Mårten_ skrev:Jag hatar myten om att vi har dåliga supportrar! MYTEN om att en flock inavlade klapphattar från Solna skulle ha något att hämta mot oss. MYTEN om att vi skulle spela i samma läktardivision som bonnagäng som HV och LHC. MYTEN om medgångspubliken på Hovet. MYTEN som i åratal desperat har spritts av diverse journalister från Solna.
Tråkig sittplatspublik, visst. Men vi har också landets bästa aktiva supportrar. Inte flest men utan tvekan bäst. Det FINNS helt enkelt ingen som kan mäta sig med oss i röststyrka, engagemang och sångkvalitet!
Vi ses nästa match landets bästa supportrar.
Jag håller helt med men matchen i Tisdags var ett skämt från läktaren annars är jag riktigt nöjd med oss på läktaren, vi har sveriges bästasittplats som kan växelsjunga med oss i vissa matcher, underbart är bara förnamnet
Majoriteten av klacken och AS har ett glödande Djurgårdshjärta och sjunger i ur och skur. Det händer så gott som alla hemma matcher, med vissa undantag. Vissa matcher kommer det turister som sänker denna nivå och det gör då att krönikörer, journalister, supportrar etc, får upp ögonen och börjar håna oss för våran kvalité på läktaren men en sak är säker, vi har högsta kvalitén på läktaren oavsett resultat, i derbyna har vi stått kvar och sjungit fram laget även fast siffrorna var skämmiga. I Brynäsmatchen (0-3 efter första) stod hela klacken kvar och sjöng fram grabbarna och det slutade med 4-3 vinst. I matcher där både första och andra perioden varit bedrövlig inställning så har vi stått kvar och sjungit fram laget. Det är så fantastiskt vad vi åstadkommit inom läktarkulturen under dessa år, jag som trodde det inte var möjligt
Jag bryr mig inte om andra supportrar tycker om våran klack, jag vet, ni vet, alla andra vet att vi har Sveriges bästa ståplats och vi kommer förbli Sveriges bästa ståplats.