Appropå Mario Kempe. Det snackas ingenting om honom. En riktigt bra säsong i KHL, får han nytt kontrakt där? Kempe kanske har det största DIF-hjärtat ute i Europa just nu.
Tror Videll blir väldigt svår.
Kempe är möjlig tror jag!
Hoppas tanken fortfarande är att vi ska värva in en första center. Men antar att Sallinen ses som det och Ljungh andra. Antar att det är helt okej. Får vi däremot in en till och flyttar ner vardera ett snäpp ser det riktigt jävla bra ut på centersidan
Ja, en del blir aldrig nöjda.
Sa ju att jag tycker det är okej? Men att få in ytterligare en till skulle sitta riktigt jävla fint. Sallinen och Ljungh som första och andra känns som centrar för ett mitten/nedre mitten lag, inte ett lag som vill slåss i toppen, vilket också kanske är orimligt för oss
När blev okej = nöjd?
Okej = Jag nöjer mig med det
Det är väl ingen centeruppsättning som får mig att hoppa i taket direkt på förhand. Men med tanke på vart vi befinner oss tycker jag den är okej/duger/bra/behagar mig
Men om man tar in Hultström och Press.
Är det då kanske tänkt att ha kvar Gysbers endå? Jag räknar med att Ferna slutar. Om han inte gör det så har han ju trots allt ett år kvar. Skeppa Deilert. Westlund fortsatt utlånad.
Pga hans målfacit i Danmark? Tycker han visat under många år i Allsvenskan vilken nivå han håller.
Varför föreslår du en sån spelare men är inte ett dugg intresserad av Norman eller Cehlin?
Norman är jag absolut intresserad av. Henrik Eriksson verkar ju ha tagit ett kliv framåt i år, 71 poäng på 35 matcher är ju ändå rätt bra, trots att det är danska ligan.
Dock har jag ju konsekvent sagt att vi inte ska värva spets från HA, och det står jag fast vid. Jag tyckte bara hans siffror varit extrema i år. Cehlin går bort dock.
Senast redigerad av pulverapa den 2015-03-19 19:08:26, redigerad totalt 1 gånger.
Appropå Mario Kempe. Det snackas ingenting om honom. En riktigt bra säsong i KHL, får han nytt kontrakt där? Kempe kanske har det största DIF-hjärtat ute i Europa just nu.
Jag satt just och tänkte på Kempe jag också, Ljungh + Sallinen klarar att centra första och andra, men vi behöver verkligen någon som kan bära upp Samuelssons plats till hösten om vi inte ska byta centerproblem mot undermåliga vingar (Fleury lär väl inte heller fortsätta i Djurgården).
SirDIFalot skrev:Jag tar med mig diftobbe89 ut och firar när Press och Hultström är officiellt klara. Häng med!
Hehe, Hulström har jag efter lite närmare scouting ingenting emot dock, tvärtom.
Drömmen vore om vi värvar en stabil tvåvägsback jämte Hultström också.
Jag tror nog att du får se Press som den andra "spetsbacken". Jag vet att du inte anser det vara spets men gör man 30 poäng som 20-årig back i HA's sämsta lag så klassas man nog som en rätt tung värvning. Vi har ju så jävla många backar under kontrakt så.
Det är farligt när ledare nämner ordet "spets". Alla verkar tolka det som Thoresen/Kronwall nivå.
Enligt folk jag pratat med så söker Djurgården ingen speciellt, vilket tyder på att de i princip ska ha satt sin trupp för nästa säsong redan nu. - Mr Madhawk
Vikas skrev:Enligt folk jag pratat med så söker Djurgården ingen speciellt, vilket tyder på att de i princip ska ha satt sin trupp för nästa säsong redan nu. - Mr Madhawk
Det var en kort silly.
Är inte så förvånad när man hör KGs svar i SB: "– Vi är långt gånget med lagbygget. Just nu håller vi på och för diskussioner med spelare som har utgående kontrakt, säger K-G Stoppel."
Djurgåntillsjagdör skrev:Vi får komma ihåg att ljungh trots allt gjorde hela 27 P i sin första SHL säsong! Fyller en andra center roll rätt bra i mina ögon.
Ja, och med bättre kedjekompisar så kan han nå upp till 30-35 poäng till och med.
SirDIFalot skrev:Jag tar med mig diftobbe89 ut och firar när Press och Hultström är officiellt klara. Häng med!
Hehe, Hulström har jag efter lite närmare scouting ingenting emot dock, tvärtom.
Drömmen vore om vi värvar en stabil tvåvägsback jämte Hultström också.
Jag tror nog att du får se Press som den andra "spetsbacken". Jag vet att du inte anser det vara spets men gör man 30 poäng som 20-årig back i HA's sämsta lag så klassas man nog som en rätt tung värvning. Vi har ju så jävla många backar under kontrakt så.
Det är farligt när ledare nämner ordet "spets". Alla verkar tolka det som Thoresen/Kronwall nivå.
Mm vi får väl se, verka ju som vi är ganska nära både Press och Hedman iallafall.
Djurgåntillsjagdör skrev:Vi får komma ihåg att ljungh trots allt gjorde hela 27 P i sin första SHL säsong! Fyller en andra center roll rätt bra i mina ögon.
Knappast det folk är oroliga över! Är nog mer hur mkt Rundqvist och Hage utvecklas.