Lee Harvey Oswald skrev:
Usch.
Precis som år 2020 i stora drag så kommer detta handla om att överleva
Det är större risk att något SHL lag konkar än att något SHL lag ens riskerar att åka ur. Ligan kommer stängas nedåt denna säsong. Var så säker.
Oavsett kommer vi inte vara inblandade i den bottenstriden till våren (och du får citera mig när det beger sig).
Som Jocke säger så finns det två SM i år.
Du tror alltså att man blåser allsvenskan ännu en gång?
Lee Harvey Oswald skrev:
Usch.
Det är större risk att något SHL lag konkar än att något SHL lag ens riskerar att åka ur. Ligan kommer stängas nedåt denna säsong. Var så säker.
Oavsett kommer vi inte vara inblandade i den bottenstriden till våren (och du får citera mig när det beger sig).
Ja hjälp, vilket scenario det vore, om Löven och Modo snubblar på tröskeln igen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor skrev:5 vs 5 är vi i princip lika bra som rövle. Men special teams och 4 vs 4 är katastrof. Josef har en dålig dag. Basse måste höja sig.
Jag är inte ett dugg orolig för säsongen.
Håller med när det gäller5/5, inte när det gäller special teams
Fick ändå in två i PP idag. Kanske att det gör att vi kan slappna av lite i den spelformen. Sen kan man ju hoppas att nytt blod i Nardella kan få det att lyfta lite.
Fortfarande inte släppt in nåt i 5vs5. Kan vi försöka hålla oss och motståndarna på isen ska det gå bra.
Hoppas också Nardella höjer PP rejält. Tycker inte nåt av våra PP-mål idag är frukter av bra PP-spel. Jämfört med Rövles är det klasskillnad.
kaminor skrev:5 vs 5 är vi i princip lika bra som rövle. Men special teams och 4 vs 4 är katastrof. Josef har en dålig dag. Basse måste höja sig.
Jag är inte ett dugg orolig för säsongen.
Håller med när det gäller5/5, inte när det gäller special teams
Fick ändå in två i PP idag. Kanske att det gör att vi kan slappna av lite i den spelformen. Sen kan man ju hoppas att nytt blod i Nardella kan få det att lyfta lite.
Fortfarande inte släppt in nåt i 5vs5. Kan vi försöka hålla oss och motståndarna på isen ska det gå bra.
Hoppas också Nardella höjer PP rejält. Tycker inte nåt av våra PP-mål idag är frukter av bra PP-spel. Jämfört med Rövles är det klasskillnad.
Fast 2 av Rbk:s PP-mål är ju typ spelvändningar.....eller mins jag fel?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:
Usch.
Jag sa att man stänger ligan nedåt. Inte nödvändigtvis uppåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lee Harvey Oswald skrev:
Usch.
Jag sa att man stänger ligan nedåt. Inte nödvändigtvis uppåt.
Jag är tveksam till det, men skulle faktiskt gilla ett sådant beslut. Då får man en säsong med 16 lag och då ser man hur det skulle stå sig.
Lee Harvey Oswald skrev:
Såg en hel del av Stanley Cup-slutspelet. det var rätt så tufft spel bitvis.
Man tar för spelförstörande moment men tillåter fysiskt spel.
Domarna har en gigantiskt mycket bättre spelförståelse där borta
"det var rätt så tufft spel bitvis." Har också sett en del Stanley Cup matcher i år och min uppfattning är raka motsatsen. Känns som det tuffa spelet som fanns för 10-20 år sedan inte finns längre. Tråkig hockey helt utan känslor.
Var över och såg några NHL matcher live förra året och det är verkligen urtrista att kolla på. Måtte inte SHL fortsätta gå samma väg. Tyvärr kommer SHL närmare och närmare NHL för varje år som går.
Att domarna är klart bättre i NHL håller jag med om.
Lee Harvey Oswald skrev:
"det var rätt så tufft spel bitvis." Har också sett en del Stanley Cup matcher i år och min uppfattning är raka motsatsen. Känns som det tuffa spelet som fanns för 10-20 år sedan inte finns längre. Tråkig hockey helt utan känslor.
Var över och såg några NHL matcher live förra året och det är verkligen urtrista att kolla på. Måtte inte SHL fortsätta gå samma väg. Tyvärr kommer SHL närmare och närmare NHL för varje år som går.
Att domarna är klart bättre i NHL håller jag med om.
Det är ju dit Lee och SHL vill komma, innebandy på is.
Lee Harvey Oswald skrev:
Verkligen. Domarnas kapacitet sett till dom regler man inför blir tyvärr inte så bra i den här ligan och det är så tydligt och mycket frustration som följd, dom styrande kör sin linje vad sen folket vill ha för produkt är inte direkt högprioritet, inte mycket som går hand i hand..
I NHL finns åtminstone en viss respekt och domarna kan sin grej, jag hade också velat ha respekt och lära mig något under matcherna men man talar inte samma språk för fem öre.. Blir bara pannkaka av alltihop och fel folk styr skutan..