SHL 20/21: Djurgårdens IF - Malmö 1/10 2020
Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Malmö 1/10 2020
Att målvakterna ser så bra ut bådar gott. Allt är möjligt med målvakter som står på huvudet. Till och med kvartsfinal en säsong som denna känns hoppfullt.
Haha, exakt så!Johanneshov skrev:Minns ni Per Ledins tjockis-skrik mot Tommy Salo? Hade något sådant hänt nu och fastnat i TV-kamerorna så hade det nog gett en avstängning resten av säsongen. Det är så här det blir när den minister som är ansvarig för idrotten är en södertomte med dreads. SHL har tungan så långt upp i vänsterpkvärlden så att nästan jag kan känna bajssmaken i käften själv.
Det är nästan så att man vill backa några år och plussa på att varje domare och ansvarig för SHL är en inkovterad Wolmer. Det vore fan bättre.

Jag förstår att åsikterna går isär. Men det är väl helt klart så att vi inte har råd med detta beteende över tid. Tycker att Dick behöver hitta någon form av harmoni och fokusera på det han kan påverka, nämligen sig själv. Sen är jag på det klara med att domarna är alldeles för dåliga på spelförståelse överlag. Dom behöver göra som Dick och fokusera på sig själva så ska nog det här gå bra.
Men det verkar som Thorsbrink och hans domare nyligen varit iväg på resa tillsammans iaf
https://www.aftonbladet.se/a/6zn2Er
Men det verkar som Thorsbrink och hans domare nyligen varit iväg på resa tillsammans iaf

Nä det nog att dra det lite för långt. Det tycker tom jag.mb81 skrev:Spännande att det är Amanda Linds fel att Dick inte kan hålla sig från att skrika könsord.
Jag kan ha en viss förståelse för att man vill ha ett ramverk som är lika för alla nivåer inom Svensk hockey och att man har satt straff för kränkningar av funktionärer och spelare men NÅGONSTANS måste det finnas ett uns av fingertopp.
Två spelare som ryker ihop i spelargången. I stridens hetta kallar den ena den andra för saker och den andra den första för könsord. Att det utdelas straff åt båda håll för sådant är tondövt så det förslår och att Dick får matchstraff är dövate än dövast. Folk som blir arga blir just ARGA. Det är tyvärr ett mänskligt beteende och hockey är en sport med människor och känslor.
Risken som jag ser det är inte hockeyn på sikt utan att motreaktionen mot PK-munkavlen och självcensuren inom dagens idrott kan bli långt mycket värre. Pendeln riskerar att slå över åt andra hållet på andra sätt också men på betydligt mer oförutsägbara, fulare och mer utstuderade sätt i framtiden när framtidens unga tvingats hitta omvägar kring, om vi skall vara ärliga, rätt harmlösa känsloutbrott.
Du lär inte folk att hantera varandra med respekt genom att slå dem på fingrarna med regelverket varje gång en dispyt ventileras offentligt. Dels är det dåligt för tävlingsmomentet inom Hockeyn som helhet men framförallt är det farligt ur ett längre perspektiv att träna fram lismande ögontjänare som lär sig fulare knep istället.
Senast redigerad av Praetori den 2020-10-01 22:56:09, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Haha. Fast domarna kunde valt 25 andra sätt att hantera situationen. Två spelare som gurglar lite i spelargången är inte värdigt en domarinsats. Deras primära uppgift börjar och slutar på isen i min mening. Inte att vara dagisfröknar.Dusinator skrev:Jag förstår att åsikterna går isär. Men det är väl helt klart så att vi inte har råd med detta beteende över tid. Tycker att Dick behöver hitta någon form av harmoni och fokusera på det han kan påverka, nämligen sig själv. Sen är jag på det klara med att domarna är alldeles för dåliga på spelförståelse överlag. Dom behöver göra som Dick och fokusera på sig själva så ska nog det här gå bra.
Men det verkar som Thorsbrink och hans domare nyligen varit iväg på resa tillsammans iaf![]()
Våld utanför planen är en sak men att folk skriker på varandra är något för lagkaptener eller tränare att hantera (om det behöver hanteras alls).
Personligen går jag verkligen igång på alla cylindrar när folk vill bannlysa ord och känslouytryck. Inte för att jag inte begriper att vissa ordval kan upplevas som kränkande utan nästan tvärtom. Ju mer "förbjudet" ett ordval påstås bli desto FULARE blir det ju och därmed blir det ÄNNU bättre som okvädesord.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja någonstans instämmer jag där. Domarna gör nog snarare sig själva en otjänst i långa loppet när dom går igång på gurgel mellan två spelare utanför isen. Vad blir det nästa gång? Nu har dom lagt ribban även utanför planen. Thorsbrink ville dessutom till och med se ett straff när Dick kallade dem Kalle Anka dagen efter. Jag tycker någonstans att det inte är så smart av Dick, men även där gör dom sig en otjänst genom att ens lägga sig i det. Om Dick fokuserar på sitt så kan la domaren göra detsammaPraetori skrev:Haha. Fast domarna kunde valt 25 andra sätt att hantera situationen. Två spelare som gurglar lite i spelargången är inte värdigt en domarinsats. Deras primära uppgift börjar och slutar på isen i min mening. Inte att vara dagisfröknar.Dusinator skrev:Jag förstår att åsikterna går isär. Men det är väl helt klart så att vi inte har råd med detta beteende över tid. Tycker att Dick behöver hitta någon form av harmoni och fokusera på det han kan påverka, nämligen sig själv. Sen är jag på det klara med att domarna är alldeles för dåliga på spelförståelse överlag. Dom behöver göra som Dick och fokusera på sig själva så ska nog det här gå bra.
Men det verkar som Thorsbrink och hans domare nyligen varit iväg på resa tillsammans iaf![]()
Våld utanför planen är en sak men att folk skriker på varandra är något för lagkaptener eller tränare att hantera (om det behöver hanteras alls).
Personligen går jag verkligen igång på alla cylindrar när folk vill bannlysa ord och känslouytryck. Inte för att jag inte begriper att vissa ordval kan upplevas som kränkande utan nästan tvärtom. Ju mer "förbjudet" ett ordval påstås bli desto FULARE blir det ju och därmed blir det ÄNNU bättre som okvädesord.

Hämdemark kommenterar så här:
– Vi växlade några ord och plötsligt får jag en tvåminutare. Jag fick ingen förklaring av domarna och lär inte få det heller, säger Fredrik Händemark.
Det bubblar under ytan. Enskilda domare kan inte tvingas klä skott för regelverket men att inte tydligt och rakt motivera beslut är ett recept för katastrof på sikt.
Vafan ska de tvingas in där och kludda för? Och om de skall det varför kan de inte dela ut en muntlig varning först? Ge spelarna en chans att lugna sig, sen kan man ju dela ut matchstraff.
– Vi växlade några ord och plötsligt får jag en tvåminutare. Jag fick ingen förklaring av domarna och lär inte få det heller, säger Fredrik Händemark.
Det bubblar under ytan. Enskilda domare kan inte tvingas klä skott för regelverket men att inte tydligt och rakt motivera beslut är ett recept för katastrof på sikt.
Vafan ska de tvingas in där och kludda för? Och om de skall det varför kan de inte dela ut en muntlig varning först? Ge spelarna en chans att lugna sig, sen kan man ju dela ut matchstraff.
Senast redigerad av Praetori den 2020-10-02 07:14:35, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Domarna är som vanligt helt värdelösa klåpare har ingen respekt för dom överhuvudtaget
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Lee Harvey Oswald
mb81 skrev:Spännande att det är Amanda Linds fel att Dick inte kan hålla sig från att skrika könsord.
Ja, eller jag vet inte, mest korkat tycker jag.
Svårt med ändå väldigt enkelt, lägg fokus på det du kan påverka.
Dick, hejda dig lite bara...ibland, för det handlar om balans, ganska ofta är Dick precis på rätt nivå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Problemet är ju att vissa spelare (oavsett inom vilken idrott det gäller) har känslorna utanpå och lever samt frodas av att känna adrenalin. Ibland rinner det uppenbarligen över för vissa av dessa individer och när det gäller Dick är det ju inte första gången, men tror vi helt enkelt får acceptera att det är så det kommer vara även framgent. Den dagen Dick inte munhuggs med någon eller slänger ur sig förolämpningar bryr han sig inte längre och då kan han lika gärna lägga grillorna på hyllan.
Men visst känns det korkat och oerhört primitivt mellan varven...
Men visst känns det korkat och oerhört primitivt mellan varven...
-
Nästa steg är en Politruk i omklädningsrummet (Sovjet) och nästa ett angiverisystem (StaSi, DDR)Dusinator skrev:........................när dom går igång på gurgel mellan två spelare utanför isen. Vad blir det nästa gång?................
Var det jag menade men använde lite mjukare ord(Dick borde lära av mig). Men man märker en trend i samhället att så fort man inte får bete sig som man alltid gjort är det nån jävla pkvänsterfeministfjants fel. Folk rannsakar sällan sig själva.Lee Harvey Oswald skrev:mb81 skrev:Spännande att det är Amanda Linds fel att Dick inte kan hålla sig från att skrika könsord.
Ja, eller jag vet inte, mest korkat tycker jag.
Svårt med ändå väldigt enkelt, lägg fokus på det du kan påverka.
Dick, hejda dig lite bara...ibland, för det handlar om balans, ganska ofta är Dick precis på rätt nivå
Wow, 10 matchers avtängning, minst, för dessa "grova" ord.Daniel942 skrev:Dicks ord till Händemark var alltså ”sug kuk”.
- Hepsnastian
Märkligt alltså.
Låt spelarna få säga vad dom tycker å känner. Så länge det inte hotas Eller dyl.
Sug kuk, ät skit, dra åt helvete etc. Är ju ändå "vanligt", framförallt när man är i stridens hetta.
Säkert inget illa menat, och sånt brukar ju lösa sig efter match osv. Nått sms hit å dit. Men stängas av? Jag tyckte matchstraff var över gränsen, men kan ändå då köpa det med tanke på vem Dick är. Domarna tar väl minsta grej dom hittar.
Låt spelarna få säga vad dom tycker å känner. Så länge det inte hotas Eller dyl.
Sug kuk, ät skit, dra åt helvete etc. Är ju ändå "vanligt", framförallt när man är i stridens hetta.
Säkert inget illa menat, och sånt brukar ju lösa sig efter match osv. Nått sms hit å dit. Men stängas av? Jag tyckte matchstraff var över gränsen, men kan ändå då köpa det med tanke på vem Dick är. Domarna tar väl minsta grej dom hittar.
Delägare