev:Jag letar efter ett uttalande som Djurgården Hockeys lagkapten Marcus Nilson borde gjort om tränarsituationen och hur han, som lagkapten, ser på det hela? Någon som kan guida mig till vart jag hittar denna högst relevanta information?
- SkönaDjurgårn
Nej, det var inte så jag menade. Jag vet att inte Jimmie vill vara kapten och då ska han inte vara det heller. Jag menade bara att det var Jimmie som snackade med publiken i derbyt och det är han som idag kommenterar i tidningarna.Gneblon skrev:Fast Mackan är nog bra som kapten. Jimmie klarade inte av att vara kapten och vill inte vara det heller har han ju sagt klart och tydligt.SkönaDjurgårn skrev:Du får lyssna på Jimmie istället... Mackan som kapten var ytterligare ett smart drag av de som bestämmer. Sämsta kaptensämnet i laget typ, menmen, det är snart historia nu.-daniel- skrev:Jag letar efter ett uttalande som Djurgården Hockeys lagkapten Marcus Nilson borde gjort om tränarsituationen och hur han, som lagkapten, ser på det hela? Någon som kan guida mig till vart jag hittar denna högst relevanta information?
Mackan är en värdelös kapten och uppenbarligen värdelös på att tala.
EDIT: Ja, jag är hård på den här punkten. Mackan är såklart en duktig forward (om än trög) men jag skulle helst se honom få sköta sitt ifred, utan en betungande kaptensroll. Konstigt att det ska vara så svårt att bära C:et. Varken Otto, Jimmie eller Mackan har ju klarat av det. Ge det till Printzen, Fimpen eller någon som kanske växer av det istället för att bli tyngd.
Skulle tom. hellre se Kempe än Mackan som kapten! Det kanske vore nåt.