Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av starvin_marwin »

Salas skrev:
Mash skrev:Detta var Ragges dag, Ragge skulle hyllas som den personen han var och så kommer det en jävla massa turister som står och småler och skiter i att sjunga... Nej fy fan
Äckligt är ordet.
Hylla Ragge på lördag!
Nedre ställ er upp!! :evil:
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Jag hatar myten om att vi har dåliga supportrar! MYTEN om att en flock inavlade klapphattar från Solna skulle ha något att hämta mot oss. MYTEN om att vi skulle spela i samma läktardivision som bonnagäng som HV och LHC. MYTEN om medgångspubliken på Hovet. MYTEN som i åratal desperat har spritts av diverse journalister från Solna.

Tråkig sittplatspublik, visst. Men vi har också landets bästa aktiva supportrar. Inte flest men utan tvekan bäst. Det FINNS helt enkelt ingen som kan mäta sig med oss i röststyrka, engagemang och sångkvalitet!

Vi ses nästa match landets bästa supportrar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mårten_ skrev:Jag hatar myten om att vi har dåliga supportrar! MYTEN om att en flock inavlade klapphattar från Solna skulle ha något att hämta mot oss. MYTEN om att vi skulle spela i samma läktardivision som bonnagäng som HV och LHC. MYTEN om medgångspubliken på Hovet. MYTEN som i åratal desperat har spritts av diverse journalister från Solna.

Tråkig sittplatspublik, visst. Men vi har också landets bästa aktiva supportrar. Inte flest men utan tvekan bäst. Det FINNS helt enkelt ingen som kan mäta sig med oss i röststyrka, engagemang och sångkvalitet!

Jag håller med! Klacken var under omständigheterna riktigt bra trots att laget spelade som en påse bajs de första fyrtio. Eloge!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag har sagt det förut, men jag måste påpeka det igen:

Jag blir fan inte klok på människor som drar igång "sittplats ställ er upp" och "om ni älskar DIF stå upp!" för att sedan inte göra någonting med det.

Anledningen till att sittplats oftast skiter i att ställa sig upp är ju för att vi kör ramsan 8 gånger per match till synes utan anledning.

Dom två ramsorna funkar skitbra i slutet av matcher då vi trycker på för kvittering eller ledning, förutsatt att stämningen i klacken redan är riktigt bra.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mash

Inlägg av Mash »

Mårten_ skrev:Jag hatar myten om att vi har dåliga supportrar! MYTEN om att en flock inavlade klapphattar från Solna skulle ha något att hämta mot oss. MYTEN om att vi skulle spela i samma läktardivision som bonnagäng som HV och LHC. MYTEN om medgångspubliken på Hovet. MYTEN som i åratal desperat har spritts av diverse journalister från Solna.

Jag håller helt med men matchen i Tisdags var ett skämt från läktaren annars är jag riktigt nöjd med oss på läktaren, vi har sveriges bästasittplats som kan växelsjunga med oss i vissa matcher, underbart är bara förnamnet :D

Majoriteten av klacken och AS har ett glödande Djurgårdshjärta och sjunger i ur och skur. Det händer så gott som alla hemma matcher, med vissa undantag. Vissa matcher kommer det turister som sänker denna nivå och det gör då att krönikörer, journalister, supportrar etc, får upp ögonen och börjar håna oss för våran kvalité på läktaren men en sak är säker, vi har högsta kvalitén på läktaren oavsett resultat, i derbyna har vi stått kvar och sjungit fram laget även fast siffrorna var skämmiga. I Brynäsmatchen (0-3 efter första) stod hela klacken kvar och sjöng fram grabbarna och det slutade med 4-3 vinst. I matcher där både första och andra perioden varit bedrövlig inställning så har vi stått kvar och sjungit fram laget. Det är så fantastiskt vad vi åstadkommit inom läktarkulturen under dessa år, jag som trodde det inte var möjligt :lol:

Jag bryr mig inte om andra supportrar tycker om våran klack, jag vet, ni vet, alla andra vet att vi har Sveriges bästa ståplats och vi kommer förbli Sveriges bästa ståplats.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Själv står/sitter jag på AS och blir bara irriterad när det verkar som att klacken tar för givet att vi ska sjunga. Har jag betalt ett säsongskort på AS så vill jag fan välja själv om jag vill sitta ner och titta på hockey om jag inte känner för att ta slut på rösten, stå och hoppa o.s.v. Att AS sen får skulden (nåväl, inte ofta, men ibland) för att det är dåligt drag på klacken, är inte något jag kan köpa. Nu har det här inget med dagens match att göra, då jag tycker det var helt okej drag ändå.
Men som sagt, det känns som klacken börjar förlita sig allt för mycket på att AS/Blue Brigade ska sjunga hela matcherna.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Heaty skrev:Själv står/sitter jag på AS och blir bara irriterad när det verkar som att klacken tar för givet att vi ska sjunga. Har jag betalt ett säsongskort på AS så vill jag fan välja själv om jag vill sitta ner och titta på hockey om jag inte känner för att ta slut på rösten, stå och hoppa o.s.v. Att AS sen får skulden (nåväl, inte ofta, men ibland) för att det är dåligt drag på klacken, är inte något jag kan köpa. Nu har det här inget med dagens match att göra, då jag tycker det var helt okej drag ändå.
Men som sagt, det känns som klacken börjar förlita sig allt för mycket på att AS/Blue Brigade ska sjunga hela matcherna.
Du ska bara stå upp om du inte orkar sjunga.
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Daniel942 skrev:
Heaty skrev:Själv står/sitter jag på AS och blir bara irriterad när det verkar som att klacken tar för givet att vi ska sjunga. Har jag betalt ett säsongskort på AS så vill jag fan välja själv om jag vill sitta ner och titta på hockey om jag inte känner för att ta slut på rösten, stå och hoppa o.s.v. Att AS sen får skulden (nåväl, inte ofta, men ibland) för att det är dåligt drag på klacken, är inte något jag kan köpa. Nu har det här inget med dagens match att göra, då jag tycker det var helt okej drag ändå.
Precis. Därför det heter Aktiv SITTPLATS?

Jag verkar ha missat något där.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Jag tycker också vi skapade riktigt bra tryck igår, bra uthållighet stundtals i ramsorna trots att inte Martin stod där nere på räcket.
Tycker precis som flera andra att "sittplats, ställ er upp" sjungs för ofta, jag tycker den ramsan passar bäst när vi ska dra igång växelramsor för att tända igång laget.

Cred till personerna som står precis i mitten under ingångarna och saktar ner ramsorna till sitt vanliga tempo, "Åh Djurgården" var jävligt bra igår när vi sjöng den med lågt tempo.
Losing all hope was freedom.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Tycker som dig Raus. Ni visade hjärta idag...Tack
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Daniel942 skrev:
Mana på dem som är packade i klacken att stå upp istället? Jag förstår inte varför jag inte kan få helt enkelt sitta på en sektion där jag kan visa känslor, men inte behöver, det är inget krav att sjunga eller stå upp. Förstår inte heller ditt "komplex" för AS Daniel. Bara för att du anser att DU ska stå upp, kan du inte kräva att restan ska göra det hela tiden.
Jag sitter för det mesta ner i första, men så fort matchen kommer igång och jag kommer in i matchen, så ställer jag mig upp, och jag kan inte se problemet i detta?

EDIT: Precis som någon föregående nämnde, det heter aktiv sittplats
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Ta inte åt dig .Du får göra precis som du vill. Sitta,stå eller skrika bäst du vill...e det som e tanken med AS.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ja för det är ju så jävla jobbigt att stå upp och vara tyst när man inte orkar sjunga. Varför inte sitta ner på SITTPLATS och hålla käften där då istället? Jag anser att man får hålla käften på AS, men att man iaf kan stå upp.
Jag blir irriterad eftersom raderna nedanför där jag står sitter ner hela jävla matcher. Inte ens under "sittplats ställ er upp" tar de bort den kokta korven ur arslet.

Det heter aktiv sittplats.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:Ja för det är ju så jävla jobbigt att stå upp och vara tyst när man inte orkar sjunga. Varför inte sitta ner på SITTPLATS och hålla käften där då istället? Jag anser att man får hålla käften på AS, men att man iaf kan stå upp.
Jag blir irriterad eftersom raderna nedanför där jag står sitter ner hela jävla matcher. Inte ens under "sittplats ställ er upp" tar de bort den kokta korven ur arslet.

Kan det vara du som står på rad 7/8? ;)

Jag håller med dig. Man kan säga att aktivsittplats är en del av klacken, det är ju ändå vi på AS som håller liv i vissa ramsor ibland. Vi på rad 9-10 står upp 60minuter. Vissa sjunger inte med i alla ramsor men dom står upp i alla fall.

Orkar du man inte stå minst en hel period så har man köpt biljett/säsongskort på fel sektion.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mash skrev:
Daniel942 skrev:Ja för det är ju så jävla jobbigt att stå upp och vara tyst när man inte orkar sjunga. Varför inte sitta ner på SITTPLATS och hålla käften där då istället? Jag anser att man får hålla käften på AS, men att man iaf kan stå upp.

Kan det vara du som står på rad 7/8? ;)

Jag håller med dig. Man kan säga att aktivsittplats är en del av klacken, det är ju ändå vi på AS som håller liv i vissa ramsor ibland. Vi på rad 9-10 står upp 60minuter. Vissa sjunger inte med i alla ramsor men dom står upp i alla fall.

Orkar du man inte stå minst en hel period så har man köpt biljett/säsongskort på fel sektion.
Stämmer bra det ;) Rad 7.
DIF!
Skriv svar