SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Magnutz »

Har det skrivits om skandalscener i kvällsdepressen?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Magnutz skrev:Har det skrivits om skandalscener i kvällsdepressen?
Är det inte Stockholmslag som står för det så är ingen intresserad.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Media förnekar sig aldrig.

Hade en domare blivit träffad av en ficklampa och vi haft hemmamatch hade de redan haft upp en omröstningsmöjlighet beträffande hur hårt vi borde straffas. Ett päron ledde t ex till att en match avbröts helt och en seger utdelades till det andra laget. En ficklampa mot en domare måste anses var mycket alvarligare.

Som vanligt finns det två regelböcker en för oss och en för övriga landet regelböcker som tyvärr media med expressen och aftonbladet väljer att cementera än mer.

Och när skall polisen och politiker gå ut i media och tala om hur farligt det är att gå på hockey i Linköping?

Skämmes ta mig tusan, skämmes!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Skellefteå, HV71 och Frölunda känns som lag som kommer ligga kvar i toppen säsongen ut, men vad tror ni om Örebro? Är de verkligen topp 4-material?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Sjöwall »

Alberget4A skrev:Skellefteå, HV71 och Frölunda känns som lag som kommer ligga kvar i toppen säsongen ut, men vad tror ni om Örebro? Är de verkligen topp 4-material?
Det tycker jag verkligen att dom är. Var bättre än vad tabellen visade redan förra säsongen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Alberget4A skrev:Skellefteå, HV71 och Frölunda känns som lag som kommer ligga kvar i toppen säsongen ut, men vad tror ni om Örebro? Är de verkligen topp 4-material?
Målvaktsspelet hos HV är i topp i serien. Dom har högst shooting percentage också, 12.15%. Blir mycket förvånad om dom kan hålla sig i topp vad det gäller både skotteffektivitet och räddningsprocent. Deras PP ligger även det på 25%, känns inte heller helt hållbart.
Expert.
Alberget4A

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Alberget4A »

Sjöwall skrev:
Det tycker jag verkligen att dom är. Var bättre än vad tabellen visade redan förra säsongen!
Hm ja och till den här säsongen har man väl högre lönebudget också. Vad kan den ligga på tror ni? Jämfört med våra 28 miljoner.. vad kan deras ligga på? 40 miljoner?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag är så sjukt imponerad av det här laget. De inledande omgångarna såg man verkligen att vi var sämre på pappret. Det var en stor jävla kamp för varje poäng. Det är det inte alls längre, känns helt overkligt på något sätt.

Samuelsson... Bättre ju längre säsongen lider som någon sa, jo tack! Herregud va han är bra, han är snuskigt bra. Han är lugnet i stormen. När han tycker det är kul ute på isen som idag så visar han vad 699 NHL-matcher ger. Han är fullkomligt överlägsen, och det är en fröjd för ögat att se en sådan lirare i Djurgårdströjan. Jag hoppas att någon förtrollar honom så att han blir 2-3 år yngre (ja tack till en förlängning av kontrakt om möjligt).

Trukhno... Som det lyser om honom. Usel start på säsong, uselt självförtroende och för det mesta helt under isen. Nu är han uppe på isen igen, har medvind och en kedja som han trivs i. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men det börjar synas potential i killen. Han har fortfarande mycket att bevisa, men med det drivet som han visat i de senaste matcherna och framförallt idag, så kan han mycket väl växa in i SHL-kostymen efter många om och med.

Nordlund... Märks att han är tillbaka efter skadan. Snacka om att Challe hittade ett riktigt guldkorn. Grym räckvidd, resolut i defensiv zon och har bra känsla för spelet när han väl följer med upp. Fortsätt vara skadefri, tack!

Mycket positivt i detta lag. Bara att njuta så länge det varar. Det enda jag kan klaga på är Robin Norell, dags att förpassa honom till läktaren eller låna ut honom så fort Fernholm är tillbaka. Han håller tyvärr inte i dagsläget. Alldeles för vek och osäker både med och utan puck.
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Jag är så sjukt imponerad av det här laget. De inledande omgångarna såg man verkligen att vi var sämre på pappret. Det var en stor jävla kamp för varje poäng. Det är det inte alls längre, känns helt overkligt på något sätt.

Samuelsson... Bättre ju längre säsongen lider som någon sa, jo tack! Herregud va han är bra, han är snuskigt bra. Han är lugnet i stormen. När han tycker det är kul ute på isen som idag så visar han vad 699 NHL-matcher ger. Han är fullkomligt överlägsen, och det är en fröjd för ögat att se en sådan lirare i Djurgårdströjan. Jag hoppas att någon förtrollar honom så att han blir 2-3 år yngre (ja tack till en förlängning av kontrakt om möjligt).

Trukhno... Som det lyser om honom. Usel start på säsong, uselt självförtroende och för det mesta helt under isen. Nu är han uppe på isen igen, har medvind och en kedja som han trivs i. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men det börjar synas potential i killen. Han har fortfarande mycket att bevisa, men med det drivet som han visat i de senaste matcherna och framförallt idag, så kan han mycket väl växa in i SHL-kostymen efter många om och med.

Nordlund... Märks att han är tillbaka efter skadan. Snacka om att Challe hittade ett riktigt guldkorn. Grym räckvidd, resolut i defensiv zon och har bra känsla för spelet när han väl följer med upp. Fortsätt vara skadefri, tack!

Mycket positivt i detta lag. Bara att njuta så länge det varar. Det enda jag kan klaga på är Robin Norell, dags att förpassa honom till läktaren eller låna ut honom så fort Fernholm är tillbaka. Han håller tyvärr inte i dagsläget. Alldeles för vek och osäker både med och utan puck.
Samme är fan bäst i serien när han väl vill! Trots att han skjuter mycket tycker jag han ska skjuta ännu mer. Var lite väl osjälvisk i vissa lägen och har varit hela säsongen.

Tråkigt med Norell. Var en riktig favorit förra säsongen men verkar inte riktigt klarat av klivet till elitserien.

Just nu känns inte behovet av en ny center så brådskande iaf.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Just nu känns inte behovet av en ny center så brådskande iaf.
Det märks inte att vi behöver det, men helt ärligt, byt ut Ljungh mot en förstecenter (etablerad på elitnivå). Hur jävla bra blir Samuelsson då? Jag vågar inte ens tänka tanken.
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
Det märks inte att vi behöver det, men helt ärligt, byt ut Ljungh mot en förstecenter (etablerad på elitnivå). Hur jävla bra blir Samuelsson då? Jag vågar inte ens tänka tanken.
Jag tycker ändå Ljungh gör det jävligt bra. Skulle ju gärna vilja ha en spelare i klass med Christensen(eller annan toppcenter på elitserienivå) men svårt att se att vi ska landa en så pass bra spelare.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

mb81 skrev:
Salas skrev:
Jag tycker ändå Ljungh gör det jävligt bra. Skulle ju gärna vilja ha en spelare i klass med Christensen(eller annan toppcenter på elitserienivå) men svårt att se att vi ska landa en så pass bra spelare.
Ljung känns dock som enframtidsman; om inte som förstacenter (vilket förvisso inte alls är omöjligt om någon säsong), så i alla fall som stomspelare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/gt/sport/tappar ... -frolunda/

"När SHL utökas från tolv till 14 lag ska pengarna för tv-avtalet, cirka 335 miljoner kronor, fördelas på ytterligare två klubbar.

Och i stället för 55 matcher spelas 52. Frölunda får 26 matcher i Scandinavium nästa säsong.

- Det är två hemmamatcher vi tappar och det är ytterligare pengar. Det är fem till sju miljoner kronor som man ska hitta någon annanstans, säger Mats Grauers."

Tror ni verkligen att det är så enkelt att man tappar miljoner på att spela 1-2 färre hemmamatcher per säsong? Visst TV-avtalet går ju inte att göra något åt där det blir ca 24 miljoner istället för 28 miljoner per lag. Men att man tappar total publik på det kan väl inte stämma? Tror dom personerna går på andra matcher bara. Sen såklart kan ju vilka lag som går upp påverka. Går Mora och Karlskrona upp så lär ju inte det bli några publikmatcher direkt.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

kan väl inte vara något större problem med TV-pengen nästa säsong. De lagen som tar klivet upp skall bli av med X-antal miljoner direkt eller?

Om de inte blir det skall vi ha tillbaka 6-7 miljoner retroaktivt omedelbums.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Kall-El skrev:kan väl inte vara något större problem med TV-pengen nästa säsong. De lagen som tar klivet upp skall bli av med X-antal miljoner direkt eller?

Om de inte blir det skall vi ha tillbaka 6-7 miljoner retroaktivt omedelbums.
Iaf ska väl eventuella lag som åker ut få deras pengar.
Using Tapatalk
Låst