SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Frölunda 12/3-2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Frölunda 12/3-2019
Skön vinst. Dicken är på G, det behöver vi verkligen.
Sedan den där jävla vanan att släppa in första målet blir jag jävligt less på. Måste ha hänt sista 8/10 matcherna.
Sedan den där jävla vanan att släppa in första målet blir jag jävligt less på. Måste ha hänt sista 8/10 matcherna.
Avskaffa tre mot tre.
Eller så slår vi Kaffe och sätter tonen inför slutspel. När båda lagen varit bra har det varit hyggligt jämna matcher så vi har alla möjligheter.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror det blir mycket viktigt att få hemmafördel mot vilka de än blir.Dusinator skrev:Nu får man istället fundera på om skelle eller Växjö är att föredra!?
Om vi inte ställer vår u10 målvakt mot FBK så kommer vi ha hemmafördel om vi möter Saik.
Så, ......lär väl bli en femteplats och bortamöte med Växjö.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Örebro gjorde 1-0 på oss i den berömda Hanktrick-matchen i höstas. Även HV hade 1-0 på oss i höstas nere i jesusstaden när vi vann med 3-1. Och då har jag bara kollat omgångar 1-7.minalman skrev:+ Första gången vi vinner efter att ha legat under med 0-1 om jag minns rätt?
- Jonte skadad igen?
EDIT: Mer i närtid gjorde Timrå 1-0 på oss den 31/1 när vi vann borta med 5-4 och tog över serieledningen, och matchen innan det mot Färjestad hade vi också 1-0-underläge och vände och vann FT.
25/4-2025
Det är naturligtvis det bästa. Vill inte höra någon mentalitet i truppen att ”räcker med en pinne Boys” utan ut och kör över dem!!Praetori skrev:Eller så slår vi Kaffe och sätter tonen inför slutspel. När båda lagen varit bra har det varit hyggligt jämna matcher så vi har alla möjligheter.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror det blir mycket viktigt att få hemmafördel mot vilka de än blir.Dusinator skrev:Nu får man istället fundera på om skelle eller Växjö är att föredra!?
Om vi inte ställer vår u10 målvakt mot FBK så kommer vi ha hemmafördel om vi möter Saik.
- minalman
Men det har inte hänt på Hovet!förevigtdjurgården skrev:Örebro gjorde 1-0 på oss i den berömda Hanktrick-matchen i höstas. Även HV hade 1-0 på oss i höstas nere i jesusstaden när vi vann med 3-1. Och då har jag bara kollat omgångar 1-7.minalman skrev:+ Första gången vi vinner efter att ha legat under med 0-1 om jag minns rätt?
- Jonte skadad igen?
EDIT: Mer i närtid gjorde Timrå 1-0 på oss den 31/1 när vi vann borta med 5-4 och tog över serieledningen, och matchen innan det mot Färjestad hade vi också 1-0-underläge och vände och vann FT.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Praetori skrev:Eller så slår vi Kaffe och sätter tonen inför slutspel. När båda lagen varit bra har det varit hyggligt jämna matcher så vi har alla möjligheter.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror det blir mycket viktigt att få hemmafördel mot vilka de än blir.Dusinator skrev:Nu får man istället fundera på om skelle eller Växjö är att föredra!?
Jadå, men vi måste få bort kladdet i egna zonen. Bra att vi vill äga pucken, men det får inte bli kontraproduktivt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sarg ut i rätt läge MÅSTE vi våga lägga.BOMBOM BOUCHARD skrev:Praetori skrev:Eller så slår vi Kaffe och sätter tonen inför slutspel. När båda lagen varit bra har det varit hyggligt jämna matcher så vi har alla möjligheter.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tror det blir mycket viktigt att få hemmafördel mot vilka de än blir.Dusinator skrev:Nu får man istället fundera på om skelle eller Växjö är att föredra!?
Jadå, men vi måste få bort kladdet i egna zonen. Bra att vi vill äga pucken, men det får inte bli kontraproduktivt.
Eller Malmö...Dusinator skrev:Nu får man istället fundera på om skelle eller Växjö är att föredra!?
Grisiga underdogs med tillräckligt mycket av en lågbudgettrupp för att sakna divalater och som kan spela både på gränsen och disciplinerat defensivt över 60min mot lag med fart.Rolv skrev:Eller Malmö...Dusinator skrev:Nu får man istället fundera på om skelle eller Växjö är att föredra!?
För att komma någonvart i ett slutspel måste man kunna slå alla lag men Malmö hävdar jag är mardrömsmotståndaren för oss. Tror det bästa vore om Malmö slirar lite så Luleå får möta dem så kan vi eventuellt ta hand om Malmö när de skrällt mot gruv-wannabeesen och känner sig trötta och lite mätta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
"– Ett mindre strikt Frölunda. Och vi var inte heller så Micke Ahlén-smällapåiga som vi kan vara ibland så det blev en annorlunda matchbild än det normalt sett blir mellan Djurgården och Frölunda"
Robban efter matchen mot fisk. Nytt vokabulär i ordboken är kanske inte i paritet med tröja i taket men vackert ändå. Hyll.
Robban efter matchen mot fisk. Nytt vokabulär i ordboken är kanske inte i paritet med tröja i taket men vackert ändå. Hyll.
Det uttalandet värmde djurgårdshjärtat!Praetori skrev:"– Ett mindre strikt Frölunda. Och vi var inte heller så Micke Ahlén-smällapåiga som vi kan vara ibland så det blev en annorlunda matchbild än det normalt sett blir mellan Djurgården och Frölunda"
Sen fick Dick (vad jag tolkade det som) beröm av båda coacher och det var han ju värd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Grymt med seger! Och så skönt att slippa grubbla efter utebliven kvartsfinal! Nu ser vi till att få hemmaplansfördel i kvarten också!
- -daniel-
Alltid skönt att tvåla dig fiskmånglarna.
Nu kraschar vi festen i Karlstad på torsdag och rör runt i grytan en smula!
Oklart vilka jag helst ser att vi möter i kvarten... SAIK är svårberäkneliga men har bäst form av de tänkbara motståndarna, VLH är ett jävligt jobbigt lag att möta i en lång serie där deras starka hemmaspel blir knepiga. Malmö är väl de som vi kanske haft svårast mot men som egentligen är ett relativt mediokert lag sett till toppar. Jobbar dock alltid riktigt hårt och har en taktiskt duktig gnäll-Bengt tränare i form av Peter Andersson.
Nu kraschar vi festen i Karlstad på torsdag och rör runt i grytan en smula!
Oklart vilka jag helst ser att vi möter i kvarten... SAIK är svårberäkneliga men har bäst form av de tänkbara motståndarna, VLH är ett jävligt jobbigt lag att möta i en lång serie där deras starka hemmaspel blir knepiga. Malmö är väl de som vi kanske haft svårast mot men som egentligen är ett relativt mediokert lag sett till toppar. Jobbar dock alltid riktigt hårt och har en taktiskt duktig gnäll-Bengt tränare i form av Peter Andersson.
Det känns väl ändå som att valet här är för ovanlighetens skull väldigt enkelt?-daniel- skrev:Oklart vilka jag helst ser att vi möter i kvarten... SAIK är svårberäkneliga men har bäst form av de tänkbara motståndarna, VLH är ett jävligt jobbigt lag att möta i en lång serie där deras starka hemmaspel blir knepiga. Malmö är väl de som vi kanske haft svårast mot men som egentligen är ett relativt mediokert lag sett till toppar. Jobbar dock alltid riktigt hårt och har en taktiskt duktig gnäll-Bengt tränare i form av Peter Andersson.
Skellefteå och Malmö är två extremt medelmåttiga ishockeylag. Växjö har potential att slå ut vilket lag som helst i slutspelet, förutom Färjestad. Får vi Skellefteå eller Malmö är det bara att tacka och ta emot. Vinner vi inte bekvämt mot dessa två så är det lika bra att ta sommarlov. Undviker gärna att åka på slakt i fyra raka i semin om vi ändå inte har där att göra.
Med detta sagt, Malmö är ingen drömmotståndare. Men de är ljusår sämre än Växjö på samtliga punkter. Skellefteå är dåliga i år. Ryker man mot dem så har man bara sig själv att skylla på.
- -daniel-
Problemet är bara att SAIK har en bra form, det är läskigt att spela slutspel mot ett lag som är inne i en vinnande trend. Förvisso ställs allt om i ett slutspel osv men det pekar ändå på att de fått ihop grejerna mot slutet.
Tycker du blåser upp VLH's potential en smula, har knappast varit så imponerad under säsongen när man sett laget spela. Ojämna, trubbiga men jävligt bra på hemmaplan.
Tycker du blåser upp VLH's potential en smula, har knappast varit så imponerad under säsongen när man sett laget spela. Ojämna, trubbiga men jävligt bra på hemmaplan.