Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

pulverapa skrev:Sörensen - Sallinen - Brodin
Videll - Ljungh - M. Kempe

Vågar man drömma?

Appropå Mario Kempe. Det snackas ingenting om honom. En riktigt bra säsong i KHL, får han nytt kontrakt där? Kempe kanske har det största DIF-hjärtat ute i Europa just nu.
Tror Videll blir väldigt svår.
Kempe är möjlig tror jag!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

minalman skrev:
Glory1 skrev:
minalman skrev:
Glory1 skrev:Fan vad härligt! :mrgreen:

Hoppas tanken fortfarande är att vi ska värva in en första center. Men antar att Sallinen ses som det och Ljungh andra. Antar att det är helt okej. Får vi däremot in en till och flyttar ner vardera ett snäpp ser det riktigt jävla bra ut på centersidan
Ja, en del blir aldrig nöjda.
Sa ju att jag tycker det är okej? Men att få in ytterligare en till skulle sitta riktigt jävla fint. Sallinen och Ljungh som första och andra känns som centrar för ett mitten/nedre mitten lag, inte ett lag som vill slåss i toppen, vilket också kanske är orimligt för oss
När blev okej = nöjd? ;)
Okej = Jag nöjer mig med det ;)

Det är väl ingen centeruppsättning som får mig att hoppa i taket direkt på förhand. Men med tanke på vart vi befinner oss tycker jag den är okej/duger/bra/behagar mig
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dutti »

pulverapa skrev:Kan Henrik Eriksson (1988 - Jönköping) vara intressant? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3737
finns bara en Henrik Eriksson.

Jävligt spännande nyheter från aftonbladet iallafall, snällla låt det stämma nu bara.

ingen som sitter på något nytt om Ahlén/Saviano?
Du är med oss överallt, Stefan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Men om man tar in Hultström och Press.
Är det då kanske tänkt att ha kvar Gysbers endå? Jag räknar med att Ferna slutar. Om han inte gör det så har han ju trots allt ett år kvar. Skeppa Deilert. Westlund fortsatt utlånad.

Holm-Hultström
Högström-Gysbers
Falk-Press
Englund-Norell

Ollas-Mattsson
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Kan Henrik Eriksson (1988 - Jönköping) vara intressant? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3737
Pga hans målfacit i Danmark? Tycker han visat under många år i Allsvenskan vilken nivå han håller.

Varför föreslår du en sån spelare men är inte ett dugg intresserad av Norman eller Cehlin?
Norman är jag absolut intresserad av. Henrik Eriksson verkar ju ha tagit ett kliv framåt i år, 71 poäng på 35 matcher är ju ändå rätt bra, trots att det är danska ligan.

Dock har jag ju konsekvent sagt att vi inte ska värva spets från HA, och det står jag fast vid. Jag tyckte bara hans siffror varit extrema i år. Cehlin går bort dock.
Senast redigerad av pulverapa den 2015-03-19 19:08:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Trodde verkligen inte att vi skulle gå för både Press och Hultström. Aja, vi får se, men på förhand så känns det som många magsår där.
Puckey

Inlägg av Puckey »

pulverapa skrev:Sörensen - Sallinen - Brodin
Videll - Ljungh - M. Kempe

Vågar man drömma?

Appropå Mario Kempe. Det snackas ingenting om honom. En riktigt bra säsong i KHL, får han nytt kontrakt där? Kempe kanske har det största DIF-hjärtat ute i Europa just nu.
Jag satt just och tänkte på Kempe jag också, Ljungh + Sallinen klarar att centra första och andra, men vi behöver verkligen någon som kan bära upp Samuelssons plats till hösten om vi inte ska byta centerproblem mot undermåliga vingar (Fleury lär väl inte heller fortsätta i Djurgården).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tar med mig diftobbe89 ut och firar när Press och Hultström är officiellt klara. Häng med!
Hehe, Hulström har jag efter lite närmare scouting ingenting emot dock, tvärtom.

Drömmen vore om vi värvar en stabil tvåvägsback jämte Hultström också.
Jag tror nog att du får se Press som den andra "spetsbacken". Jag vet att du inte anser det vara spets men gör man 30 poäng som 20-årig back i HA's sämsta lag så klassas man nog som en rätt tung värvning. Vi har ju så jävla många backar under kontrakt så.

Det är farligt när ledare nämner ordet "spets". Alla verkar tolka det som Thoresen/Kronwall nivå.
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Enligt folk jag pratat med så söker Djurgården ingen speciellt, vilket tyder på att de i princip ska ha satt sin trupp för nästa säsong redan nu. - Mr Madhawk

Det var en kort silly.
Djurgåntillsjagdör

Inlägg av Djurgåntillsjagdör »

Vi får komma ihåg att ljungh trots allt gjorde hela 27 P i sin första SHL säsong! Fyller en andra center roll rätt bra i mina ögon.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Enligt folk jag pratat med så söker Djurgården ingen speciellt, vilket tyder på att de i princip ska ha satt sin trupp för nästa säsong redan nu. - Mr Madhawk

Det var en kort silly.
Är inte så förvånad när man hör KGs svar i SB: "– Vi är långt gånget med lagbygget. Just nu håller vi på och för diskussioner med spelare som har utgående kontrakt, säger K-G Stoppel."
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Djurgåntillsjagdör skrev:Vi får komma ihåg att ljungh trots allt gjorde hela 27 P i sin första SHL säsong! Fyller en andra center roll rätt bra i mina ögon.
Ja, och med bättre kedjekompisar så kan han nå upp till 30-35 poäng till och med.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Kronwall - Hultström
Fernholm - Högström
Press - Falk
Holm

Seriens bästa backuppsättning? Vågar man hoppas? :wink:
Senast redigerad av DIFtomppa den 2015-03-19 19:18:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tar med mig diftobbe89 ut och firar när Press och Hultström är officiellt klara. Häng med!
Hehe, Hulström har jag efter lite närmare scouting ingenting emot dock, tvärtom.

Drömmen vore om vi värvar en stabil tvåvägsback jämte Hultström också.
Jag tror nog att du får se Press som den andra "spetsbacken". Jag vet att du inte anser det vara spets men gör man 30 poäng som 20-årig back i HA's sämsta lag så klassas man nog som en rätt tung värvning. Vi har ju så jävla många backar under kontrakt så.

Det är farligt när ledare nämner ordet "spets". Alla verkar tolka det som Thoresen/Kronwall nivå.
Mm vi får väl se, verka ju som vi är ganska nära både Press och Hedman iallafall.
Spela fult
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Djurgåntillsjagdör skrev:Vi får komma ihåg att ljungh trots allt gjorde hela 27 P i sin första SHL säsong! Fyller en andra center roll rätt bra i mina ögon.
Knappast det folk är oroliga över! Är nog mer hur mkt Rundqvist och Hage utvecklas.
Låst