De som förlorar oss matchen är dels Ekberg men också alla våra välbetalda "stjärnor" som inte gör ett enda mål. Svårt att vinna hockeymatcher när man snittar 2 mål per match.
Ett fall framåt dock, vi möter ett bättre hockeylag idag.
SHL 21/22: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 2/10
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ett riktigt fynd av Jocke. Öste in mål ikväll.daaviid skrev: ↑2021-10-02 18:08:19Ett utav dina så kallade skräp gjorde iaf två baljor ikväll.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-02 17:57:11 Strandberg har bara varit bra med Axelsson i laget.
Idiotiskt att göra sig av med Axelsson och ta in skräp från Nordamerika.![]()

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Bjerselius själv tänker ju inte så naturligtvis - det är jag som åskådare som gör det. Han är 20 och kommer göra misstag. Att Strandberg inte bidrar är minst lika avgörande.#10 skrev: ↑2021-10-02 18:33:56Nä men så kan man ju inte heller tänka, att dom som är bättre än mig borde ha avgjort det här, så då kan jag som är sämre göra mindre bra saker, sen om man är bättre eller sämre än nån annan över 60 min hör ju inte hit, vissa moment blir mer avgörande än andra, och så var det i detta fall.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-02 17:44:34Nej. Men det hade heller inte varit matchavgörande om de ledande spelarna gjort sitt förbannade jobb och petat in åtminstone en puck. Över 60 min var Bjerselius långt mycket bättre än samtliga dessa - så ska det inte vara#10 skrev: ↑2021-10-02 17:42:00Spelar ingen roll om du är 8 år eller 29år, den utvisningen ska inte tas oavsettDIF_Soldier skrev: ↑2021-10-02 17:37:32Nej, störst del i förlusten ska Videll, Bergfors, Carey, Strandberg, Sörensen ha; spelare som har betalt för att leda laget och avgöra matcher. Bjerselius och hans kedja överglänste samtliga idag och han är bara 20 år. Ja, utvisningen var klantig men han ledde sin kedja idag med mycket spel i offensiv zon.
Trenden att hacka på unga spelare har varit ett konstant inslag i över ett decennium på detta forum; EG, Holtz, Andersson,Albin Lundin, Simon J, Philip Holm (faktiskt) - the list goes on.
Ovan nämnda sk. stjärnspelare är det som ska ha skiten i min mening. Särskilt Strandberg som inte visat ETT DYFT än. Fullständigt osynlig.
Videll och Sörensen har (typ) bidragit i tidigare matcher, varpå de kritiska blickarna bör riktas mot #29 vars ursäkt om missad försäsong sjunger på sista versen. Carey kan jag förstå, hans goda vän avled nyss, är säker på att det tynger honom. Men Strandberg har fortfarande inte visat att han klarar sig utan Axelsson.
Säg den glädje som varar
Ingen ide att leta syndabockar.
Vi får det inte att stämma.
Kanske bäst att se till att vi har två lines som producerar och två som brunkar.
Vi får det inte att stämma.
Kanske bäst att se till att vi har två lines som producerar och två som brunkar.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Har svängt nu lite, förhoppningsvis var detta matchen som fick JE och Barry att inse vilka som bör spela i DIF och inte.
"Toppspelarna" måste fan ta en öl eller nåt och kröka till lite, så dom inte håller i klubban lika hårt nästa match.
"Toppspelarna" måste fan ta en öl eller nåt och kröka till lite, så dom inte håller i klubban lika hårt nästa match.
DIF!