HA 24/25: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker laget är för utspritt när vi anfaller. Antingen 2 går högt och backar kommer släpande lite på efterkälken som sen blir en farlig omställning när vi tappar puck. Och Klasen? Vad gör karln?
Bra summering. Det är precis den bilden som förmedlas till sociala medier till spelarna vecka in och vecka ut och sånt som gör att man känner sig stolt som Djurgårdare. När man anar att snubben som står bredvid en på läktaren och gastar är en av dem så fylls man av värme.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-24 18:42:33Rättvist enl forumet hade varit att vi tampades med Vimmerby och Öster nere i botten, våra gubbar kan ju knappt åka skridskor, alla är feta och lata, våra målvakter kan inte rädda en badboll och vår tränare har knappt sett en hockeymatch.
Fyfan...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är så jävla mycket sargrunkande, och pucktapp därefter.sirwilliam skrev: ↑2025-01-24 18:47:58 Jag tycker laget är för utspritt när vi anfaller. Antingen 2 går högt och backar kommer släpande lite på efterkälken som sen blir en farlig omställning när vi tappar puck. Och Klasen? Vad gör karln?
Gå på mål!
-
Inte så tokig period tycker jag, tror vi vänder på skutan om Wessner sätter en jordnöt i fel strupen och får andnöd så dom får slänga in en ny domare.
Vattendelare ?
Forza DIF
Vattendelare ?
Forza DIF
Björklöven är det lag som passar oss absolut sämst av samtliga.
Vill vi ha en vettig chans att gå upp så skulle vi behöva slippa dem och hoppas att de åker ut på vägen.
Vill vi ha en vettig chans att gå upp så skulle vi behöva slippa dem och hoppas att de åker ut på vägen.
Killarna är, med viss rätta inte så riskbenägna att de vill riskera turnovers mot Löven med backar som pinchar.sirwilliam skrev: ↑2025-01-24 18:47:58 Jag tycker laget är för utspritt när vi anfaller. Antingen 2 går högt och backar kommer släpande lite på efterkälken som sen blir en farlig omställning när vi tappar puck. Och Klasen? Vad gör karln?
Visst att man skulle vilja se riktig swagger och att vi bara öser på. Men risken är ju att de där 'farliga omställningarna' du nämner blir lika många fast frilägen eller 2v1or istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Säsongskort: Ja
Blir kul att se om Wessner & co ska hålla nivån och blåsa åt båda håll. Eller, ja, det har de ju iochförsig inte gjort hitintills.
Jämnt på isen i stort annars.
Jämnt på isen i stort annars.
25/4-2025
Antingen förlitar vi oss på nötter eller på nötter?Hillberry blue skrev: ↑2025-01-24 18:49:55 Inte så tokig period tycker jag, tror vi vänder på skutan om Wessner sätter en jordnöt i fel strupen och får andnöd så dom får slänga in en ny domare.
Vattendelare ?
Forza DIF
Jo men då ska vi inte ta korkade avslut/beslut från dåliga lägen så dom får turnovers, bara där vi brister enligt migPraetori skrev: ↑2025-01-24 18:52:49Killarna är, med viss rätta inte så riskbenägna att de vill riskera turnovers mot Löven med backar som pinchar.sirwilliam skrev: ↑2025-01-24 18:47:58 Jag tycker laget är för utspritt när vi anfaller. Antingen 2 går högt och backar kommer släpande lite på efterkälken som sen blir en farlig omställning när vi tappar puck. Och Klasen? Vad gör karln?
Visst att man skulle vilja se riktig swagger och att vi bara öser på. Men risken är ju att de där 'farliga omställningarna' du nämner blir lika många fast frilägen eller 2v1or istället.
G Ö R M Å L
-
Klasen kan vi skicka med Dick. På träningsläger
Så jävla slöa i PP
Det är hög tid att Klasen börjar steppa upp nu.