HA 24/25: Almtuna - Djurgårdens IF 22/1
Hakning upp mot handsken.
It's easier to be an asshole to words than to people
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
PP utan Dick är inte pp
Han är aktiv, spelar fysiskt och vinner puckar i sarghörnen, är där det händer och kommer till lägen gång på gång
Med fullt lag borde vi väl ändå kunna bänka weigel?
Vilket inte borde vara fallet. Nog för att Dicken är magisk men inte fan ska vårat PP vara handikappat utan 1 specifik spelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Brodin är saknad
Där är kraven betydligt lägre än hos vissa. Med dessa kriterier är Blomgren hetast i landet.
Känns totalt ofarligt när Eklund/Frondell är inne för mig. Dåligt skytte, mycket utsida och alibi. Där underlättar ju inte tredjelänken Weigel direkt. Mästare på allt detta!
-
Västerås leder skotten mot Björklöven 16-5
Helt hårresande vilka chanser vi bränner just nu. Inte tillräckligt heta framför kassen för att få skitmålen heller.
Nu verkar Tex Williamsson knappast vara omutlig. Aldrig att han sålt sig sådär i förrgår.
-
Ibland verkar uppfattningen vara en liten klubb= amatörer/motionärer medans vi fortfarande är ett topplag i Sverige.RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-01-22 19:22:44Så Schlyter e lika bra som Krüger? Du fattar att jag överdrev lite eller gick den pucken förbi ?Rolv skrev: ↑2025-01-22 19:20:25Är inget korplag. Är ett elitlag som alla andra lag i denna serie. Alla lag i Allsvenskan spelar där av en anledning. Men visst, är de korplag är även vi korplag. Vi spelar nu mer i samma serie. Förlika dig med tanken, det har varit vår vardag de senaste åren. Vår historia är framgångsrik, men den gör oss inget bättre i nutid.RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-01-22 19:14:09 Vi har alltså tex Krüger, Thoresen och Klasén men har jätteproblem med ett nästintill konkursmässigt korplag
Även om vi inte spelar i SHL är det fortfarande elitidrott som pågår. Motståndet oavsett klubb, är duktiga hockeyspelare. Vi är där vi är av en anledning, så är även våra seriekonkurrenter. Jag gillar inte när vi nervärderar våra motståndare, och därigenom även nervärderar oss
Självklart är Kruger en bättre hockeyspelare än Schlyter över en helsäsong. Men Schlyters högsta nivå är troligtvis inte mycket lägre än Krugers lägsta nivå. Alla i denna ligan kan spela hockey, så små marginaler är det. Förövrigt så saknar jag Schlyter.